Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Silkehane og Sussex hane  (Læst 1089 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mikael

• Passiv bruger
Silkehane og Sussex hane
« Dato: 25 Juni , 2012, 08:26 »
Hej
Vi er så heldige at vi har fået 3 søde silkekyllinger foræret.....den ene viser sig nu at være en hane.
Jeg har om 3 uger, 4 sussex høns og en sussex hane der skal flytte ind sammen med silkerne. (Det er først nu jeg kan begynde at se kammen blive rød på silkehanen, men ved faktisk ikke helt hvor gamle de er, men jeg går ud fra de er lidt ældre end de sussex det i øjeblikket går i varmekasse og venter på at blive store nok til at kønsbestemme
Hvor gamle er hanerne før de skal skilles fra hinanden? Hvornår vil en hane evt. være klar til at slagte?
Jeg ved helle ikke helt hvilken hane jeg nu skal satse på....Jeg vil under alle omstændigheder prøve at bytte den hane jeg vil beholde til en hane fra en anden stamme, så der ikke bliver indavlet......
Er der evt. en der kunne være interesseret i en gul eller 3 farvet sussex hane (ved ikke hvilken en det bliver endnu) eller en hvid silkehane (stor) Vil jo helst den lever et dejlig langt liv, men er det ikke muligt kommer han i fryseren - For jeg kan vel ikke have forhåbninger om de to haner bliver buddys og kan bo sammen vel???

MVH Mikael (som jo netop er startet hønseeventyret og derfor har 1.000.000 spørgsmål ;D)
1 kat (et gadekryds)
3 børn
1 dejlig kæreste
3 Japanske silkekyllinger
snart 4 sussex høns +1hane