Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Spørgsmål ??  (Læst 742 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Spørgsmål ??
« Dato: 21 Juni , 2012, 00:14 »
Når man annoncere herinde, så er der altid en del som skriver :

" Æv det er for langt" og lign.

Hvorfor egentlig skrive det ??. For mener man der er for langt at køre og man ikke magter at hente dyrene, så lad da være med at kommentere det i annoncen.

Jeg går f.eks altid ind og klikker på Vis ulæste og så kan jeg jo se om der har været nogen og skrive på min annonce og er der det, ja, så bliver jeg da glad, dog kun lige indtil jeg åbner og ser at det bare er nogen som vil kommentere at enten har de ikke plads, råd eller også er der alt for langt at køre.  :-\

Hvad kan/skal man bruge disse oplysninger til ?

Til oplysning kan der jo altid klikkes på personens brugernavn og så kommer profilen frem, så man kan se hvor vedkommende bor, hvis de ikke har skrevet det under deres brugernavn eller i annoncen.
« Senest Redigeret: 21 Juni , 2012, 07:50 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Spørgsmål ??
« Svar #1 Dato: 21 Juni , 2012, 00:16 »
Uha, det har jeg godt nok også tænkt mange gange Lene.

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Spørgsmål ??
« Svar #2 Dato: 21 Juni , 2012, 13:43 »
Ja undskyld, jeg gør det selv. Nogen gange for at holde liv i tråden, andre gange for ligesom at gøre sælger opmærksom på at der ER interesse for dyrene= giv ikke op. Andre gange er man heldig, at enten sælger eller andre kommenterer i tråden at en eller anden liiige skal den vej og kan tage dem med.   
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Peter Chr. Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 462
  • Støt børnehjemmet TLC i SA: http://www.tlc-dk.dk
    • Avl af Engelsk Araucana
Sv: Spørgsmål ??
« Svar #3 Dato: 21 Juni , 2012, 16:18 »
Hvis man efterlyser æg eller høns kunne man jo skrive i hvilket område i overskriften så man kan se det på forhånd. Men jeg undre mig tit over at nogle mener at 40 km. er lange. Men må så lige overveje at det jo nok ikke er alle der har bil. For jeg selv har kørt langt efter mine høns og rugeæg. Så er der noget man gerne vil have fingerne i så må man jo ud og køre hvis det er muligt.

For langt væk er jo relativt.

Og vis man sælger og ikke har angivet hvor man bor i sin profil. Så kan man jo skrive sit postnummer i annoncen.

Med venlig hilsen
Peter Chr. Hansen

3.10 Engelsk Araucana (Perlegrå)
0.2 Engelsk Araucana (Tværstribet)
0.1 Engelsk Araucana (Sort)
0.1 Engelsk Araucana (Hvid)
0.2 Silker
0.3 Brun Lohman
0.4 Blanding (Engelsk Araucana Hane/Silker)
0.1 Homo sapiens partner
1.1 Dejlige børn

Offline Jesper Arnecke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 562
Sv: Spørgsmål ??
« Svar #4 Dato: 21 Juni , 2012, 16:40 »
Jeg er sikker på at folk skriver det som i "Hej, jeg vil gerne købe" - men er der en måde at de kan blive transporteret tættere på?.
F.eks. hvis folk alligevel pendler til kbh i bil om morgenen, kunne man finde ud af noget. Eller lign. - Typisk bliver der oprettet en transport tråd i forlængelse af dette.
Så kunne man selvfølgeligt skrive det, men det gør folk nu engang ikke... Sådan er der så meget...

Så der er da absolut intet galt i det. Hold nu op med at whine over folk skriver på en post, det er et forum, der skriver folk altså ting. Det er lige præcis det som gør der er liv på det.

Jeg vil da som udgangspunkt aldrig køre længere en højst nødvendigt for at hente de høns jeg vil have, men nogle gange må jeg bare køre så langt som muligt for at få dem. - Om det er 200meter eller 200kilometer, det kan du selv bestemme når du læser sætningen.

Offline Peter Chr. Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 462
  • Støt børnehjemmet TLC i SA: http://www.tlc-dk.dk
    • Avl af Engelsk Araucana
Sv: Spørgsmål ??
« Svar #5 Dato: 21 Juni , 2012, 16:48 »
Jeg syntes bestemt ikke at nogle "tuder" som du så dejligt skriver med et andet ord.

Det handler vel bare om at vi måske hjælper og selv og hinanden når vi skal lave annoncer enten om det er salg eller efterlyses.

Smil og vær glad og skriv pænt det hjælper altid på humøret    :D
Med venlig hilsen
Peter Chr. Hansen

3.10 Engelsk Araucana (Perlegrå)
0.2 Engelsk Araucana (Tværstribet)
0.1 Engelsk Araucana (Sort)
0.1 Engelsk Araucana (Hvid)
0.2 Silker
0.3 Brun Lohman
0.4 Blanding (Engelsk Araucana Hane/Silker)
0.1 Homo sapiens partner
1.1 Dejlige børn

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Spørgsmål ??
« Svar #6 Dato: 21 Juni , 2012, 17:42 »
Måske er det også et symptom på at der er mange nye tråde hver dag herinde. Der skal selvfølgelig være plads til mangt og meget, men der startes dælme mange tråde der fylder og hvor det ikke lige er til at gennemskue i overskriften hvad det går ud på.

Jesper du har ret i at det kan være et indspark om transport men så må man ligge op til det.
Hvor der er vilje er der vej !

Jeg syntes jo fks. Ikke at der er langt til tyskland hvis jeg kan købe noget jeg ikke kan købe herhjemme. ;)
« Senest Redigeret: 21 Juni , 2012, 17:48 Fra Lene, Rungsted »

Offline Jesper Arnecke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 562
Sv: Spørgsmål ??
« Svar #7 Dato: 21 Juni , 2012, 19:46 »
@Peter Chr. Hansen
Når folk bliver ved med at stille spørgsmålet, uden at komme med konstruktive forslag til adfærdskorigering, så begynder det efter noget tid at antage form af tuderi.

Muligheder:
1: Skriv i annoncen at man ikke gider høre fra folk der ikke kan hente selv.
2: Hvilke muligheder man har for at imødekomme/hjælpe sælger i forhold til transport.
3: Henvise i annoncen til at oprette en transporttråd, inden der skrives på den.
4: Lade være med at sælge her. (knap så adfærdskorrigerende, men stadigt en løsning)
5: Glæde sig over at svar på annoncen er med til at holde den "hot", med andre ord, den bliver formentligt læst af flere alene pga "den dumme post".

Mulighederne er mange, ingen af dem jeg kan komme på indeholder flere spørgsmål omkring hvorfor folk ikke gider køre 1-1000km efter en høne eller frem.

Og lige til sidst, så er det jo super at den her slags ting kommer frem, da det forhåbentligt alt sammen med med til at højne standarden for de indlæg alle bidrager med, så endnu flere har løst til at læse med :)

Offline Jens Madsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 61
Sv: Spørgsmål ??
« Svar #8 Dato: 21 Juni , 2012, 19:55 »
Jeg er med på Dendromania (Forum for farvefrøer) der er det slet ikke tilladt, at skrive i salgstrådene.

Det fungerer rigtigt godt, men der er heller så mange sider som her. Jeg synes det er mere irriterende, at folk ikke slætter deres tråde når dyrene/tingene er solgt.

Jeg har et par gange svaret over pm på salgstrådene, og efterfølgende er de bare slettet.

Jeg mener man burde skrive i sin salgstråd når man har solgt, vente et par dage og så slette den.

Mvh
Jens

Offline Jesper Arnecke

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 562
Sv: Spørgsmål ??
« Svar #9 Dato: 21 Juni , 2012, 19:59 »
@Jens
Det er helt standard at folk burde gøre det. Det står også i Tilbydes forum som en "sticky", faktisk hele to gange....

Men det er da bestemt også en mulighed at man ikke kan svare på dem.

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Spørgsmål ??
« Svar #10 Dato: 21 Juni , 2012, 20:38 »
Ja undskyld, jeg gør det selv. Nogen gange for at holde liv i tråden, andre gange for ligesom at gøre sælger opmærksom på at der ER interesse for dyrene= giv ikke op. Andre gange er man heldig, at enten sælger eller andre kommenterer i tråden at en eller anden liiige skal den vej og kan tage dem med.   

Helt enig  /o
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Spørgsmål ??
« Svar #11 Dato: 21 Juni , 2012, 22:12 »
@Peter Chr. Hansen
Når folk bliver ved med at stille spørgsmålet, uden at komme med konstruktive forslag til adfærdskorigering, så begynder det efter noget tid at antage form af tuderi.

Muligheder:
1: Skriv i annoncen at man ikke gider høre fra folk der ikke kan hente selv.
2: Hvilke muligheder man har for at imødekomme/hjælpe sælger i forhold til transport.
3: Henvise i annoncen til at oprette en transporttråd, inden der skrives på den.
4: Lade være med at sælge her. (knap så adfærdskorrigerende, men stadigt en løsning)
5: Glæde sig over at svar på annoncen er med til at holde den "hot", med andre ord, den bliver formentligt læst af flere alene pga "den dumme post".

Mulighederne er mange, ingen af dem jeg kan komme på indeholder flere spørgsmål omkring hvorfor folk ikke gider køre 1-1000km efter en høne eller frem.

Og lige til sidst, så er det jo super at den her slags ting kommer frem, da det forhåbentligt alt sammen med med til at højne standarden for de indlæg alle bidrager med, så endnu flere har løst til at læse med :)

Jeg tuder bestemt da heller ikke over det, jeg spørger bare om hvorfor man skriver det.

Jeg spørger iøvrigt heller ikke om hvad folk synes er for langt. For det er der vist en anden tråd om.

Selvfølgelig kan man udpensle annoncen med ønsker. Eller lade være med at annoncere er helt sikkert en sikker løsning-

En anden løsning er at der ikke kan skrives i annoncerne og folk må henvende sig i en pb eller andet-
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Susanne

  • Gæst
Sv: Spørgsmål ??
« Svar #12 Dato: 21 Juni , 2012, 22:26 »
Når man annoncere herinde, så er der altid en del som skriver :

" Æv det er for langt" og lign.

Hvorfor egentlig skrive det ??. For mener man der er for langt at køre og man ikke magter at hente dyrene, så lad da være med at kommentere det i annoncen.

Jeg går f.eks altid ind og klikker på Vis ulæste og så kan jeg jo se om der har været nogen og skrive på min annonce og er der det, ja, så bliver jeg da glad, dog kun lige indtil jeg åbner og ser at det bare er nogen som vil kommentere at enten har de ikke plads, råd eller også er der alt for langt at køre.  :-\

Hvad kan/skal man bruge disse oplysninger til ?

Til oplysning kan der jo altid klikkes på personens brugernavn og så kommer profilen frem, så man kan se hvor vedkommende bor, hvis de ikke har skrevet det under deres brugernavn eller i annoncen.

Jeg tror da bare, det er lidt hygge-small-talk, når man f.eks skriver "Øjjj - ville gerne - men har ikke mulighed for at køre til nordsjælland/nordjylland lige pt :( "

Det er egentlig en måde at anerkende tilbuddet på.

Vores forum er jo også et hyggeforum - og ting, der ikke er negativt ment, burde ikke være noget problem - for mig at se :)

Offline Stella Reece

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 605
Sv: Spørgsmål ??
« Svar #13 Dato: 21 Juni , 2012, 23:38 »
Min flotte flotte hane kom til mig ved at jeg svarede på et indlæg, at den ville jeg gerne have haft, men der var desværre for langt - straks var der hjælpsomme mennesker med en transporttråd. Og se, det er jo noget af det, der gør, at jeg synes dette forum er så hyggeligt og hjælpsomt.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Spørgsmål ??
« Svar #14 Dato: 22 Juni , 2012, 14:22 »
Min flotte flotte hane kom til mig ved at jeg svarede på et indlæg, at den ville jeg gerne have haft, men der var desværre for langt - straks var der hjælpsomme mennesker med en transporttråd. Og se, det er jo noget af det, der gør, at jeg synes dette forum er så hyggeligt og hjælpsomt.

 ;)
Ja det er jo rigtigt .  God pointe...