Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: flytte ud uden lampe?  (Læst 3367 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hopper

• Passiv bruger
  • Høns i haven - lykkepiller uden bivirkninger!
flytte ud uden lampe?
« Dato: 12 Juni , 2012, 14:05 »
Jeg har overvejet at flytte mine 5 kyller ud. De går ind i deres 6 leveuge på torsdag, 1 er dog næsten 8 uger.
Indtil nu har de haft varme på og været indenfor i et køligt rum.
Jeg har et fint lille kaninhus hævet ca 7 cm over jorden og hele huset er fyldt op med easystrø og enghø.
Vil de evt kunne holde varmen, selvom vi ikke vejrmæssigt er nået højsommer?
Har læst stort set alle indlæg, men er stadig i tvivl mht vejr?
på forhånd tak.
Ps. Har også læst alt om kyllinger i både "den store hønsebog, succes med høns i haven, høns i haven og økohøns"

Offline Metmus

• Passiv bruger
Sv: flytte ud uden lampe?
« Svar #1 Dato: 12 Juni , 2012, 14:12 »
Jeg har lige flyttet mine 6 ugers ud uden varme i noget a la dit bur.. De trives så fint :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline hopper

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 12 Juni , 2012, 14:34 »
Det lyder betryggende.
Jeg er bare lidt usikker, da det er mine første kyller.
Men den ældste på næsten 8 uger lader til at være reservefar (tror det er en hane gr stor kam og hagelapper) for de små. De putter tit under ham.

Offline crj100

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 12 Juni , 2012, 18:25 »
Vores skruk lod kyllinger være kyllinger da de var nøjagtigt 5 uger. Og de havde overhovedet ingen problemer med at holde varmen. De sov sammen i en kattebakke da de blev "alene".
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)

Offline hopper

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 12 Juni , 2012, 21:05 »
Hm, det lyder også som om at mine kyller kan klare det.
De har været ude siden kl 13 i dag, og har på intet tidspunkt set ud til at mangle lampen. Lige nu putter de alle 5 i døråbningen tæt sammen, men der er ingen skinger klagende pippen at høre. Kun småkvidren. Og flere lukker øjnene.
Tager det som et godt tegn.
Tror dog at jeg fylder endnu mere strøelse ind i huset i morgen. Bare just in case.

Offline hopper

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 13 Juni , 2012, 11:47 »
Mine kyller ser ud til at klare udflytningen. Da jeg kiggede til dem i nat (man er vel hønsemor) lå de og sov i et hjørne. Og da jeg kom derud i morges lå den store kylledreng, nu døbt Theodor med 2 kyller under hver vinge. Hvor er han bare sød!
Høns er så fantastiske!

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #6 Dato: 13 Juni , 2012, 11:53 »
Unge haner kan være alletiders barnepiger. Og de går meget op i opgaven. Vi havde én, der prøvede at varme 18 8-ugerskyllinger under sine vinger. Hans vinger pegede helt opad så han har da nok ikke selv fået sovet så meget ;D.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #7 Dato: 13 Juni , 2012, 11:57 »
sådan er alle hankøns væsener indtil de får takken for det, tjaaa så aftager det hurtigt, det er jo hunkønsarbejde.