Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ingen skal??  (Læst 4787 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mawi

• Passiv bruger
Ingen skal??
« Dato: 19 Juni , 2012, 22:14 »
Hej allesammen.
Har for nogle måneder siden købt et par grønlæggere, som var tæt på æglægning. Efter ca. 3 uger kom første æg og efter yderligere en uge lagde begge æg. Det har de gjort i nogle uger, med pæne grønne æg hver dag, lidt små, men med fin skal :D
Den ene har så nu pludselig lagt æg uden skal i 2 uger og den lægger heller ikke længere hver dag..... :-\
Hvad kan det da skyldes? Tænker den må mangle noget??

Har i øvrigt også købt 2 Maraner 1 måned efter de første høns og de lægger ingen æg endnu. Er de senere til det end andre racer??
Hilsen Maria

Offline Metmus

• Passiv bruger
Sv: Ingen skal??
« Svar #1 Dato: 19 Juni , 2012, 22:20 »
Ingen skal kan skyldes flere ting bla dårlig optagelse af visse vitaminer mv, men vil lige tilføje, at jeg også havde en grønlægger med samme problem, den lagde uden skal i 2 mdr hvorefter jeg valgte at slagte den..og den så fin id indvendig, så hvad problemet lige var hos mig, fandt jeg aldrig ud af.. håber den begynder med normale æg igen :-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline mawi

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 19 Juni , 2012, 22:25 »
Overvejer også kraftigt om ikke Isabella vil gøre sig godt i asparges og tarteletter, selvom jeg nu altså havde købt hende til æg..... :)

Offline Dyre-tossen

• Passiv bruger
  • Der er plads til alle og en hver
« Svar #3 Dato: 20 Juni , 2012, 06:29 »
Giver du dem kalk/strandskaller til dem?
Hilsen Ann
0.0.1 sussex (Varmefri)
0.0.4 Landhøns (Varmefri)
1.0 Hund som er en og hedder Laban
1. Akvarie fulde af selvskabs-fisk

ALLE KYLLINGER SÆLGES

Her har man fået 100 C. i hønsefeber og det kan ikke helbredes af nogen medicin i verden.

Offline mawi

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 20 Juni , 2012, 08:15 »
Jeps.
De får fuldfoder, skaller, rester fra de riges bord og går desuden fri i haven næsten hver dag.....

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #5 Dato: 20 Juni , 2012, 08:58 »
Velkommen til Maria.
D-vitamin fremmer optagelsen af kalk.
Du kan købe en vitamin blanding til høns hos America der hedder vispumin.
Høns' æglægning er også påvirket af stress som en flytning nu er. Så udeblivelse af æg mm. Kan meget vel skyldes de nye omgivelser.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #6 Dato: 20 Juni , 2012, 09:36 »
Jeg synes bestemt ikke at du skal give vitamintilskud når de går frit og selv kan samle grønt og krible-krable-dyr oven i deres foder. Vitamin- og mineraltilskud er noget, man har brug for hvis man (også mennesker) har problemer med optagelsen eller lever af skod-mad. Det gør dine høns jo ikke. Så i rigtigt mange tilfælde er det producent og forhandler, der har gavn af, at vi bruger tilskud...... ::)

Angående æglægning, så kan der sagtens gå nogle måneder efter en flytning før de føler sig trygge nok til at lægge æg. Og så er det faktisk kun æglægningshybrider, der lægger næsten et æg om dagen. Til gengæld er de hurtigt slidt op. Så jeg synes at du gør det fint og at du nok bare skal klappe hønsene og se det lidt an. Hvis æggene uden skal fortsætter, så ville jeg nok selv tage øksen og gryden frem.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 20 Juni , 2012, 21:48 »
Vil lige tilføje, at mine fik vispumin tilskud, og grønlæggeren fortsatte med vindæg indtil jeg besluttede at gøre det forbi :-(
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #8 Dato: 20 Juni , 2012, 23:54 »
Grünlægger er vel en hybrid.?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline ghj

• Passiv bruger
  • En smugle tosset er man vel altid...
« Svar #9 Dato: 21 Juni , 2012, 00:49 »
Mawi er dine grønlæggere ude fra Tuse Næs..der har jeg osse 3 stk fra og de var osse lidt lang tid om at komme igang,men de lægger fint med æg nu.  :)
0.2 Orpington,1Blå,1Gul
0.1 Farverolle,Hvede
0.2 Brahma,Guld sort/båndede
0.2 Maran,Kobberfarvet
0.6 Isa brown
0.3 Gadekrys,lægger lysegrønne æg
0.2 Dv.Kochin,Sort
0.1 Dv.Kochin,Gul
1.3 Dv.silke m.skæg,Hvid
0.1 Dv.silke,Sort
1.0 Engelsk Springer Spaniel
1.0 Amr.Cocker Spaniel