Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Foder til kyllinger  (Læst 1113 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lis V

• Passiv bruger
Foder til kyllinger
« Dato: 11 Juni , 2012, 00:41 »
Mine kyllinger nægter at spise startfoder. De er 6 uger. De spiser ALT andet. Det er også nærmest pulver og nærmest ikke i pilleform. Kan jeg gå over til noget andet? Det er foder fra Land og Fritid...
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns

Offline walter

• Passiv bruger
Sv: Foder til kyllinger
« Svar #1 Dato: 11 Juni , 2012, 00:53 »
Hej
Du kan gå over til et vilken som helst mærke der er i pilleform,det er LogF foder desværre ikke,med seks uger kan du godt gå over til voksefoder og så begræns alt det andet da de nok ikke bliver store nok af alt det andet hvad det end er
blå og  sort doppel randet barnevelder i stor, dansk landrace   sølvhalset i stor, laksefarvet faverolles i stor, hvide faverolles i stor og laksefarvet blå i stor, Maran i S/K og B/K i stor
 lutte brun i dværg,  Thyringer Skæg i dværg,farverne chamois/hvid plettet,og sort/guldplettet, guldhalset, sort og hvid.Brakel i sølv,guld og chamoi 0,1 Newfoundlænder. 0,1 grå tigerstribet kat

Offline Louise W.D

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 11 Juni , 2012, 10:38 »
Har kun oplevet at foder (fjerkræ) fra L&F er ikke andet en smuld. Jeg køber Møllerens fjerkræsfoder som er super og UDEN smuld.

Offline Tapani

• Bruger
« Svar #3 Dato: 11 Juni , 2012, 16:31 »
Jeg ser smuldret forder  som  fordel, så kan jeg have  dyrt  købefoder i automaten hele tiden  og  hønsene spiser den kun når de er sultne. Mest at deres forder finder de selv i haven og eller jeg serverer blødfoder lavet af køkken rester.
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline alex1981

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 11 Juni , 2012, 19:48 »
jeg syns slet ikke om foder fra L og F har prøvet det 1 gang og kyller gider ikke rigtig, heldigvis var det en lille sæk som gæslinger hurtigt har spist og kyller har fået det fra Danish Agro som jeg er meget tilfrisk over.

Offline Lis V

• Passiv bruger
Foder til kyllinger
« Svar #5 Dato: 11 Juni , 2012, 23:01 »
Mine kyllinger vokser med lynets hast. Sørger også for varieret kost. Men vil prøve noget andet som supplement. Jeg er jo ikke hjemme hver dag til at hyggefodre og resten af familien er ikke så villige til at lave særkost som mig :-)
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns

Høns i haven

• Gæst
« Svar #6 Dato: 11 Juni , 2012, 23:25 »
Møllerens Fjerkrævokse er et godt voksefoder til kyllinger og uden smuld.

Offline MEC

• Bruger
« Svar #7 Dato: 12 Juni , 2012, 16:55 »
Hej Lis
Mine kyllinger gider heller ikke spise startfoderet, men når jeg blander det i blødfoderet, så glider det ned i en vis fart!
mvh
Marianne