Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjæææælp Mine høns lægger ikke æg !  (Læst 3669 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Marie123

• Passiv bruger
Hjæææælp Mine høns lægger ikke æg !
« Dato: 01 Juli , 2012, 22:57 »
Hjææælp...

Jeg har nu haft mine høns i ca. halvanden mdr, og de har stadig problemer med at give mig æg. Jeg har 3 høns ( 2 welsumer og 1 hvid italiener)

Mit problem består i at jeg kun får 3-4 æg om ugen og det er kun mine welsumer der giver æg. Min hvide Italiener har kun givet mig 2 æg med meget lang mellemrum...

De får æglægnings tilskudsfoder som står til rådighed hele tiden, så får de en blanding af hvede/skaller (ca 3 håndfulde) hver dag. Samtidig får de mit grønne affald fra køkkenet og får ca 4 gange om ugen lov til at gå omkring i haven og hygge.

Jeg ved ikke hvad jeg gør galt, men er ikke tilfreds med min æggeproduktion.

Nogen der kan give råd?

Offline jes.l.h

• Global Moderator
Sv: Hjæææælp Mine høns lægger ikke æg !
« Svar #1 Dato: 01 Juli , 2012, 23:13 »
jeg kender ikke noget til welsumere, men ville dog mene at din italiener skulle gi nogen flere æg. Ved du noget om hvor gamle de er?? Jeg kan ikke umiddelbart se du skulle gøre noget forkert. Har du mon tjekket om de har lus eller lopper? det kan godt nedsætte æg mængden
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Marie123

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 01 Juli , 2012, 23:21 »
Min Welsumer er henholdsvis 1 år og halvanden år.

Min Hvide Italienere er fra sommeren 2011.

Jeg kan ikke få lov til at bære min hvide italienere, hun flygter ligeså snart jeg prøver og få fat i hende, så har ikke kunne se om hun har nogen, men umiddelbart kan jeg ikke se at mine welsummer har nogen.

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 01 Juli , 2012, 23:40 »
Det er ved at være årstid for skift af fjerdragten, og hvis det er deres plan, så kommer der ikke æg så længe, det er hårdt både at lægge æg og skifte fjer.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marie123

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 02 Juli , 2012, 00:17 »
Okay, her på det sidste har jeg fundet fjer i deres gård, så må jeg bare vente og se tiden ad.. Bare træls :(

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 02 Juli , 2012, 06:13 »
Hvis du skal håndtere dine høns, er det en god idé at gøre det, når de er gået til ro om aftenen, så kan du lige "plukke" dem af pinden og få dem tjekket. Helt uden stress for dig og hønsene. /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk