Hej alle.
Jeg har (7.9.13) aldrig stået med en syg fugl, men nu er min ynglings Isbar kælehane Orpus, desværre blevet forkølet(tror jeg da det er).
Han raller mildt når han trækker vejret, og har haft svært ved at snakke og gale. Ellers har der slet ikke været problemer, han er glad og frisk og spiser( selvfølgelig inviterer han sine høns til at spise først

gentleman <3).
Nu har jeg stoppet hvidløg i næbbet på ham 2 gange dagligt, og symptomerne er ved at forsvinde. han kan gale nu, uden at nyse bagefter også, og snakker livligt. Han gør også kur til hønsene, som han dog hele tiden har gjort.
Jeg har holdt øje med øjenbetændelse eller næseudflåd, det har der været intet af, så jeg har ikke varslet om ILT. Jeg har tjekket svælget for rødme eller gule pletter og orm, og der har intet været.
MEN.
Idag da jeg kom ud til ham, er han ganske frisk og som han plejer, men han er blevet mørk på slutningen af kammen. I vinters fik han frostbid i kammen, og noget af den faldt af, derfor er der rundede kanter på den.
Han er tip top, og frisk, men der er sort på kammen, hvad betyder nu det

?
Jeg tager ham til dyrlæge i morgen om jeg kan finde en dyrlæge der vil undersøge ham, hvilket jeg ikke har kunne siden fredags ( symptom start var onsdag, men tog først til om torsdagen, så har jeg fre-lør haft ham indenfor og givet hvidløg). Men jeg ville lige høre om der er noget jeg kan gøre for det lille pus nu. Han er meget medgørlig og ikke sur ved behandling.
Her kan i se det sorte:

og intet galt i halsen