Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: muligvis meget forvirret skruk:( Kom med nogle forslag til hvad jeg kan gøre..  (Læst 4613 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rasmus Nørby

• Passiv bruger
sidste søndag havde jeg en høne der gik skruk. I fredags blev jeg klar over, at jeg blev nødt til, at flytte hønen, for jeg kunne slet ikke komme til at kontrollere æggene ved den. Da den havde ligget på æg i et par timer gik den væk fra æggene. Og lagde sig ikke på dem igen. Så fangede jeg hønen og lagde den på æggene. Der har den så ligget og været meget skruk ind til igår, der gik den af æggene igen. Efter noget tid fik jeg den fanget og lagde den på æggene, der ligger den stadig og er meget skruk.
Da den gik af æggene gik den og sagde de der lyde høner siger når de vil have, at kyllingerne skal komme.
Problemet er bare at imorgen tager vi afsted på ferie og kommer først hjem igen på mandag.
Hvad nu hvis den går af æggene og skrapper op fordi den ikke kan finde æggene?
Kan det være fordi den ikke kan finde æggene?

Er der nogen der har nogle forslag til hvad jeg kan gøre?

mvh Rasmus

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Det er helt normalt at hønen går af æggene hver dag, og som regel omkring en halv times tid, somme tider kortere somme tider længere tid. Det kan æggene sagtens tåle.
Hvor lang tid var din høne væk fra æggene, før du mente, at du skulle hjælpe hende på plads igen?
Jeg *k for, at hun bare er på sin daglige luftetur.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Så må den have sin egen bolig, hvor der er lille hus der kan lukkes om natten, og egen lille hønsegård. Så kan den finde sine æg igen uden problemer, og så går den ikke ud og glemmer at være skruk, men den skal hver dag fra reden og lægge en kæmpeklat, og slå lidt med vingerne spise og drikke og så tilbage på reden. Held og lykke med det
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Rasmus Nørby

• Passiv bruger
jeg ved godt, at det er normalt den forlader redden, men når der begynder, at gå timer synes jeg det er mærkeligt.
Og Ina den har sin egen hønsegård og en større termokasse den ligger og ruger i.

Offline jes.l.h

• Global Moderator
går hun hvor hun plejer eller er hun blevet flyttet?? Jeg tænker på om hun leder efter den rede hun startede med og ligge i??
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Rasmus Nørby

• Passiv bruger
Hun lå inde i hønsehuset i termokassen. Nu har jeg bare flyttet termokassen med hønen over i en anden gård.

Offline Tanja S.B.

• Bruger
Hun lå inde i hønsehuset i termokassen. Nu har jeg bare flyttet termokassen med hønen over i en anden gård.

Nogle skrukker kan ikke finde ud af at blive flyttet...
Du kan vel ikke rigtig gøre andet end at satse butikken og håbe det bedste? Hvis du har en rugemaskine, kunne du jo lægge dem derover og give hønen 4 hårdkogte æg eller golfbolde, indtil I er hjemme igen. Hvis hun stadig er skruk, kan hun få æggene igen, hvis ikke... Ja, så har du x antal kyller i en papkasse med varmelampe ;)

Held og lykke med hende! /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline ina.....

• Bruger
Citér
Og Ina den har sin egen hønsegård og en større termokasse den ligger og ruger i.

Så vil jeg sige som Tanja, du må satse på at hun finder sig til rette.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Rasmus Nørby

• Passiv bruger
jo det bliver jeg vel nødt til;)
Ellers kunne jeg jo flytte hende tilbage og håbe på hun er så skruk, så hun ikke tager imod flere æg...
Men satser på at lade hende ligge, hun bliver alligevel flyttet når kylleryllerne kommer:D

mvh

Offline ina.....

• Bruger
Hvis du dermed mener at hun ikke vil lade de andre høns lægge æg i hendes rede, så er det ikke noget hun gør noget ved, og du kan være sikker på at hun til sidst ligger på 25 æg som hun ikke kan varme alle sammen, og så går alle måske til i processen, så jeg stemmer for at hun bliver hvor hun er, og når det bliver mørkt vil hun jo gå ind og automatisk finde sine æg og så vender hun sig nok til det, æggene kan klare rigtig meget.
Venlig Hilsen INA

Offline Rasmus Nørby

• Passiv bruger
Hønen ligger der søreme endnu, men også sammen med et par ulækre små venner (dræbersnegler) masser af dem;/

Offline ina.....

• Bruger
Hønen ligger der søreme endnu, men også sammen med et par ulækre små venner (dræbersnegler) masser af dem;/
Godt at hun blev liggende, men ud med de snegle, det er da ulækkert at de kravler rundt om hende, og hun æder dem nok ikke så længe hun ligger i trance
Venlig Hilsen INA

Offline Rasmus Nørby

• Passiv bruger
jaa farvel og godnat med dem;D