Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Mor ! Det er en fuld klækning !  (Læst 1877 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Mor ! Det er en fuld klækning !
« Svar #15 Dato: 07 Juli , 2012, 21:45 »
Sikke nogle søde små kyllinger og tillykke med det flotte resultat.

Måske skal Seramaer laves med skruk og ikke i maskine.? For der har jeg endnu ikke hørt om et lige så godt resultat.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #16 Dato: 07 Juli , 2012, 21:52 »
Det har jeg faktisk også tænkt Lene for de 2 gange vi har prøvet med maskine havde vi ikke held. Det var godt nok også stadig koldt i vejret.

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #17 Dato: 08 Juli , 2012, 00:35 »
Nej Lene hvor er de søde og kan da godt forstå hvis Thor er stolt af dem. De er nogle fine små høns, men med en stor fejl set fra mint synspunkt. Den har enkeltkam ;)

Mange Urdværg har faktisk langt større held med at blive ruget under skruk frem for andre racer. Andre racer klare sig tit også bedre, men det er en klart fordel når det er urdværge.

Nu er Serama ikke den nemmeste at avle farveren, men det kan nok lykkes nogenlunde med denne høne hvis I vil. Hvis der er en Sort hanekylling imellem af nogenlunde kvalitet selvfølelig parres han tilbage på sin mor og hvis de så får nogle sorte hønekyllinger parres de så tilbage på deres far(halvbror). Dette burde gøre at de avler nogenlunde farverent og der burde kunne komme nok sorte kyllinger til at få dem anerkendt på LU.
For sådan som det er nu vil han ikke kunne udstille dem lokalt og få noget ud af dem desværre og det ville være æreligt.

Håber dog I vil nyde projektet alligevel og måske i fællesskab med andre få dem anerkendt.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #18 Dato: 08 Juli , 2012, 07:30 »
Er det ikke netop en del af charmen ved serama, at de ikke skal avles i bestemte farver?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #19 Dato: 08 Juli , 2012, 09:01 »
Jo det synes jeg det er også for mit vedkommene, men det hjælper ikke på at få dem anerkendt hvis der skal være 3,3 i samme farve, tegning og fjerstruktur. Ellers skal der nogen kyllinger og opdrættere til for at de bliver anerkendt i de enkelte farver.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #20 Dato: 08 Juli , 2012, 11:47 »
Måske burde man lige netop hos serama holde sig til oprindelseslandets standard, som man gør med andre racer? Og altså tænkt på størrelse, type og holdning og IKKE farver.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #21 Dato: 08 Juli , 2012, 14:00 »
Måske burde man lige netop hos serama holde sig til oprindelseslandets standard, som man gør med andre racer? Og altså tænkt på størrelse, type og holdning og IKKE farver.

Så enig så enig.... Alt andet er godt nok et livslangt projekt.