Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Prisen på Høns og Kyllinger i Danmark ?.  (Læst 11755 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline andershojen

• Passiv bruger
Sv: Prisen på Høns og Kyllinger i Danmark ?.
« Svar #45 Dato: 14 Juni , 2012, 22:10 »
Salg af daggamle kyllinger til 50 kr lyder da fuldstændigt tosset når man ser at nyudklækkede kyllinger koster 12,5 jvf. http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=24024.msg219540#msg219540

Det giver en fortjeneste på 37,5 kr pr stk. Så skal der selvfølge være lidt til overs til avleren.

Når jeg køber daggamle kyllinger er de max 2 dage gamle, ellers er de ikke daggamle og så skal de selvfølge koste mere.
1-5 Stor lys sussex
1-3- Moskus ænder
0-0-10 wyandotter
1-4 dværg brahma
0-0-13 andre høns
0-1-1 halvefede katte(sidste 1 betyder steriliseret)
1-0 Collie
0-6 Finuldsfår
1-0 Marskfår
1-2- 14 Fransk Vædder

suham

• Gæst
« Svar #46 Dato: 14 Juni , 2012, 22:14 »
Ja hvis priskalkulerne holder stik, så sælger I nok af interesse eller som biprodukt og ikke for at leve af det. Jeg kan ikke selv genkende omkostningsniveauet, men jeg har så også kun ruget hvad hønsene selv kan ligge på.

karina dj

• Gæst
« Svar #47 Dato: 14 Juni , 2012, 22:54 »
Jamen så er der jo egentlig ikke noget at sige til du ikke kan genkende omkostningsniveauet  ;)

Du skal ikke betale for el til hverken rugemaskine eller varmelampe der trækker 150 w i døgnet...op til 4-5 uger  ;D De 2 ting kan virkelig ses på elregningen skulle jeg hilse og sige...

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #48 Dato: 14 Juni , 2012, 23:31 »
Du skal ikke betale for el til hverken rugemaskine eller varmelampe der trækker 150 w i døgnet...

Det var dog en noget fesen varmelampe du bruger. Min bruger 150 w i timen.  ;)
Det gør din nok også.

Så 3,6 kw i døgnet hvilket sikkert er tæt på 7,5 kr/døgn.
Mvh
Erik Andersen

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #49 Dato: 14 Juni , 2012, 23:37 »
nu regnes energi jo normalt i joule = w/sek og kun for elselskaber  kw/h.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #50 Dato: 15 Juni , 2012, 00:00 »
Meget muligt. Men for almindelige forbrugere tror jeg stadig regnestykket ovenfor holder. ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline Jens Madsen

• Passiv bruger
« Svar #51 Dato: 15 Juni , 2012, 06:42 »
@anders
Den pdf-fil du henviser til, går ud fra en klække % på 100 hvilket er yderst usædvanligt.

Mvh
Jens

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #52 Dato: 15 Juni , 2012, 07:09 »
Salg af daggamle kyllinger til 50 kr lyder da fuldstændigt tosset når man ser at nyudklækkede kyllinger koster 12,5 jvf. http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=24024.msg219540#msg219540
Det giver en fortjeneste på 37,5 kr pr stk. Så skal der selvfølge være lidt til overs til avleren.
Men det er vel også ok, at hobbyavlere gerne vil tjene lidt lommepenge? "Orange" håndværkere går mig bekendt ikke ud for under 200 kr. pr. time, så en evt. gevinst på 37 kr. pr. kylling er vel ikke for meget? Jeg kan ikke hamre, save, banke, lave mad, lægge fliser, male, kloakere, sætter lamper op eller andet. Min eneste mulighed for lidt lommepenge er via mit fotoarbejde og mit salg af fjerkræ. Indtjeningen på begge dele er dog stort set et stort rundt 0.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline HenrikAndersen

• Passiv bruger
« Svar #53 Dato: 15 Juni , 2012, 08:00 »
Har lige købt New Hampshire 1-4.  årg. 2011 til kr. 500.- jeg er tilfreds, sælger var tilfreds. kan se mange her mener de skulle koste det dobbelte, det er efterspøgelsen jo så åbenbart ikke til. ::)
Fisker også lidt af og til. det er ren tilsætning, men hygger mig nu aligevel med det. ;D

Mvh. Henrik
1-4 New Hampshire

karina dj

• Gæst
« Svar #54 Dato: 15 Juni , 2012, 08:49 »
Det var dog en noget fesen varmelampe du bruger. Min bruger 150 w i timen.  ;)
Det gør din nok også.

Så 3,6 kw i døgnet hvilket sikkert er tæt på 7,5 kr/døgn.

Din spasmager Erik, den trækker nu stadig 150 w døgnet rundt  ;)

Serama

• Gæst
« Svar #55 Dato: 15 Juni , 2012, 10:07 »
Hvis der skal opnås høje priser på fjerkræ, så må kvaliteten også være i top og stabil. Det er ikke så svært at avle et enkelt topdyr, men at avle en hel stamme af topdyr er meget svært og tidskrævende.

De avlere der altid fremviser topdyr på udstillingerne rundt om i landet tjener også kassen på deres "overskudsdyr" når de sælges. Disse topdyr annonceres næsten aldrig til salg, idet disse avlere altid har en alenlang venteliste af købere, som har udset sig dyrene på udstillinger eller fået oplyst hvor der er topdyr at købe ved henvendelse til D.F.f.R.

Dyr der annonceres til salg via Gul og Gratis og Den Blå Avis er yderst sjældent af særlig høj kvalitet og burde slet ikke sælges til levebrug.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #56 Dato: 15 Juni , 2012, 10:32 »
Dyr der annonceres til salg via Gul og Gratis og Den Blå Avis er yderst sjældent af særlig høj kvalitet og burde slet ikke sælges til levebrug.
De kan da være ganske glimrende havehøns? Jeg er i hvert fald ikke enig i at høns der ikke er af topkvalitet ikke må leve :o. Og så igen: hvorfor må hobbyhønseavlere ikke have lov til at tjene et par basører til kagekassen? Så længe det er dyr der er sygdomsfrie betyder det vel ikke noget af de har skønhedsfejl, og gadekryds har vel lige så meget ret til at leve som en høne der har fået 97 point?
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #57 Dato: 15 Juni , 2012, 11:59 »
Hej
Jeg synes lige pludselig i begynder at snakke om at TJENE på fjerkræ,jeg har skrevet op i flere år udgifter og indtjening,endda de haner der ligger i fryseren er sat til 40kr.Jeg har kun haft underskud på trods af jeg bor nede ved grænsen med de fordele det giver.
Jeg må jo gøre noget forkert
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Høns i haven

• Gæst
« Svar #58 Dato: 15 Juni , 2012, 12:06 »
Har lige prøvet og regne på hvad mine hvide faverolles har kostet mig pr stk at lave ind til nu. Prisen er 38,75kr Og det er uden at regne en timeløn med. Så hvis jeg skulle sælge dem her i Danmark til 80´er priser. Ville jeg tabe penge på dem.

Kan nu heller ikke se hvorfor at hobby avlere ikke må tjene penge på det de laver. Det er en underlig Jantelov der er opstået i det her land om fjerkræ. Hvis en hobby absolut skal give underskud så begynd at samle på frimærker.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #59 Dato: 15 Juni , 2012, 12:11 »
Der er absolut ingen der tjener noget på høns, eller kyllinger, udgifterne til produktionen er alt for stor til at det kan betale sig.
Nu er der jo feks. pause i æglægningen, hvilket vil sige at hønsene spiser godt, for at starte fjerskift, og foderpriserne er næsten steget til det dobbelte i forhold til bare et par år siden.

Hvis vi forudsætter at varmelampen kører i en måneds tid eller mere, ja så svare det til når tørretumbleren kører, og det ved vi da alle er p...e dyrt.

Jeg kan slet ikke fatte at man ikke kan se at kyllinger er nødt til at koste penge, ligesom rugeæg osv.
Jeg hørte da lige at nogen gav 50 € for et som i 1 rugeæg :o så hvis kyllingen så kun må koste 12.50 så er det da helt hen i vejret.
Brødnid kalder man det der hvor jeg kommer fra /d
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn