Men helt ærligt. Det må da være hos hønsene man skal finde årsagen. Vores hane havde en downperiode. Det kriblede godt nok i ham, men det var af lus. Efter intens behandling og pleje i sygeafdelingen, som han i øvrigt flygtede fra, så meget savnede han madammerne, var han bestemt i topform. Men værdsatte damerne den galante opvartning? Overhovedet ikke. Enten ville de ikke frivilligt, eller også havde de en kollektiv fantasi om voldtægt. Hvad ved jeg. Men jeg ved at han har en god sædkvalitet. For med de fleste af hønerne resulterer de daglige og hyppige voldtægter i 100 % befrugtede æg med levdygtighed fostre. En af hønerne kan ikke leve op til standarden. Måske skal hun præsenteres for øksen, så kan hun jo selv vælge. Der foreligger jo også den mulighed at nogen af hendes fostre, der jo er resultatet af hendes modstand og hanens anstrengelser, ikke ikke er levedygtige. Måske spiser hun forkert (dårlig livsstil) Måske er hun dårlig til at opbevare sæden? Men summa summarum så dækker udtrykket vel antal levedygtige fostre i forhold til total antal æg) i en given hønseflok i en given tidsperiode under. Og som Ankerine selv bemærker så påvirkes den størrelse både af arv og miljø. Det er mit bue