Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: God start på dagen !!  (Læst 765 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Boffer

• Passiv bruger
God start på dagen !!
« Dato: 06 Juli , 2012, 08:15 »
Uret ringer kl. kl 04.45 arrrr........ lige 10 min. mere, 04.49 fruen i huset har lukket de to 4 ben ud, og alt ånder ro og fred. Fruen har lavet kaffe og mine 10 min er udløbet, tænder for tv2 news og nyder kaffen, der går en halv times tid og fruen køre på job.
Står på badeværlset da hønsne går fuldstændig amok 2 sek efter starter hundene.
Jeg har aldrig hørt noget ligne, så i træsko og underbukser fare jeg ud, og det første man tænker er at måske ræven er kommet på besøg.
Udenfor står der to hunde ved hegnet ind til hønsne og skaber sig, og i hønsegården er der kun to høns ude, som står med meget høj hals og ser meget skræmt ud, og der er en helveds larm inde fra hønsehuset.
Så i fuld fart, og med to hunde i hælne fare vi ind i hønsehuset, ind med de 4 benet, hvis mikkel nu skulle være på besøg, her finder jeg en bunke høns i en kæmpe slåskamp, og en larm jeg aldrig har hørt før.
Da jeg for skilt parterne ad, finder jeg en, eller resterne af en stakkels FRØ.

Hvis man ikke var vågen, ja så blev jeg vækket.
Så da blodtrykket var faldet ned igen og en lættelse at det ikke var mikkel der var på besøg, så var det noget af en opstart på dagen.

Så en rigtig god dag til alle.  :laugh:
Stig

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: God start på dagen !!
« Svar #1 Dato: 06 Juli , 2012, 08:39 »
Tak for din fortælling Stig /o

ja, man kan komme MEGET hurtigt ud af starthullerne, når der er uventet hønsealarm :o :o

Godt det drejede sig om fordeling af et festmåltid ;D Mine høns elsker også frøer, og sådan en ikke alt for stor fætter kan sagtens ryge ned i kroen udelt, hvis man ikke vil dele.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #2 Dato: 06 Juli , 2012, 10:19 »
;D Ha ha Stig, ja man kan sagtens, som Helle skriver, komme meeget hurtigt ud af starthullerne når der er hønsealarm. Heldigt der bare var tale om en frø, og skønt for jer at I har nogle hunde der kan holde vagt også. Her ringer uret også kl. 4.45 hver morgen, men selv om jeg stod op i morges og troede jeg skulle på arbejde, var udlukning af høns i tre gårde nok til, at feberen vendte tilbage og sengen kaldte - så nu sidder jeg her i sofaen på stand-by. Ingen hønsealarm har lydt i dag, kun da en høne skulle lægge et æg for en halv time siden. Regnen siler nu også ned, så de er nok krøbet i ly alle mand i huset eller under halvtaget.

God weekend og tak for en go' fredagshistorie /o.
« Senest Redigeret: 06 Juli , 2012, 10:56 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline karoline

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 06 Juli , 2012, 10:41 »
@ Stig: Puh ha en start på dagen :o! Godt det ikke var besøg fra den røde!

@ Tanja: Rigtig god bedring! *b

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #4 Dato: 06 Juli , 2012, 11:23 »
Sikken en opvågning . :o
Det er ikke sådan når der er mange kvinder om at kysse en frø *f

Offline Boffer

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 07 Juli , 2012, 20:06 »
Ja kys frø'en for pluselig en ny betydning :P og hønsealarm, :o ja jeg har aldrig hørt noget ligne, det for virkelig hårne i nakken til at rejse sig.

@ Tanja : tror bare hundene ville være med til gildet, og det er da skidt med den feber håber ikke det er alvorligt.