Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Skal jeg aflive?  (Læst 8147 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Skal jeg aflive?
« Svar #15 Dato: 27 Juni , 2012, 21:41 »
Måske skulle du prøve at få en "gammel fjerkræmand" til at se på hende? Her på Forum har vi dyb mistillid til dyrlæger ;).
Hvis du byder ind med cirka-adresse (endelig ikke for præcis, Elvios bortførelse in mente :o) - så plejer der at være hjælp at hente.
Jeg er nok tilbøjelig til at lade alle leve, med mindre de 1. har dårligt temperament   2. Ser ud til at lide af det, de nu fejler.
Så vi har en halte-høne, der klarer sig fint nu på 3. år samt en undermåler, der har charme. De indgår selvfølgelig ikke i avlen.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Gammarus

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 27 Juni , 2012, 21:56 »

Puha, stakkels Helle og Elvio...

Jeg bor i Sorø-området, og ville da sætte stor pris på et besøg fra en "gammel fjerkræmand", hvis der er sådan en i nærheden;)

Det er tit de skæve eksistenser der er de mest interessante;) Selvom jeg synes at blødende tumor måske er lige til den skæve side...:(

Offline Gammarus

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 27 Juni , 2012, 22:03 »
- Blev helt forvirret over begrebet "avl". Det er jeg jo slet ikke nået til endnu, jeg tror min målsætning nu, er at se om jeg kan få en høne til at leve længere end 5 måneder. (Muligvis helt uden medicin og sygdom, men det er måske at strække den lidt...)

Offline Stade

• Passiv bruger
  • Sussex 0,2,17 Brahma 1,2 krydsninger 1,0,17
« Svar #18 Dato: 27 Juni , 2012, 22:18 »
Nu er der jo heldigvis mange hønsehold hvor man kun sjældent oplever sygdomme. Den eneste medicin jeg bruger er øksen. Jeg har i år slagtet 4 stk Sussex og 1 Orpington. Sidstnævnte var syg og 3 af de 4 havde unoder som fjerpilleri og æglægningsproblemer. En høne som ikke opfører sig eller yder normalt eller er syg skal efter min mening luges ud af flokken. Uvaner og sygdom har det med at spredes. Men, jeg er også så meget "landmand" at mine høns meget sjældent bliver navngivet - man skal jo ikke lege med maden ;-) Jeg anerkender naturligvis jer der føler et behov for at navngive - sådan er vores tilgang jo forskellig.
Og det kom i avisen og det blev trykt og det er ganske vist: En lille fjer kan nok blive til fem høns!

Offline Gammarus

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 10 Juli , 2012, 14:27 »
Ville bare lige melde at den unge dame, Frk. Friis, er blevet sendt til de evige skrabemarker. Jeg observerede såret i et par uger, og i sidste uge begyndte det at se "vådt" ud, jeg synes det lignede en begyndende infektion. Og så gjorde jeg kort proces.

Nu ser mine to efterladte høns lidt ensomme ud i den store hønsegård (Den emsige hane endte i gryden). Men det gode ved det hele er jo, at så skal jeg anskaffe nogle nye damer til flokken.

Tak for al jeres input:)