Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvid Faverolles  (Læst 2226 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Høns i haven

• Gæst
Hvid Faverolles
« Dato: 12 Juni , 2012, 20:02 »
Vil da lige vise mine hvide Faverolles kyllinger frem. Der er jo åbenbart ikke så mange tilbage af dem.

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Hvid Faverolles
« Svar #1 Dato: 12 Juni , 2012, 21:01 »
Det er ikke nogle man ser hver dag uanset om det er dværge eller store. Har kun set denne farve i dværg i Danmark. Så det er da spændende at se hvad det kan blive til.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 12 Juni , 2012, 21:26 »
Hvor er de bare skønne  /o
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Høns i haven

• Gæst
« Svar #3 Dato: 12 Juni , 2012, 23:23 »
Det er ikke nogle man ser hver dag uanset om det er dværge eller store. Har kun set denne farve i dværg i Danmark. Så det er da spændende at se hvad det kan blive til.
Og så har du nu også set dem i store. Da mine er af den store slags  /o

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #4 Dato: 13 Juni , 2012, 00:00 »
Ja så mangler jeg bare at se dem i virkelig stor udgave hvis du forstår ;D
Opdræt af følende:

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 13 Juni , 2012, 01:39 »
Hej
Gå ind på mit galleri,så kan du se dem i stor
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline jane

• Bruger
  • Dejligt med høns i haven!!!
« Svar #6 Dato: 13 Juni , 2012, 09:26 »
nøjjj hvor er de altså bare søde - sådanne en kunne jeg da godt tænke mig
Tillykke med dem. jane
Bor i nordsjælland i 3460 birkerød. Sammen med 2 græsk gadehunde og 4 katte
Samt 10 sommerfugle koi og 8 guldfisk i havebassin og et akvarie på 260L
Ja - det er blevet en mindre zoo her hos mig
Mine høns!
5  dværg gule/røde silke
1 grå stor silke
2 sorte silke
2 faverolles
1 kocin
2 maran
1kylling brahma
1kylling Kæmpe jersey
2mille fleur
1 sebrigt
1 hane ?

Offline kurup

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 13 Juni , 2012, 11:57 »
Jeg har også de hvide Faverolles i stor og foto`s i galleri, hvis nogen skulle have lyst til at se en voksen udgave af en hvid hane :)
Mange hilsner Anne-Marie
Hvide Faverolles i stor.
Laksefarvede Faverolles i stor.
0,1 Hovawart.
3,1 Katte.

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #8 Dato: 13 Juni , 2012, 20:36 »
Så har jeg set det med og de tiltaler mig meget, men bare ikke som Faverolles. En Faverolles for mig er Laksefarvet og racen passer godt i andre farver, men er bare i Faverolles for mig. Det er nærmest en anden race jeg rigtig godt kan lide og især i hvide er de flotte må jeg indrømme.
Flotte er de uanset hvad.
Opdræt af følende:

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 13 Juni , 2012, 20:46 »
Ja, det ærgerligt der ikke er flere farver i DK. De findes jo udover laksefarve og hvid, også i sort, blå, gul, gråstribet, hvid/sort columbia og en sjælden Maghony farvet.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 15 Juni , 2012, 15:03 »
Martin
De hvide er heller ikke anerkendt i DK,det vil vi så prøve på ved det næste LU,hvis det lykkedes kan det være vi kaster os over en af de andre farver.Det var meget svært at få fat på de hvide,da der kun findes 3 besætninger i Tyskland og ikke ret mange i Frankrig som er moderlandet
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #11 Dato: 15 Juni , 2012, 19:11 »
Walter nu snakker du om Tyskland og moderlandet Frankrig, men de har ikke helt den samme standard for Faverolles og det er også derfor at man i Tyskland siger Tyske Lakshøns(Faverolles). Der findes tre udgaver af Faverolles, men kan ikke huske hvordan de udskilder sig fra hinanden udover at den ene ikke har skæg og mener det var den Franske udgave.

Hvis andre kan svaret må de gerne skrive dette.
Opdræt af følende:

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 15 Juni , 2012, 19:21 »
Der er en rigtig god hjemmeside her:
http://britishfaverollessociety.yolasite.com/
Dog, fra England - men det ser ud til, at de har langt de fleste farver.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline walter

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 15 Juni , 2012, 20:52 »
Hej Martin
Standarden er den samme i hele Europa,de laksefarvede er de samme i tysk. og DK .med små nuancer hvad man lægger vægt på i de forskellige lande,navnet er fordi tyskerne ikke vil have noget fansk
I frankrig har man 2 slags haner en bronce farvet (vores) og en sølv farvet hønerne er de samme,dog er Faverolles i Frankrig en brugs høne mange æg og knap så meget kød
mvh Walter
Udstillings mæssig er der ingen forskel på Tysk.og Dk

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #14 Dato: 16 Juni , 2012, 17:19 »
Navnet er nok mere fordi de ikke kunne blive enige om standarden og derfor det endte ud med dette. Det var ikke farven der var problemet og som skildte de tre varieteter ad. Som sagt har den ene ikke skæg hvilket giver et anderledes udseende. Den stammede vidst fra en udstilling fra Frankrig den jeg så et billed af.
Derfor hvis Franskmændene holder på denne ting vil de hvide fra Frankrig nok også mangle skægget, som skal være der ved de Tyske og Danske dyr. Det var dette jeg ville ind på.

Kan godt forstille mig at det stadig er en brugshøne som stadig kan lægge godt med æg. Undre mig mere over at der skulle være knap så meget på dem af kød. En slagterace som Faverolles der holdes for kødet skyld ville tit veje mere og have mere kød på sig og så er det snarre befjeringen der er mere besparsom og stramtsiddende og derfor den syner mindre kropsmæssigt.
Jeg ved dog ikke så meget om racen og har da kun læst lidt og fået noget fortalt om hvordan de skulle være. Ved dog at de har haft store problemer med hvilken en der var den rigtig type udstillingmæssigt og hvem der skulle have retten over standarden for racen.
Opdræt af følende:

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen