Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hvem er hønsetyven????  (Læst 10499 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline gvd

• Passiv bruger
hvem er hønsetyven????
« Dato: 20 Juni , 2012, 22:35 »
   Hej!  Jeg blev igår den glade, førstegangs, ejer af nogle ca. 10 ugers gamle Brahmaer. stolt var jeg af både kyllinger, hønsehus og hønsegård. Hus og gård er lavet som et helt lukket system. - Mindre stolt var jeg da jeg imorges, fandt resterne af et stk kylling, trukket ud gennem trådnettet (åbning 5 cm). Hvilket dyr kan dog dette??? Jeg kan da ikke forestille mig at en ræv kan??? Vores nabos vaskebjørn, slap ud for flere måneder siden, måske det ku være den? Hvad dælen gør man ved en sådan en? Og hvordan finder man ud af, hvem/hvad der er den skyldige????
   Vi har nu lukket kyllinger helt ind i hus, for natten. i morgen bliver der sat et meget finmasket trådnet udover det eksisterende. mon det er nok i en 1/2 meters højde. -det eksisterende er med loft...
                                     ØV! -og m.v.h. Gitta
0.1 skøn datter på 9 år.
1.0 uforstående husbond
1.2 små, ik særlig kønne, men søde hunde.
0.2 katte
1.4 brahmaer
2.2 silker
0.2 sperbere
0.2 grunlegere
0.3 amberlinkere

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: hvem er hønsetyven????
« Svar #1 Dato: 20 Juni , 2012, 22:57 »
Umiddelbart kunne det lyde som rotte. Men hvis det er 10 uger gamle Brahma af stor race skal det godt nok være en fræk rotte (de findes, det er jeg klar over), så ville jeg nok mere hælde til mår eller lækat.

Naboens undslupne vaskebjørn samt ræven ville jeg udelukke her da ingen af dem kan komme ind gennem en 5 cm's åbning.
Mvh
Erik Andersen

Høns i haven

• Gæst
« Svar #2 Dato: 21 Juni , 2012, 01:01 »

Offline Peter Chr. Hansen

• Passiv bruger
  • Støt børnehjemmet TLC i SA: http://www.tlc-dk.dk
    • Avl af Engelsk Araucana
« Svar #3 Dato: 21 Juni , 2012, 07:58 »
Super lækker men dog desværre ikke til udendørs brug. Men der findes andre som er godkendt til udendørs brugs. Jeg har selv overvejret at købe et. Men mest af alt fordi jeg har en genbo hvis hund tit løber ind i haven. Men det skal altså være en model til udendørsbrug også selvom det sidder inde i huset hvis ikke det er opvarmet.
Med venlig hilsen
Peter Chr. Hansen

3.10 Engelsk Araucana (Perlegrå)
0.2 Engelsk Araucana (Tværstribet)
0.1 Engelsk Araucana (Sort)
0.1 Engelsk Araucana (Hvid)
0.2 Silker
0.3 Brun Lohman
0.4 Blanding (Engelsk Araucana Hane/Silker)
0.1 Homo sapiens partner
1.1 Dejlige børn

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #4 Dato: 21 Juni , 2012, 14:00 »
prøv med alm vildt kamera, med bevægelses sensor , det bruger den gamle for at finde bukkens dagsrytme

Offline gvd

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 21 Juni , 2012, 23:21 »
´  Hej!
   Jeg er mere,og mere overbevist om at det er vaskebjørnen, der er hønsetyven. Jeg tror det blev misforstået, der har ikke været en tyv inde i hønsegården. Den har siddet udenfor trådnettet og trukket kyllingen ud... :'(

mvh. Gitta
0.1 skøn datter på 9 år.
1.0 uforstående husbond
0.2 katte
1.4 brahmaer
2.2 silker
0.2 sperbere
0.2 grunlegere
0.3 amberlinkere

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #6 Dato: 21 Juni , 2012, 23:40 »
Aaarh. Så må dine kyllinger være meget dumme eller meget tillidsfulde, eller vaskebjørnen være udstyret med meget lange 'arme'.

Høns/kyllinger vil fra naturens side være meget vigende overfor alt fremmed/potentielt farligt, og derfor naturligvis holde en 'sikker' afstand fra en evt vaskebjørn.

Jeg ville afskrive vaskebjørnen.
Mvh
Erik Andersen

Offline gvd

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 03 April , 2013, 08:18 »
så kom vaskebjørnen på video, igang med naboens kattemad. Der har nu ikke været problemer siden sidst. Efter vi fik sat småmasket net på... Men bjørnen har da overlevet vinteren....

Gitta
0.1 skøn datter på 9 år.
1.0 uforstående husbond
0.2 katte
1.4 brahmaer
2.2 silker
0.2 sperbere
0.2 grunlegere
0.3 amberlinkere

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #8 Dato: 03 April , 2013, 08:24 »
Burde den vaskebjørn ikke fanges ?? Nu har den da dæleme været løs længe-
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline gvd

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 03 April , 2013, 08:47 »
   Jo, det synes jeg også. Dem, den er undsluppet fra, vil ikke have noget med det at gøre, ( synes jo ellers at det er deres ansvar, at den bliver fanget og taget sig af eller aflivet ). Jeg forsøgte, efter kyllingen blev snubbet, at ringe lidt rundt. Jeg talte både med "dyr i nød" og kommunens skadedyrsbekæmpelse, men ingen vil have med det at gøre. Og så har jeg ikke set eller hørt til vaskebjørnen siden, før den nu dukker op på et overvågningskamera...

Gitta
0.1 skøn datter på 9 år.
1.0 uforstående husbond
0.2 katte
1.4 brahmaer
2.2 silker
0.2 sperbere
0.2 grunlegere
0.3 amberlinkere

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 03 April , 2013, 08:58 »
Jeg tror nu godt, at det kan have været vaskebjørnen, der tog jeres kyllinger..de har altså hænderne godt skruet på!! Men godt I ikke har haft den på besøg i længe.. Jo den skal da fanges, den kan jo ødelæggr rimelig.meget af vores vilde natur og åbenbart også kyllinger mv, kan man evt ringe til andre?? Dyrenes beskyttelse? Eller hvad med politiet?Det er da for nemt at slippe af med et selvanskaffet dyr blot ved at slippe det fri og.lukke øjnene :-!:-!
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #11 Dato: 03 April , 2013, 09:21 »
Jeg vil da helt sikkert tro at ejeren HAR et ansvar for at slippe et dyr ud i naturen, som IKKE tilhører den danske fauna.

Jeg tror nu at der ikke er mange brahma kyllinger som ved hvad en vaskebjørn er, men nu har de resterende nok set hvad der sker og holder sig væk fra hegnet.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 03 April , 2013, 09:22 »
Det må vel næsten være Falck der skal ringes til??

Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #13 Dato: 03 April , 2013, 09:26 »
Eller en jæger kunne måske komme og skyde den.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 03 April , 2013, 09:37 »
Eller en jæger kunne måske komme og skyde den.

Ja er vel nok næsten den "nemmeste" og bedste løsning, nu ingen vil have noget med den at gøre.
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin