Da jeg i dag havde renset kaninburene for store mængder af "brugt" grønt, trængte jeg til et brusebad. Vores badeværelse er forsynet med en terrassedør, der vender ud mod vores egen mark, der oven i købet er omkranset af et højt og tykt levende hegn. Som følge deraf er persiennens lameller altid sat på "vandret" så der kommer lys ind.
Da jeg havde smidt tøjet, følte jeg mig iagttaget

og vendte mig om mod døren. Først kom ét hønsehoved op og kiggede med ét øje ind mellem lamellerne. Dernæst to hoveder mere. Nervøs gokken.... "Hun har smidt fjerene"!. Nå, jeg bad højlydt de tre nysgerrige om at forsvinde, hvad de så også gjorde. Efter endt bad stod jeg så i bar figur og tørrede håret. Igen denne fornemmelse af at blive iagttaget. Jeg vendte mig igen mod terrassedøren - og ganske rigtigt stod der nu SEKS høner og stirrede. Da jeg gik hen til døren og lukkede den op, forsvandt de i fuldt firspring, højt skogrende. Det var vist dagens oplevelse. Nu har jeg lige været ude med madrester. Måske er jeg paranoid (I skal ikke svare, tak!) men jeg er sikker på at de stak hovederne sammen og diskuterede HVORDAN jeg så hurtigt havde fået fjer på igen......