3 gule skønne orpingtons og en hanekylling blev også starten på den meget vanedannende hobby at holde høns

Så kom der hurtigt to gule skønne damer til og så faldt jeg for silkernes pudsige og sjove udseende, så pludselig var der 2:4 af dem også. De måtte jo have deres eget lille hus og det byggede manden så.
kyllinger måtte også prøves så flere høne/hanekyller blev indkøbt og rugemaskine røg også i indkøbskurven ved samme lejlighed
manden kom med spøjse kommentarer som : er du nu sikker på det kan betale sig med alle de høns. Det da nogle dyre æg du får produceret

jamen de er jo så søde svarede jeg og manden trak på skuldrene for han har jo også hobbyer der koster lidt penge.

Men, men, men....som andre også skriver, så har alt også en grænse og det finder et naturligt leje med tiden. Fornøjelsen skal altid overstige arbejdsbyrden.
Mit har fundet et naturligt leje ved 1:8 orper og 1:5 silker. Selvom der er masser af andre racer jeg gerne ville prøve med tiden. Barnevelder, maran, araucana, vagtler i drivhuset osv.osv...
De ekstra hanekyllinger jeg producerer skal fylde fryseren og hønekyllingerne beholder jeg selv til naturlig udskiftning...enkelte kan måske sælges, hvis der kommer mange.
OG Blot til sidst......jeg ELSKER at holde høns og hygger mig gevaldigt med det.
Vh Pernille