Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Solceller  (Læst 3271 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Solceller
« Svar #15 Dato: 23 Juni , 2012, 07:44 »
For god ordens skyld, så er Henrik ved at blive sponsor for forum, på samme måde som Bangs og America.

Finn/admin
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #16 Dato: 23 Juni , 2012, 08:00 »
For god ordens skyld, så er Henrik ved at blive sponsor for forum, på samme måde som Bangs og America.

Finn/admin

Haaa haaaa Jyde-krejlere :D "A hår det her, hwa hår do?"
Jeg har overvejet de der små solcelle anlæg til en lyskilde (ca 250 kr i Harald klytborg) til hønsehuset... er det nowet der dur eller er det spild af penge? kan den lagre energien til senere brug eller? (ikke en masse teknisk udredning, det fatter jeg ikke en bønne af aligevel, bare et JA/NEJ svar ;) )
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Zoro

• Gæst
« Svar #17 Dato: 23 Juni , 2012, 09:44 »

Finn/admin

Hej Finn.

Skønt med friske nye " Sol Celler " på fjerkræ forum, lad os dog endeligt få nogle flere af dem, til gavn for os alle som søger de bedste alternative energie muligheder, for vores private hus stande m.m.

J.C.
« Senest Redigeret: 23 Juni , 2012, 10:01 Fra Jørn Clevin »

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #18 Dato: 23 Juni , 2012, 10:08 »
Haaa haaaa Jyde-krejlere :D "A hår det her, hwa hår do?"
Jeg har overvejet de der små solcelle anlæg til en lyskilde (ca 250 kr i Harald klytborg) til hønsehuset... er det nowet der dur eller er det spild af penge? kan den lagre energien til senere brug eller? (ikke en masse teknisk udredning, det fatter jeg ikke en bønne af aligevel, bare et JA/NEJ svar ;) )

Hej Wanda
Du slipper ikke for den tekniske begrundelse  ;)

For 250 kr kan du få en 8 W sparepære i Brugsen og ca 80 kWh hos dit el selskab. 80 kWh kan få din 8 W pære til at lyse i 10000 timer.

Hvis du tror din Harald Nyborg dims holder længere end 10000 timer skal du købe den. Hvis du ikke tror den kan holde så længe skal du lade .... ;)

MVH Henrik
« Senest Redigeret: 23 Juni , 2012, 10:17 Fra Lene, Rungsted »

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #19 Dato: 23 Juni , 2012, 10:15 »
Uhada, DET var pædagogisk så selv jeg forstod det ;D.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #20 Dato: 23 Juni , 2012, 17:45 »
TAK Henrik ;)  Problemet er bare at mit hønsehus ligger LAAANGT fra nogen strømkilde, så derfor tænkte jeg at de var lidt smarte så man ikke skulle til at trække ledninger gennem trætoppe og diverse ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

karina dj

• Gæst
« Svar #21 Dato: 23 Juni , 2012, 18:02 »
Man kan komme langt med 12 volt og et bilbatteri Wanda  /o Måske kniber det med en timer der kan få lyset til at tænde om morgenen  ;D

Høns i haven

• Gæst
« Svar #22 Dato: 23 Juni , 2012, 18:05 »
Jem & Fix har nogen til 49kr = http://www.e-pages.dk/jemfix/385/12

Zoro

• Gæst
« Svar #23 Dato: 23 Juni , 2012, 18:05 »
Fejl.
« Senest Redigeret: 23 Juni , 2012, 18:08 Fra Jørn Clevin »

Offline Cartouche

• Passiv bruger
« Svar #24 Dato: 23 Juni , 2012, 21:43 »
Min mor har fået lavet et solcelleanlæg på sit hus. Det ser ikke specielt grimt ud, men virker super og er miljøvenligt. Alle små tiltag gør en foreskel til sidst.
Der er noget med at Staten ikke giver tilskud til anlæg integreret I taget men kun til dem der er monteret ovenpå. Hvis jeg ikke har forstået det helt galt..... Og de bliver da tyndere og smartere at se på end dem for 10 år siden.
Og jeg er ret sikker på at når man ser måleren tælle baglæns, så ser de en hel del kønnere ud  ;D
Vi har selv lavet jordvarmeanlæg og føler os mere grønne nu end da oliefyret buldrede løs.....
« Senest Redigeret: 23 Juni , 2012, 22:17 Fra Cartouche »

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #25 Dato: 23 Juni , 2012, 21:50 »
Jordvarmeanlæg er lissom heller ikke så synlige ;). Det er bare ærgerligt at skulle ødelægge flere års arbejde med at renovere et smukt hus ved at smække en stribet eller ternet, dårligt tilpasset, meget futuristisk samling plader op. Og så måske få lagt ekstra afgifter på næste gang politikerne mangler noget i kassen....
Vores jordvarmeanlæg har været guld værd, nu 12 år gammelt. Tjente sig selv ind på 4 år og sparer nu MANGE penge.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

karina dj

• Gæst
« Svar #26 Dato: 23 Juni , 2012, 21:57 »
Jeg forstår ikke hvorfor vindmøller ikke er med i ordningen...er der nogen der kan forklare mig det?

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #27 Dato: 23 Juni , 2012, 22:06 »
karina dj
meget simpelt solceller improteres, og vindmøller produceres i dk, og politikerne ønsker ikk at fremme den danske beskeftigelse, men i stedet at øge importen, da vi jo i danmark mangler arbejdtskraft, vist 12 min pr dag

så nogen ironien

Offline crj100

• Passiv bruger
Solceller
« Svar #28 Dato: 23 Juni , 2012, 22:09 »
@ 25:
Ikke korrekt! Der skelnes ikke imellem solceller der er nedfældet i taget eller monteret på stativ. Begge montagemetoder kan omfattes af nettoordningen såfremt systemet er begrænset til maksimalt 6 KwP. Eneste forskel er afskrivningsreglerne: Solceller nedfældet i taget er omfattet af bygningsafskrivningsreglerne, mens "stativmonteringen" kan afskrives som et driftsmiddel, dvs. 25% årligt.

Men vælger man ikke at afskrive skattemæssigt, kan man benytte "håndværkerfradraget" på de 15.000,- per myndig person i husstanden (Dog kun til den del af regningen der hidrører installationsudgifter, typisk 15-25.000 kr.) - uanset hvordan anlægget er monteret!

Vi fik selv monteret anlæg i marts, og har aldrig fortrudt et eneste sekund. Arkitektonisk, tjae tror egentligt bare man skal vænne sig til at tagfladen ser anderledes ud..... Se evt produktionen her: http://www.suntrol-portal.com/en/page/edelsvej

Har man tagfladen til det, kan det klart anbefales. En investering på 110.000 sparer os årligt for en strømudgift på omk 9.000, så der er tale om en forrentning på over 8% (med nuværende strømpris!) når anlægget er tilbagebetalt om omk. 8 år. Den er svær at slå med anden investeringsform! Og priserne på solcelleanlæg er i hvertfald ikke steget siden marts - tværtimod :-)
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #29 Dato: 23 Juni , 2012, 22:12 »
det sidste jeg hørte til de små husstands vindmøller, var at de slet ikke var nogen god forretning.De kan vist ikke producere strøm nok til og afdrage selve anlægget hurtig nok. Desuden så larmer en vindmølle, og den skæmmer landskabet noget mere end solceller.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk