Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Jeg bliver beluret!  (Læst 3134 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Jeg bliver beluret!
« Dato: 17 Juni , 2012, 14:46 »
Da jeg i dag havde renset kaninburene for store mængder af "brugt" grønt, trængte jeg til et brusebad. Vores badeværelse er forsynet med en terrassedør, der vender ud mod vores egen mark, der oven i købet er omkranset af et højt og tykt levende hegn. Som følge deraf er persiennens lameller altid sat på "vandret" så der kommer lys ind.
Da jeg havde smidt tøjet, følte jeg mig iagttaget :o og vendte mig om mod døren. Først kom ét hønsehoved op og kiggede med ét øje ind mellem lamellerne. Dernæst to hoveder mere. Nervøs gokken.... "Hun har smidt fjerene"!. Nå, jeg bad højlydt de tre nysgerrige om at forsvinde, hvad de så også gjorde. Efter endt bad stod jeg så i bar figur og tørrede håret. Igen denne fornemmelse af at blive iagttaget. Jeg vendte mig igen mod terrassedøren - og ganske rigtigt stod der nu SEKS høner og stirrede. Da jeg gik hen til døren og lukkede den op, forsvandt de i fuldt firspring, højt skogrende. Det var vist dagens oplevelse. Nu har jeg lige været ude med madrester. Måske er jeg paranoid (I skal ikke svare, tak!) men jeg er sikker på at de stak hovederne sammen og diskuterede HVORDAN jeg så hurtigt havde fået fjer på igen......
« Senest Redigeret: 17 Juni , 2012, 17:07 Fra Ankerine »
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Jeg bliver beluret!
« Svar #1 Dato: 17 Juni , 2012, 14:49 »
*g Ha HA HA HA Ha ha ha HA!!!! *g Jeg er glad for at vinduet i mit badeværelse sidder så højt oppe, at ingen - ud over lejrskolegæsterne hvis de ankommer i bus :o - kan se ind på mit badeværelse ;D.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 17 Juni , 2012, 15:01 »
Så kan du lære at vippe "perversiennen" *f
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 17 Juni , 2012, 15:26 »
Ha ha ha tænkte nok at den ene ville hente de andre, man kan da ikke have sådan en oplevelse alene.
Paranoid?  njaa jeg synes altid at mine høns ser igennem mig, og så længe de ved det er dig der står for maden, fortæller de det nok ikke videre til nogen  *g 
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #4 Dato: 17 Juni , 2012, 15:34 »
For pokker da Ankerine, vi dør da af grin en dag, men alle dine gode fortællinger, som du så levende beskriver.  /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #5 Dato: 17 Juni , 2012, 15:55 »
 <H <H *g *g *g

Madmor ude fjer

Gad vide  Elvio får brev fra sin familie derhjemme <:
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Gitte Langkniv

• Passiv bruger
  • - ønsker mig flere timer i døgnet
« Svar #6 Dato: 17 Juni , 2012, 15:56 »
For pokker da Ankerine, vi dør da af grin en dag, men alle dine gode fortællinger, som du så levende beskriver.  /o
Lene: Det vil nu ikke være den værste død ;D
Skøn historie :D
Bedste hilsener
Gitte Langkniv
med katte, gæs og ænder

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #7 Dato: 17 Juni , 2012, 15:59 »
Da jeg i dag havde renset kaninburene for store mængder af "brugt" grønt, trængte jeg til et brusebad. Vores badeværelse er forsynet med en terrassedør, der vender ud mod vores egen mark, der oven i købet er omkranset af et højt og tykt levende hegn. Som følge deraf er persiennens lameller altid sat på "vandret" så der kommer lys ind.
Da jeg havde smidt tøjet, følte jeg mig iagttaget :o og vendte mig om mod døren. Først kom ét hønsehoved op og kiggede med ét øje ind mellem lamellerne. Dernæst to hoveder mere. Nervøs gokken.... "Hun har smidt fjerene"!. Nå, jeg bad højlydt de tre nysgerrige om at forsvinde, hvad de så også gjorde. Efter endt bad stod jeg så i bar figur og tørrede håret. Igen denne fornemmelse af at blive iagttaget. Jeg vendte mig igen mod terassedøren - og ganske rigtigt stod der nu SEKS høner og stirrede. Da jeg gik hen til døren og lukkede den op, forsvandt de i fuldt firspring, højt skogrende. Det var vist dagens oplevelse. Nu har jeg lige været ude med madrester. Måske er jeg paranoid (I skal ikke svare, tak!) men jeg er sikker på at de stak hovederne sammen og diskuterede HVORDAN jeg så hurtigt havde fået fjer på igen......

Det ville være mere forståeligt hvis det var 6 haner der stod og gloede.....................
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #8 Dato: 17 Juni , 2012, 16:07 »
Åh, de kære dyr.
Tak for historien. Sjovt at hønen hentede veninderne.

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 17 Juni , 2012, 16:10 »
For dælen.... Jeg elsker at høre historier om dine sjove hønsebasser :-)

Offline Jens Madsen

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 17 Juni , 2012, 18:21 »
Når du kommer ned til dem i morgen tidlig har de nåk startet fældning. ::)

karina dj

• Gæst
« Svar #11 Dato: 17 Juni , 2012, 18:24 »
 ;D Kirsten...hvor hyggeligt...

Bader osse med åbent vindue, og sidste havde jeg samme mavefornemmelse som dig...og rigtig nok, oppe i vindueskarmen stod min tamme blomsterhane og gloede på hvad dælen det var jeg foretog mig...sådan plejer jeg da ikke at gøre *f

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #12 Dato: 17 Juni , 2012, 18:29 »
Nå, så er jeg heldigvis ikke alene om at være til grin når jeg smider "fjerdragten" dagligt ;D
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline -Julie-

• Passiv bruger
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
« Svar #13 Dato: 17 Juni , 2012, 18:30 »
åh nej, det er altså bare FOR morsomt det dér....  ;D
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #14 Dato: 17 Juni , 2012, 18:51 »
Godt jeg har orpington der ikke letter fra jorden  <:
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn