Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Lukker I alle for jeres høns til nat?  (Læst 20345 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline maja1981

• Bruger
Sv: Lukker I alle for jeres høns til nat?
« Svar #30 Dato: 06 Juli , 2012, 23:30 »
hmm jeg er åbenbart den eneste der IKKE lukker for hønsene.

jeg lukker for lågen, men ikke lemmen. så en ræv eller andet kunne meget nemt komme ind da det ikke er hegnet ret godt. lukker kun låge pga hundene ikke skal spise hønsenes mad  når de skal ud at tisse, morgen/aften ;D

jeg har 7-9-13 aldrig haft rævebesøg. ej heller hos mine ænder/ællinger som også går frit.

Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #31 Dato: 07 Juli , 2012, 00:24 »
det kort med mårhunde er ikke ført ajour,

Jo - kortet er ført ajour. Men det viser kun forekomster der er indrapporteret på 'fugle og natur'.

Det er jo svagheden ved alle statistikker/registreringer - det som ikke rapporteres 'findes ikke'.

Jeg betvivler ikke de observationer du skriver om, da flere af dem er veldokumenterede, men konstaterer blot at disse observationer tydeligvis ikke er rapporteret til 'fugle og natur'. Om der findes et bedre sted at se observationer af mårhund ved jeg ikke. Måske et eller andet under Naturstyrelsen??

jeg har 7-9-13 aldrig haft rævebesøg. ej heller hos mine ænder/ællinger som også går frit.

Jeg kan se du er logget af. Måske endda gået til ro for natten.

Mon Mikkel er i gang med et festmåltid??

Frist ikke svage sjæle - eller sultne dyr.
Mvh
Erik Andersen

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #32 Dato: 07 Juli , 2012, 08:43 »
Jeg lukker hønselemmen om natten, men ved ikke om det gør nogen forskel :-[ . Vi har haft rævebesøg 2 gange i år, men begge gange midt på dagen, hvor hønselemmen jo altså er åben. Før hen gik mine høns på hele matriklen, men nu er de i indhegnet gård med fugle net over  *k, der er lagt fliser rundt om hegnet, og så håber jeg at det er sikret mod ræve .  :police:
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Nat_ja

• Passiv bruger
« Svar #33 Dato: 07 Juli , 2012, 12:06 »
Jeg vil lige høre...  jer, som har haft rævebesøg  (:(), bor I på landet, i byen eller et sted midt i mellem? Jeg bor selv i Odense (villakvarter) og lukker faktisk ikke for hønsene til natten når det nu er et villekvarter, men det kan da være jeg skal til at gøre det alligevel.
0,1 araucana, 0,1 maran, 0,1 kochin-silke blanding, 0,1 silke, 0,1 welsumer, 0,1 gul sussex, 0,1 orpington, 0,2 sabelpoot, 0,1 barnevelder, 0,0,14 faverolles, 0,0,4 australorps, 1,0 forlovet som ææælsker at bygge på mit hønsehus :-)

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #34 Dato: 07 Juli , 2012, 12:40 »
Nu bor jeg på landet, og her er rævene sky og ikke menneskevant, mens de ræve der er i byerne stort set ikke er bange for mennesker og kommer meget tæt på, og det er jo en fare for hønsegården.

Jeg boede i et villa kvarter i Rødovre, og der skulle jeg ikke overveje, ikke at lukke, når kl. var 1 minut i skumring sad den der, og jeg fik tømt min hønsegård flere gange. Tidligt om morgenen susede den over hegnet på 180, og ud igen, med en stor orpingtonhøne i flaben. Der var ikke noget med at glemme at lukke, for den kom hver dag.
At bo i en by er absolut ingen garanti.
Nu bor vi på landet, og her kommer også inspektion på faciliteterne hver nat i de små timer når alle sover.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #35 Dato: 07 Juli , 2012, 13:31 »
Jeg vil lige høre...  jer, som har haft rævebesøg  (:(), bor I på landet, i byen eller et sted midt i mellem? Jeg bor selv i Odense (villakvarter) og lukker faktisk ikke for hønsene til natten når det nu er et villekvarter, men det kan da være jeg skal til at gøre det alligevel.
Jeg havde ikke høns da vi boede i Rødovre, men vi så meget ofte ræven i haven om aftenen, hvor den var på jagt efter noget at spise.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #36 Dato: 08 Juli , 2012, 09:47 »
Vi bor på landet , men jeg har da kl 14 stået og stirret en ræv i øjnene, mens den stod med min skønne maran pige i flaben.  >:( . Så sky, det er den skisme ikke .... Bare fræk i overmål
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Nat_ja

• Passiv bruger
« Svar #37 Dato: 08 Juli , 2012, 10:56 »
Det lader til jeg hurtigst muligt skal have lavet en god lem, så mine skønne hønser ikke ender i maven på ræven.
0,1 araucana, 0,1 maran, 0,1 kochin-silke blanding, 0,1 silke, 0,1 welsumer, 0,1 gul sussex, 0,1 orpington, 0,2 sabelpoot, 0,1 barnevelder, 0,0,14 faverolles, 0,0,4 australorps, 1,0 forlovet som ææælsker at bygge på mit hønsehus :-)

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #38 Dato: 08 Juli , 2012, 11:01 »
Det lader til jeg hurtigst muligt skal have lavet en god lem, så mine skønne hønser ikke ender i maven på ræven.

Jeg er også svært bange for, at du en morgen bliver rigtig, rigtig ked af det, hvis du ikke gør noget. Chancen for at din restaurant ikke bliver opdaget, er meget lille.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #39 Dato: 08 Juli , 2012, 20:40 »
jeg har aldrig lukket, hegnet er 120 cm, aldrig mistet et dyr, har set rævespor i sneen, i haven, ps har geder sammen med hønsene

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #40 Dato: 08 Juli , 2012, 21:18 »
jeg har aldrig lukket, hegnet er 120 cm, aldrig mistet et dyr, har set rævespor i sneen, i haven, ps har geder sammen med hønsene

Kristian, det er vist mere held end forstand, eller også lugter kan ræven ikke lide lugten af ged  ::)
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #41 Dato: 08 Juli , 2012, 22:38 »
Kristian, det er vist mere held end forstand, eller også lugter kan ræven ikke lide lugten af ged  ::)
Eller osse har rævenprøvet og ha et sæt gedehorn i rumpen ;D
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #42 Dato: 08 Juli , 2012, 23:45 »
Lige en rettelse :

Geder lugter ikke, det er kun bukken som stinker.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #43 Dato: 08 Juli , 2012, 23:55 »
Alle dyr lugter.

Om lugten så er 'markant', eller behagelig/ubehagelig, er en anden sag.
Mvh
Erik Andersen