Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Tamme høns  (Læst 2341 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline djavlsen

• Bruger
Tamme høns
« Dato: 03 Juli , 2012, 12:16 »
Hej.

Hvad gør i for at gøre jeres høns/kyllinger tamme?

Vi tilbringer mange timer hvor dag sammen med flokken som lige har fået 10 kyllinger, men kyllinger kan vi ikke komme i nærheden af uden at blive0 angrebet af hønerne. Hønerne kan håndfodres og ville gerne at kyllinger bliver bare lidt mere tamme en hønsene, men hvordan?
1.3 Dværg Wyandot

Offline Nat_ja

• Passiv bruger
Sv: Tamme høns
« Svar #1 Dato: 03 Juli , 2012, 15:05 »
Bare bliv ved med at håndfodre hønerne, så lærer kyllingerne af hønemor, at I ikke er farlige og begynder til sidst også at spise af hånden.
0,1 araucana, 0,1 maran, 0,1 kochin-silke blanding, 0,1 silke, 0,1 welsumer, 0,1 gul sussex, 0,1 orpington, 0,2 sabelpoot, 0,1 barnevelder, 0,0,14 faverolles, 0,0,4 australorps, 1,0 forlovet som ææælsker at bygge på mit hønsehus :-)

Offline Dittelouisea

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 11 Juli , 2012, 21:51 »
Har købt voksne høns af forskellige racer og håndfodret dagligt sammen med mine børn. Og så er de blevet aet og nusset. De elsker at putte sig og blive strøet stille og roligt.

Høne mor er under hele rugningen, mange gange dagligt, blevet aet og snakket med. Og håndfodret med jordbær, som er hendes farvorit-guf. og idag da jeg kiggede til klækningen under hende, lader hun mig gøre det uden "protest". Har endda flyttet hende og æg og kyllinger, men hun bliver ikke sur. Hun moser bare lidt på for ligesom at vise hun har styr på det.
0,2 store Brahma
0,1 Stor New Hampshire
5 stk dværg silke teenagere
13 forhåbentligt befrugtede æg af toppede hollændere
1,0 Rød doven huskat
0,1 Dingo/ræv/rundkørsel
1,0 Gemal
1,1 yngel af egen avl

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #3 Dato: 11 Juli , 2012, 22:26 »
og idag da jeg kiggede til klækningen under hende, lader hun mig gøre det uden "protest".

Du skal nok ikke løfte 'låget' på din natur - 'rugemaskine' for meget. Du vil tydeligt kunne høre når der begynder at komme kyllinger, da de pipper en hel del.
Mvh
Erik Andersen

Offline Dittelouisea

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 11 Juli , 2012, 22:52 »
Kan godt høre det lyder mærkeligt. Grunden til jeg lurede imorges var at det er 22.dagen, så ville se om der bare var lidt "huller" eller lign. Og da jeg så kom hjem i eftermiddags var der kommet 2 kyllinger, men den ene var faldet ud af reden (opvaskebalje på gulv) og var meget kold og sløv. Da der kom gang i kyllingen, flyttede høne æg og kyllinger på gulvet for at undgå flere uheld.
0,2 store Brahma
0,1 Stor New Hampshire
5 stk dværg silke teenagere
13 forhåbentligt befrugtede æg af toppede hollændere
1,0 Rød doven huskat
0,1 Dingo/ræv/rundkørsel
1,0 Gemal
1,1 yngel af egen avl