Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Høns og træk  (Læst 1442 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Stella Reece

• Passiv bruger
Sv: Høns og træk
« Svar #15 Dato: 24 Juni , 2012, 23:23 »
Inden vinter kan en tube fugemasse gøre meget ved sprækker. Så er der heller ikke skjulesteder for utøj der. Se lyst på det - udgiften  og besværet med fugemasse kan formentlig hentes hjem flere gange på sparet foder, når de nu langt bedre kan holde varmen i den kolde årstid.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #16 Dato: 25 Juni , 2012, 13:13 »
Jeg lukker aldrig for mine høns, og har to som altid sidder henholdsvist i hullet og på en fodertønde om natten hele året rundt :)

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #17 Dato: 25 Juni , 2012, 14:09 »
Mit hønsehus er lavet af brædder to på 1 og der er efterhånden luft i mellem nogle af dem, men jeg mister aldrig en høne om vinteren, og mine høns er ikke forkølede, 7-9-13 men det er en kendt sag, at dyr tåler kulde, men ikke træk.
De kan sagtens tåle at sidde udenfor, i kulden, hvis det er rævesikkert.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 25 Juni , 2012, 14:38 »
Det lyder som vores høns :)  De fleste hopper på pinden selv, men to eller tre af dem skal altid liiige have det sidste med af dagen, men går så selv ind efter noget tid :)

Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #19 Dato: 26 Juni , 2012, 21:56 »
her er så billederne af redekasserne. De er lavet som enkelte kasser, så de kan pilles ned og gøres rent eller stilles med en skruk eller hvad man syns. Højden over gulvet ca 15cm, så der skulle osse være mulighed for og lave et lille trin til evt kyllinger. Kasserne en kun skruet fast med 2 skruer for neden, og foroven med en skråtskåret pind ligesom køkkenskabe
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline larsib

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 27 Juni , 2012, 22:51 »
Mange tak Jes. Det er altid godt med lidt inspiration og gode ideer til projekter.
1.7 Gul Sussex dværg

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #21 Dato: 28 Juni , 2012, 07:09 »
var så lidt. Jeg har godt nok lige sat dem op, men de virker ret godt, og er heller ikke blevet ustabile
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk