Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: madrester til kyller  (Læst 2740 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lillemor skruk

• Passiv bruger
madrester til kyller
« Dato: 14 Juni , 2012, 11:13 »
Hvor gamle skal kyllinger være, før man må begynde, at give dem rester???
1.0 Dværg lys Sussex
0.1 Dorking
0.3 Lyse Sussex
1.0 Gravhund
1.2 Børn
1 Mand (den mest besværlige) :)

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: madrester til kyller
« Svar #1 Dato: 14 Juni , 2012, 12:13 »
Når de er en uges tid kan du begynde at give dem lidt, men det hele skal være meget finddelt, evt. i en blender, og ikke for salt. Fra de er ca. 3-4 uger begynder de at interessere sig for større stykker, men jeg findeler det stadig ind til de er næsten 2 måneder. De kan blive kvalt hvis stykkerne er for store.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline crj100

• Passiv bruger
madrester til kyller
« Svar #2 Dato: 14 Juni , 2012, 23:00 »
Ved ikke om jeg har været heldig? Mine allerførste 5 kyllinger gik med skrukmor i hønsegården med alle de andre høns lige fra dag 1, med adgang til alle madrester de "voksne" fik. Skrukmor serverede nogengange, andre gange sprang de selv i madskålen og tog for sig af retterne. Og her var der aldrig problemer, selvom de løb afsted med kødrester m.v. der synede meget store!
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 15 Juni , 2012, 07:59 »
Ved ikke om jeg har været heldig? Mine allerførste 5 kyllinger gik med skrukmor i hønsegården med alle de andre høns lige fra dag 1, med adgang til alle madrester de "voksne" fik. Skrukmor serverede nogengange, andre gange sprang de selv i madskålen og tog for sig af retterne. Og her var der aldrig problemer, selvom de løb afsted med kødrester m.v. der synede meget store!
Jeg har samme oplevelse med mine skrukker og kyllinger. I øvrigt er det sjovt at se, at det er lige præcis det stykke som en anden kylling løber med, der er det mest interessante, også selvom der ligger noget tilsvarende i skålen eller på jorden ::)
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #4 Dato: 15 Juni , 2012, 08:28 »
De kyllinger jeg har haft der har gået med skruk, har også haft adgang til store stykker uden problemer. Små kyllinger uden skruk, ville jeg ikke give andet end findelt til at starte med - for en sikkerheds skyld.

I øvrigt, ja, så er det rigtig sjovt at se hvordan en lille kylling kan gå i panik over at have hamstret et stykke, som alle andre også vil have ::).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Soffy65

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 15 Juni , 2012, 09:30 »
Det har jeg også moret mig over mange gange, især med mine islandske høns. Er du tosset hvor de kan spæne. En hugger noget ud af næbbet på en af de store høns og løber; og de andre små efter den, ud og ind mellem de store. Jeg er ved at trille om af grin sommetider.  ;D
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe