Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Elvio er bortført  (Læst 6486 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Sv: Elvio er bortført
« Svar #45 Dato: 28 Juni , 2012, 00:51 »
Aj for pokker , hvor gør det mig bare dampende rasende. /1
Jeg har virkelig ondt af dig Helle.  *t
Jeg undrer mig bare over det med kassen. Hvis det var meningen at den skulle bruges til at fjerne Elvio må tyvenes forehavende jo ha mislykkedes....
Jeg håber at han dukker op ligesom de andre.

Jeg bliver helt paranoid. Skal jeg også ændre min profil mm. ? Syntes at det er så nederdrægtigt at stjæle fra andre.
For et par måneder siden fik vi stjålet Bjarke's sprit nye cykel fra vores lukkede garage.

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #46 Dato: 28 Juni , 2012, 01:06 »
Nogen har formodentligt ville stjæle Elvio og de to høner :( men blevet overrasket eller også er hønsene fløjet fra ham. Jeg er simpelthen så gal over dette. RÆDSOMT!
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline MEC

• Bruger
« Svar #47 Dato: 28 Juni , 2012, 07:10 »
Det er ufatteligt og  modbydeligt at at nogen kan finde på at stjæle andres dyr, noget forbandet svineri /d Jeg savner ord. /1
Håber at Elvio bliver fundet og kommer hjem i god behold.
 *t
mvh
Marianne

karina dj

• Gæst
« Svar #48 Dato: 28 Juni , 2012, 07:21 »
Jeg tror osse planen har været at få alle 3 med, men araucanaer er jo sindsygt hurtige, særligt hvis de ikke er tamme. Så jeg kan sagtens se for mig at de 2 skræmte piger er smuttet som et lyn bare døren blev åbnet af en fremmed, og Elvio, som er mere vant med mennesker, ikke har været ligeså hurtig  :-[

Og så behøver man jo ikke kassen længere, for en hane ta'r man jo bare under armen...

Hvor er det frygteligt altså! ...langt fra hvad mine moralbegreber kan rumme  :-[

Offline TrineV

• Passiv bruger
« Svar #49 Dato: 28 Juni , 2012, 08:35 »
 *t
Suk! Hvor er det synd! Håber inderligt på en lykkelig slutning!!!! Stakkels jer!
 *t *t *t *t *t
Venlig hilsen Trine.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #50 Dato: 28 Juni , 2012, 09:41 »
Endnu en gang tak for deltagelsen omkring Elvios og mit mareridt.

Jeg har efter meget nøje overvejelser besluttet for Elvios skyld, at hans historie ikke skal i dagspressen, hverken den skrevne eller TV. TV2 Lorry har fået et tip og står ellers klar allerede her til morgen.

Forklaringen på hvorfor jeg for Elvios skyld ikke vil have historien frem får I lidt senere...jeg har lidt travlt nu.

Araucana pigerne er lidt mere rolige her til morgen 4 dage efter den grumme udåd.

Grøn Høne er til gengæld RASENDE her til morgen....hun larmer mere en 10 Elvioer og har gjort det i et par timer,og det er ikke skøn morgensang..men vrede og raseri - fordi hendes hemmelige hul er lukket her til morgen og hun kan ikke komme på morgentur. NCC er ved at smøre asfalt klister og efterfølgende sten på vores stille vej, og jeg skal ikke have hende ud og blive indsmurt i det sorte stads - det kan Grøn blot ikke forstå.
« Senest Redigeret: 28 Juni , 2012, 15:47 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #51 Dato: 28 Juni , 2012, 14:33 »
Til Elvios nye"ejer"

Det er en rigtig sørgelig situation, jeg er havnet i og jeg savner Elvio meget.

Jeg tænker på, at du måske også synes at situationen er noget ubehagelig bl.. fordi du ikke havde forudset, hvor omfangsrig omtalen af Elvios forsvinden er blevet over det ganske land takket være fjerkræ forum og facebook. Vær sød ikke at gøre noget drastisk og gribe til den nemme løsning ved blot at aflive ham.

Jeg tillader mig at gætte på, at du vil bruge Elvio til at lave unikke araucana kyllinger af - og jeg vil derfor spørge dig, om vi ikke kan indgå en aftale.

Jeg går ikke til medierne med historien og jeg garanterer dig fuldt ud frit lejde, hvis du afleverer Elvio tilbage.

Du må gerne beholde Elvio i den tid, det er nødvendigt for videre avl fra ham og skulle han i den tid blive opdaget af en eller flere, som kender historien, så vil der intet ske dig ved dette.

Når du på et tidspunkt ikke har brug for Elvio mere, så vil jeg blive utrolig glad, hvis du vil køre forbi min adresse og sætte Elvio tilbage, hvor han reelt er bestemt til at være. Vi kan gøre det så du afleverer ham til mig, men du er også velkommen til blot at sætte ham ind på den rigtig side af hegnet. Vi skal nok tage os af ham straks han bliver opdaget.....og min inderlige drøm er, at jeg en meget, meget tidlig morgen vågner ved en galende Elvio, som er utilfreds med, at hønsehuset er aflåst - der ingen koner er - der ingen mad er - der ingen selskab er m.m.

Dusøren vil stå ved magt, så hvis du smider en seddel i min postkasse om , hvor jeg skal aflevere/lægge dusøren - så kan du være sikker på, at jeg holder ord og betaler. Det er så en win win situation for dig. Du får avlsmæssigt noget ud af Elvio og du får oven i købet penge for at aflevere ham tilbage efterfølgende.

Jeg vil give dig ro nu og så inderligt håbe, at du ikke er blevet så skræmt og bange for at blive opdaget, at du ikke ser anden mulighed, end at aflive Elvio for at komme ud af klemmen.

Vis mig - og dig selv - at du har samvittighed til at lade Elvio fortsætte sin planlagte pensionist tilværelse her. Det var meningen, at Elvio skulle blive en gammel gubbehane her hos mig - og alle de år - indtil den tid kommer - håber jeg, at du vil give Elvio og mig.

Du har mulighed for at sende mig en anonym besked til h.kjelst@gmail.com , hvor du er beskyttet af en krypteret forbindelse, hvis du skriver fra denne side:

https://www.silentsender.com/

Pas godt på vores Elvio indtil da /o

« Senest Redigeret: 28 Juni , 2012, 16:43 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Laila

• Bruger
  • Ovenover skyerne er Himlen altid blå
« Svar #52 Dato: 28 Juni , 2012, 21:58 »
Jeg kan jo sagtens følge dig Helle.....
Har selv prøvet at få ryddet ud i fjer-bestanden , faktisk igen for ganske nylig, da jeg endelig havde sneget nye fjer i hus igen .... Men sjovt nok, skrev på Forum jeg havde købt Grünlæggere.... Og 10 dage efter havde jeg kun 2 grünlæggere tilbage, og så lige nogle maran/Brahma fattigere også....

Så nej, min nye adresse hedder Lolland somewhere ( flytter nemlig snart) ... Og der kommer lås på de nye hønsegårde....
Bor på mit elskede Lolland;D
1,4 homo Sapiens sapiens afkom
0.1 Rottweiler
1,0 Krølhund ( Puddel)
4,3 Missekatte
0,1 Hamster
Og lidt fjerkræ ;)
610 L Akvarievand

Offline Castella

• Passiv bruger
  • Hønsetosse med hang til Orpington.
« Svar #53 Dato: 28 Juni , 2012, 22:28 »
Ej... nu står verdenen sq ikke længere..hvad i alverden er det for en gang svineri!,hva fanden tænker folk på?..Føler med dig Helle,det var dog skrækkeligt!.STORT STORT TRØSTEKNUS HERFRA  *l *l *l
Vil da straks lige fjerne min adresse...skræmmende  :-[
Vh Carina.

5,6 Orpington (Blå & Sort)
3,5 Jersey kæmpe (Blå,Sort & Spættet)
2,9 Orpington i dværg (Chokolade farvede & Sort/split chokolade)
9,11 Skånske blomsterhøns
2,4 Moskusænder

Medlem af:
www.racefjerkrae.dk
www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
www.orpington.dk

Besøg min hjemmeside:
http://poultrybycastella.123hjemmeside.dk/

Offline Castella

• Passiv bruger
  • Hønsetosse med hang til Orpington.
« Svar #54 Dato: 28 Juni , 2012, 22:36 »
Så er der slået en efterlysning op på Facebook.
Tanja kan jeg få et link til dit opslag på Facebook?,så vil jeg dele det på min side.
Vh Carina.

5,6 Orpington (Blå & Sort)
3,5 Jersey kæmpe (Blå,Sort & Spættet)
2,9 Orpington i dværg (Chokolade farvede & Sort/split chokolade)
9,11 Skånske blomsterhøns
2,4 Moskusænder

Medlem af:
www.racefjerkrae.dk
www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
www.orpington.dk

Besøg min hjemmeside:
http://poultrybycastella.123hjemmeside.dk/

Offline Marita

• Bruger
« Svar #55 Dato: 29 Juni , 2012, 08:55 »
Hvor er det dog trist, det gør mig meget ondt for dig Helle - og for Elvio.  Jeg håber inderligt, at den, som har taget ham, læser dit indlæg og leverer ham tilbage. 

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #56 Dato: 29 Juni , 2012, 09:37 »
Kære Helle.

Læser først denne tråd i dag. Hvor er det dog en trist historie ..... ØV!!

Håber på en lykkelig udgang og sender mange  *t og en masse fe-støv din vej.
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Hyttemeier

• Passiv bruger
  • He who is content, is rich
« Svar #57 Dato: 29 Juni , 2012, 19:11 »
Det gør mig harm som ind i h......! Jeg håber at Elvio kommer tilbage.
Samtidigt vil jeg lige gøre opmærksom på at selv om I retter placering osv. til en landsdel, har rigtigt mange af jer stadig et kort på jeres profil, med en markering. Dette kan også udnyttes, hvis placeringen er korrekt selvfølgelig.

Med venlig hilsen
Betina
3.10 Gul-sortsømmet Orpington i stor
0.1 barn
0.1 huskatte

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #58 Dato: 30 Juni , 2012, 00:37 »
Har først lige fået øje på denne tråd nu. Har ikke været så aktiv på det seneste pga noget bold.

Men, som andre, er jeg (næsten) målløs.

Hvad er det lige der sker i lille DK? Hvorfor skal det være nødvendigt at låse alt, med bare en lille smule værdi, inde. Hvad er det for usle og usympatiske mennesker, der vil være bekendt at spolere vores ellers rimeligt fungerende samfund?

Puha. Ja jeg er sgu ikke blot næsten målløs. Jeg har så svært ved at finde ord til at beskrive hvor harmdirrende jeg er over denne slags frækheder.

I dette tilfælde tror jeg ikke på at man kan pege mod 'fremmede' der overskrider DK's grænser. Det virker som rent dansk 'håndværk', når det er værst.

Og det virker i høj grad også som 'håndværk' udført af én der har sin 'daglige gang' her på Forum.

Jeg tror jeg ville have svært ved at se mig selv i spejlet hver morgen hvis jeg var sunket så dybt.

Hvem du end er, så gør Helle (og os andre) den store tjeneste at sætte Elvio tilbage hvor han hører hjemme.
Du har frit lejde, og ingen herinde har ønsker om at vide hvem du er, blot du har samvittighed nok til at genforene Helle og Elvio (og hans damer).

Mvh
Erik Andersen

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #59 Dato: 30 Juni , 2012, 00:43 »
Ja, det er faktisk ret ondt gjort - især hvis synderen har læst hvor glad Helle er for Elvio. Elvio er en meget speciel hane og det er nok hans største værdi. Her kan  man jo købe hans brødre eller sønner, oven i købet med korrekt farve, for 150 kroner. Ikke meget at gøre sig til tyv for!
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand