Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ah, så det er DERFOR det hedder en "kloak"!  (Læst 2257 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christian Ernstsen

• Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Høns i haven er herligt!
Ah, så det er DERFOR det hedder en "kloak"!
« Dato: 18 Juni , 2012, 20:42 »
Jeg flyttede andemor og ællingerne væk fra andehuset, så ikke vi risikerer at andefar ("Mugge") gør grimme ting ved dem. I den proces tømte hun i et overflødigshorn af hævngerrigt selvforsvar sin tarm ud over mig. Jeg stod der med l*rt ud over bukser og sko og fik pludselig en (h)aha-oplevelse og forståelsen af hvorfor biologer kalder den ildelugtende ende af et fjerkræ for en "kloak"!

Hermed en opfordring til at I fortæller om jeres oplevelser med klatter og andre uheldige aspekter ved fjerkræ! ;D

(Jeg vil ikke komme ind på dengang jeg vandrede hele vejen hen til min plads på arbejdet, og opdagede at jeg havde lagt ganske følgbare fodspor, bare fordi jeg liiige havde tjekket at hønsene havde det godt inden jeg kørte afsted om morgenen - i arbejdstøj og sko...)
Med sommerlige hilsner, Christian

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Ah, så det er DERFOR det hedder en "kloak"!
« Svar #1 Dato: 18 Juni , 2012, 21:09 »
:laugh: He he.... pyyy/fyyyyha da, adr ::).

Jeg har altid hønselort et eller andet sted - ganske modvilligt, men det er jo ikke til at undgå. Ingen deciderede sjove episoder, men den med de pæne sko på arbejdet har jeg prøvet flere gange. En dag opdagede jeg at jeg havde halm og hønsemøg på siden af de højhælede (ikke egnet i en hønsegård!!) og en anden gang opdagede jeg, at jeg havde tabt "en klat" på gulvet, hvor alle gik forbi. Meeeget diskrekt fik jeg fjernet klatten og smidt den ud. *e
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #2 Dato: 18 Juni , 2012, 21:22 »
:laugh: He he.... pyyy/fyyyyha da, adr ::).

Jeg har altid hønselort et eller andet sted - ganske modvilligt, men det er jo ikke til at undgå. Ingen deciderede sjove episoder, men den med de pæne sko på arbejdet har jeg prøvet flere gange. En dag opdagede jeg at jeg havde halm og hønsemøg på siden af de højhælede (ikke egnet i en hønsegård!!) og en anden gang opdagede jeg, at jeg havde tabt "en klat" på gulvet, hvor alle gik forbi. Meeeget diskrekt fik jeg fjernet klatten og smidt den ud. *e

Uhh..hihi..jeg sidder og klukker *f *f
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #3 Dato: 18 Juni , 2012, 22:11 »
nu stiller jeg altid mine træsko i trinbrædtet på lastbilen, men når det så bliver vasket rent er det ikke kun olie og sand der ligger der :). Havde dog et mindre problem i weekenden. Havde delt hønsehuset til 2 stammer, og satte i samme ombæring møgplade op. Den blev ikke helt færdig gjort da jeg fik lidt andre ideer undervejs. Da jeg så skulle pille pladen ud igen for og montere en ekstra bæring, var det ikke nemt og balancere med pladen, der skulle op på højkant for og komme ud, uden og fylde den ene hånd med nattens møg. Det krævede lige en omgang håndvask inden jeg rørte ved mere værktøj.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 18 Juni , 2012, 22:43 »
jeg var forleden dag til scaning og først da jeg rejste mig op fra lejren så jeg på papiret(den man lå på) en grim, velkendt plet i fodenden ;D
 *g   hmmm jo nu ved jeg hvor den kom fra, lige inden jeg skulle hjemmefra skulle jeg liiiige  tjække hvor mange kyllinger der var klækket under hønemor, og og hun ligger jo ikke kun på "roser" vel?
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #5 Dato: 19 Juni , 2012, 08:19 »
 *g *g *g Jeg trådte i en stor, ildelugtende skrukkeklat, som madammen LIGE havde lagt i protest over, at jeg tillod mig at løfte hende af reden for at tjekke  hvor mange æg hun lå på.
Det sprøjtede helt op ad mine ben og jeg måtte smide bukserne udenfor, før min mand ville lade mig komme ind i huset, for det STANK helt forfærdeligt.
Godt, at jeg bare havde mine havesko på  ::)
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline Christian Ernstsen

• Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Høns i haven er herligt!
« Svar #6 Dato: 19 Juni , 2012, 08:44 »
Haha, det glæder mig at høre at jeg ikke er den eneste, der har været uheldig/klodset! :) Jeg var i øvrigt også nødt til at smide bukserne inden jeg fik lov at komme indenfor - ledsaget af fniselyde fra fruen, der "strengt" pegede på vaskemaskinen og bad mig lægge bukserne direkte i tromlen, for de skulle ihvertfald ikke i vasketøjskurven og forurene det knap så beskidte tøj der lå der i forvejen! :)
Med sommerlige hilsner, Christian

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #7 Dato: 19 Juni , 2012, 10:15 »
Jeg tror, at vi er ret mange, som har afsløret vores hønsehold ude i civilisationen vha. en hønseprut eller to ::)

Jeg blev en dag venlig gjort opmærksom på, at jeg havde en våd hønseprut løbende ned af ryggen på min jakke, da jeg mødte op på arbejde - og ganske rigtigt, så havde en af hønsene afleveret en kæmpe diarrè stråle på min jakke, da hun var oppe på skulderen af mig og sige favel, inden jeg kørte hjemmefra.

denne flerfarvede, glinsende applikation havde jeg promeneret gennem halvdelen af København med ???
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

karina dj

• Gæst
« Svar #8 Dato: 19 Juni , 2012, 11:00 »
Uha, den der med andemors selvforsvar har jeg osse været udsat for...heldigvis ramte hun dårligt. Har hørt flere snakke om at blive skudt efter af moskusmødre...det er da en utrolig go humor de har  ;D

Offline Gitte Langkniv

• Passiv bruger
  • - ønsker mig flere timer i døgnet
« Svar #9 Dato: 19 Juni , 2012, 14:58 »
En enkelt lille fugleklat siges at bringe held....??? Så er der nogen herinde, der er MEGET HELDIGE!!! *f *f
Bedste hilsener
Gitte Langkniv
med katte, gæs og ænder

Offline gnert

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 20 Juni , 2012, 10:20 »
Har også adskillelige gange taget mig selv i at kigge ned når man er ude og handle, og hvad ser man??.......... hø der stikker ud alle steder under træskoen, fordi der hænger en fladmast puha op af siden, som man har vadet i, da man skulle kigge til hønsedamerne før handleturen.
0.11 gøgespættet maran (gråstribede maran)
0.2 kobber maran
0.2 Sort dobbeltrandede barnevelder
0.2 Isa brown
1.0 kæreste
1.1 papbørn
1.1 huskat
1.1 chihuahua (korthåret)
1.0 karelsk bjørnehund

Offline Peter Chr. Hansen

• Passiv bruger
  • Støt børnehjemmet TLC i SA: http://www.tlc-dk.dk
    • Avl af Engelsk Araucana
« Svar #11 Dato: 20 Juni , 2012, 11:00 »
Lige den med lort kender jeg alt for godt.

Men det værste jeg har oplevet er:

Vi har 2 katte som oftest tager mus med ind og nogle gange leger de bare med dem og så kan vi finde dem rundt i huset. Men Men Men.

For 3 år siden skulle jeg til en møde med en kunde i det nordjyske og skulle flyve fra KBH til Aalborg. Da jeg sidder i flyet syntes jeg at der er noget i min sko der irretere mig ude i spidsen. Som om stømpe sømmen sad forkert og jeg rykkede lidt på foden, for der er jo ikke så meget plads i flyet. og det hjælp da for en stund. Da jeg lander holder min taxa allerede uden for så jeg når ikke at få min sko af og se på problemet for det blev da ved. Jeg ankommer hos kunden og mødet starter. Under mødet blivere det værre så jeg får under boret taget min sko af sådan meget diskret. Og ud af min sko løber sku en lille mus der nu farer rundt i møde lokalet og alle "tøserne" fløj rundt i lokalet. Og over i et hjørne af rummet sad en lille mus der havde været på en meget lang rejse i mine sure sko og så lidt skæmt ud. Og bonderøv som man nu er siger jeg når i har nok mus. Samler musen om og går uden for med den. Ja jeg blev sku dagens helt. Ja de skulle bare have vist at jeg selv havde haft den med.  ;)
Med venlig hilsen
Peter Chr. Hansen

3.10 Engelsk Araucana (Perlegrå)
0.2 Engelsk Araucana (Tværstribet)
0.1 Engelsk Araucana (Sort)
0.1 Engelsk Araucana (Hvid)
0.2 Silker
0.3 Brun Lohman
0.4 Blanding (Engelsk Araucana Hane/Silker)
0.1 Homo sapiens partner
1.1 Dejlige børn

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #12 Dato: 20 Juni , 2012, 11:06 »
Da jeg ventede Bjarke blev jeg indlagt babu babu...
Bedst som jeg lå der på den fine hvide båre med det pinligt rene hvide lagen opdagede jeg at jeg i skyndingen havde stukket fødderne ned i det nemmeste, nemlig træsko.
Hvor havde jeg lige været med dem sidst ?
Min største fokus da vi ankom til sygehuset var at få manden til at befri mig for træsko med "pynt". Hvilket jeg jo har fået lov at høre for x mange.
Sikken en vordende moder  *e

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #13 Dato: 20 Juni , 2012, 11:07 »
 <H <H <H <H <H <H <H <H *g *g *g *g *g *g *g *g *g *g *g *g *g *g

Hyyyyyl ..det må vist være dagens største grin Peter *f *f *f
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Lis V

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 20 Juni , 2012, 11:08 »
Åhhh, hvor er den sjov denne tråd.... Hihihi
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns