Den ene af mine kyllinger begyndte for et par dage siden at gå underligt på sine ben. Det var ligesom om, at den ikke kunne styre bevægelserne og den lå rigtig, rigtig meget ned - den åd og pippede dog lystigt fuldstændig som resten af flokken.
Igår kunne jeg så konstatere, at den havde endnu mindre styr på sine ben og fløj og flaksede ikke rundt som de andre og da det var en hanekylling, besluttede jeg, at såfremt der ingen bedring var, skulle den aflives her til morgen

I morges kunne den så slet ikke styre sine ben og jeg gjorde kort proces. Sagde "undskyld, lille ven" og holdt godt fast og svingede for fuld kraft dens hoved ned i en stak fliser, mærkede at den krampede og var fast overbevist om, at den var stendød. Jeg lagde den ned i en lille papkasse, som jeg smed i skraldespanden .. slut færdig!
En time senere gik jeg tur med hundene, og da jeg kom hjem, smed jeg lige en hømhøm-pose ned i skraldespanden ... skraldespanden kvitterede med et højlydt "PIIP". Den var jo ikke død, den lille kylling

Altså måtte jeg aflive den for anden gang i dag - denne gang valgte jeg at kappe hovedet af, så var jeg da ihvertfald sikker! Men tænk hvis den havde ligget og lidt hele dagen - tanken er bare så rædsom og ikke til at bære