Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: ?Un davh retniv  (Læst 3652 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
?Un davh retniv
« Dato: 27 November , 2008, 19:58 »
Læs bagfra :P..

Vinter hvad nu?

Hvad laver i her i vintermånederne ;)? Hvad går i og pusler med rundt i de små danske hjem? Både i hønsegården, andegården og menneskegården :D?

Her hjemme forbereder vi lige så stille julens kommen. Gør klar til det store jule ryk ind. Skal så msåt til at begynde på hønsehuset, så der kan komme høns i til forået.

Vi bliver 12 til jul i år. Tror nok den står på gås og flæskesteg, en klassiker :D..

Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Hanne Lottrup

• Passiv bruger
Sv: ?Un davh retniv
« Svar #1 Dato: 27 November , 2008, 20:01 »
Jeg har været på torvet efter en stor sæk grøntkål til hønsene og så er jeg ved at pusle med egen hjemmeside :)

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 27 November , 2008, 20:06 »
Hvor lyder det bare hyggeligt, hvad skal du give for sådan en sæk :)?
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline JanR

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 27 November , 2008, 21:32 »
Ha spøjs overskrift  :)
Ja nu var Hønsegårdene jo så småt begyndt og blive tør efter en gang frost.. Men nu ser det ud til den står på regn igen :-\..
Det er ikke til og få noget lavet noget derude når det er så vådt og smattet det hele.. Så hellere frost.
Så det går stille og rolig med hønsene..
Meen igår havde vi gæster :).. så årets første julegløg og æbleskiver blev indtaget ;D.
Her bliver vi vistnok 7 juleaften. Men den står på And og flæskesteg og medister :P..
Detsværre skal lillemor arbejde til kl 15 den 24. Så jeg skal vist til og holde en pause med hønsebøgerne og læse lidt kogebøger istedet ;D.

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 27 November , 2008, 21:41 »
Ja min hønsegård er også helt smattet så jeg bruger tiden inde i varmen foran brændeovnen på at designe forårets projekter.
Min jul skal som altid holdes sammen med familien. Vi plejer ikke at være ret mange, men i år bliver vi 10 (det er mange i min familie når det gælder jul). Vi skal have and og hvad der ellers hører til.
Juleaften har altid haft en stor plads i mit hjerte og for første gang skal jeg holde jul med min kæreste så det glæder jeg mig rigtig rigtig meget til  :) Altid noget specielt når dem man holder allermest af er sammen med én på en så vigtig aften.
« Senest Redigeret: 27 November , 2008, 22:00 Fra Sussexmor »
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 27 November , 2008, 21:56 »
Her er der heller ikke så meget arbejde med høns og ænder netop nu. Udover den ugentlige udmugning er det kun korte besøg i hønsegården.

Ponyerne træner vi med når vejret holder pause i regnbyerne.

Julen skal holdes her og jeg glæder mig. Vi bliver det nærmeste i min familie. Jeg skal lige på arbejde om eftermiddagen juleaften, men glæder mig til at komme hjem til gæster og min mand der tager tjansen i køkkenet (som han nu altid gør  ;D )

Julen er i dag sunget ind på mit arbejde. Vi havde et hyggeligt arrangement med orkester der spillede, gløgg og æbleskiver og et lille optog.
Hilsen Susanne

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 27 November , 2008, 22:06 »
Ja, jeg har jo så de her 3 stk. kyllinger. Indrømmet det er lidt bøvlet her i den kolde tid, men foreløbigt tegner det til, at der kommer 2 fine høner ud af det...såååå!

Jeg er ved at komme i rigtigt "jule-mode", er ved at finde pynten frem og glæder mig til nissebørn og luciaoptog på skolen, hvor jeg arbejder. UHA - det er en dejlig tid  :D
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #7 Dato: 27 November , 2008, 22:13 »
Min vinter (fri weekender) går pt. med udstillinger, for jeg er dommeraspirant og så udstiller jeg selv mine dyr, ja så er der arbejdet, som tager meget af min fritid  :D ;) og alle de andre dyr. Hestene bliver ikke rørt så meget. Desværre. Gederne er i brunst, så den lille nye bukkemand har travlt med at øve sig, jeg håber han får styr på det, så der kan komme nogle små kid til foråret.

Gæssene er i dag blevet slagtet, så min juleaften står på hjemme avlet gås, lækkert lækkert. Juleaften holder jeg hos min søster.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 27 November , 2008, 22:17 »
Uhh.. det lyder da rigtig hyggeligt alle sammen :D! Dejligt at hører hvad i går og foretager jer :D.

Hønsegårds projektet er jo som sagt gået i stå ::).. Går nok i gang næste uge, da akvarier, adcent og julepynt er ordnet der :D... Nu er alle vores prøver også overstået for denne omgang, så nu venter vi kun på års karaktere, så nu bliver det mere tid (tror jeg, går an på om jeg vælger at gøre mere ved sprogfagene, som halter lidt) :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #9 Dato: 27 November , 2008, 22:45 »
Vi bliver 13 juleaften her hos os, vi skal have to gæs og alt det traditionelle tilbehør + nogle småting vi er kommet til at synes hører med efter vi har boet nogle år i USA. Der skal være pyntet til d. 1. søndag i advent, så det er jo lige om hjørnet. Jeg glæder mig selvom familien fra New Orleans ikke kommer hjem i år og mit andet lille barnebarn skal holde jul hos sin mormor og morfar.  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Hanne Lottrup

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 28 November , 2008, 19:03 »
Hvor lyder det bare hyggeligt, hvad skal du give for sådan en sæk :)?

Den koste 50 kr og er vel på størrelse med en af renovationenes store affaldssække. Det er godt givet ud til god ernæring og underholdning :)

Offline Dorte Jørgensen

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 28 November , 2008, 21:44 »
Her i Karise er de daglige besøg hos hønsene ikke ret lange, der er vådt og smattet allevegne igen. Hønsene gider heller ikke, de går omkring og ser mest ud som om de bebrejder mig at det er blevet vinter og regnvejr.

For tre uger siden havde jeg besøg af et par som ville se hvordan jeg havde bygget hønsegård/voliere til både høns og undulater, de ville starte et byggeprojekt til foråret. Til sidst kom det frem at de manglede høns, og godt kunne tænke sig nogle af mine få tilbageværende blandingshønniker. Det var da helt OK for mig indtil de fortalte at deres hane er en australorps. Jeg ville ikke lade dem få mine små dværg-wyandot/mille fleur hønniker. De forstod ikke helt min tøven, men måtte jo gå igen uden høns.     Er jeg helt tosset?

Jeg håber nu de får bygget en fin voliere til foråret. Det er hyggeligt med alle fuglene sammen, og undulaterne liver godt op i det grå vintervejr.

Mange hilsner
Dorte Jørgensen

Sølvrandede wyandotter(dværg), mille fleurs, 0,3 toppede hollændere; 0,2 kobbermaraner; 1,2 skånske blomsterhøns; 1,2 guldfasaner, undulater, 2,1 nymfeparakitter, 2,2 rød-rød rosella parakitter

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #12 Dato: 28 November , 2008, 22:21 »
På stevns er der også lidt smat i hønsegården selv om der er tag over, det kan regne næsten vandret ind, så nogle af dyrene er lidt nusset, men det forsvinder forhåbenligt igen, de dyr der skal til Lu er lukket inde i huset, så bliver de da ikke så nusset og forhåbenligt er de til at vaske lidt mere ren end til de andre udstillnger, men sådan går det ikke altid, der er selvfølgelig ikke plads til to høner på pindene og hvad så, ja de er så blevet en del nusset, så ud i udstillings burene med dem, så håber jeg de kan blive lidt renere ind til storvask, skrukhøns er der også blevet, et par af de gamle tror det er forår og har lagt sig på ingen ting, så ud til hanerne med dem, de skulle gerne lægge æg om en månedstid, ellers er jeg ved at lave en list med avlsdyren og forsøger at sætte dem sammen efter hvad fejl og goder de har, kabalen går desværre ikke op, men det går nok alligevel.

Jeg overvejer om jeg skal starte rugemaskine til jul eller måske en uge før, men det kommer nok af sig selv, hvis det bliver  vinter, så venter jeg nok ellers, ja så kan jeg nok ikke vente.

Tommy   

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 28 November , 2008, 22:36 »
Fint Hanne. Det var da værd at overveje :D..

Uh hvor er det hyggeligt med alle jeres puslerrier :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Maja

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 01 December , 2008, 22:25 »
Jeg har nu travlt i hønsehuset, da mine to skrukhøns har fået kyllinger. Det vil sige den sølvfarvede har fået 7 kyllinger ud af 9 æg og hos den hvide er 5 æg ud af 9 klækket i dag. Jeg har sat varmelampe op men hængt den lidt højt så den bare sørger for at der ikke er fugtigt. Så de ikke bliver forvænt med for meget varme.
Jeg har jo ikke før haft kyllinger på denne årstid og jo.... det er lidt bøvlet, at jeg ikke kan sætte dem i småbure ude i haven. Grønt er der jo heller ikke så meget af og mørkt og fugtigt er det jo.
Men jeg nyder det alligevel, jeg syntes bare det er ubeskriveligt hyggeligt og derfor har jeg også mere lyst til at nusse rundt hos hønsene.
Jeg bliver nød til at lade de 2 skrukmødre og kyllinger gå sammen,  jeg er lidt spændt på hvordan det vil forløbe.

Med hensyn til jul så står der hjælp til opsætning af redekasser, hønselem, siddepinde, timer til lys, m.m. på min ønskeseddel.
( i øjeblikket har de det de skal bruge) Men der er jo gang i konen med æggene)