Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hjæææææælp!! skruk eller...?  (Læst 1118 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rasmus Nørby

• Passiv bruger
hjæææææælp!! skruk eller...?
« Dato: 17 Juni , 2012, 18:35 »
Det er nu hændt flere gange (næsten hver dag) i 2 ugers tid, at en høne er begyndt at ruge og så sidder der seks timer om dagen, men så går den af æggene. næste dag ligger den igen på æggene i nogle timer osv osv...:/
er der noget jeg kan gøre?
med hensyn til æggene skal de kasseres efter nogle timers rugning?

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: hjæææææælp!! skruk eller...?
« Svar #1 Dato: 17 Juni , 2012, 18:48 »
Det er meget almindeligt i starten at hønen går til og fra, og pludselig bliver liggende, æggene tager ikke skade, men den skal ikke gå i mange timer hver dag, den skal sove på reden, og gå ud for at spise og drikke , og lægge en stinkende klat, slå med vingerne og gå på reden igen.
I begyndelsen kan det godt være til og fra, men hvis det bliver ved, så skal du tjekke dine reder for utøj, for så gider hønerne ikke ligge der, og bliver urolige.

sprøjt reden med staldshok og skift redematerialet ud til nyt  /o så kan du ikke gøre mere, og det er nok en god ide at tjekke hønesene for utøj også
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Adamjomaa

• Passiv bruger
Sv: hjæææææælp!! skruk eller...?
« Svar #2 Dato: 17 Juni , 2012, 20:40 »
Det gjorde mine også indtil en af dem bestemte sig for at blive liggende til der kommer kyllinger :D
0.2 gule dværg wyandotter.
0.3 lohmann tror jeg.
0.1 blanding mellem dværg wyandotte og dværg australorps.
0.5 dværg australorps i blandede farver.