Jeg bruger udelukkende hønselort til gødningsvand. Mine høns går frit og æder alverdens ukrudstfrø som jeg ikke vil ha' ender i min køkkenhave og blomsterbede. Ved godt man kan få dem til at brænde sammen i en god kompost, men jeg ta'r ikke chancen og har ikke tillid til min kompost

Jeg bruger tønder som jeg fylder 1/3 med møg og fylder op med vand for resten. Rører i det en gang om dagen i en uges tid og lader det bundfælde. Blander vandingsvandet 1 del suppe til 10 dele vand og det er bare super... Jeg har svært ved at vurdere kraften, da jeg har dækker hele haven af med hestemøg om efteråret osse, så mit store udbytte skyldes jo begge gødninger.
Når tønden er tom spreder jeg "slammet" under hække og småbuske... har en forhåbning om at hvad der evt kan være af frø er rådnet op i suppen

Jeg har kun hørt positivt fra andre der osse bruger hønsegødningsvand...det er iøvrigt næsten samme blanding jeg putter i mine kapilærkasser med tomater osv, bare en anelse tyndere. Havde jeg drivhus ville jeg osse bruge vandet dér

Jeg glæder mig til at høre om der er andre der har gode erfaringer