Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skruk påfugl  (Læst 5697 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

smilla25

• Gæst
Skruk påfugl
« Dato: 09 Juni , 2012, 19:59 »
Min hvide påfugl, Mary, er skruk... Hun har lavet en fin rede inde i hækken hvor der ligger 4 store æg ;D Problemet jo bare at vi ikke har en han... Er rigtig ærgeligt, ville jo være fantastisk hvis der kom små påfuglunger ;)

Offline Nielsen

• Passiv bruger
Sv: Skruk påfugl
« Svar #1 Dato: 09 Juni , 2012, 23:54 »
Men heldig er du, at have en hvid påfugl. :)

smilla25

• Gæst
« Svar #2 Dato: 10 Juni , 2012, 07:54 »
Hun er bare så fin! Leder og leder efter en mand til hende, men de er jo bare ikke til at finde her på sjælland... =(

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #3 Dato: 10 Juni , 2012, 08:54 »
@Nina - har du ikke et billede af den smukke dame. Jeg tror aldrig, at jeg har set en hvid påfugl
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 10 Juni , 2012, 09:05 »
Nææ hvide påfugle ses ikke ret tit, ville super gerne have en hun til mit blå par :)

smilla25

• Gæst
« Svar #5 Dato: 10 Juni , 2012, 09:55 »
Har mange billeder af hende, lægger et ind senere i dag :) Hvis jeg finder en blå han til hende, hvilke farver vil så ungerne få?

Offline Nielsen

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 10 Juni , 2012, 10:54 »
Blandet blå og hvide, samt blå og helt hvide mener jeg. De blandede kan være meget smukke

Serama

• Gæst
« Svar #7 Dato: 10 Juni , 2012, 10:56 »
Farverne på eventuelle kyllinger afhænger af hvilke gener der forårsager den hvide farve hos din påfuglehøne. Hvis det er en albinohøne du har og parrer hende med en naturfarvet han, så vil alle kyllinger sandsynligvis blive naturfarvede.

Arvegangen i den omtalte parring afhænger også af om der er tale om en kønsbunden eller en normal arvelighed og der kan også være tale om "splitfugle", som bærer et skjult gen for en eller anden farve, som kan komme til udtryk i forbindelse med en sammenparring, så det er vanskeligt at komme med et korrekt svar med mindre dyrenes baggrund er kendt og dokumenteret. Derfor er det vigtigt at notere de forskellige farvesammenparringer, for ikke at skuffe en evt køber af sådanne krydsningsprodukter.

Offline lenike

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 27 Juni , 2012, 10:22 »
jeg venter også hvide kyllinger fra mit hvide påfuglepar i løbet af denne weekend
. kan da sige til hvis der skulle komme en lille hane påfugle kylling
Lenike

1,2 blå påfugle. 1,1 hvid påfugl. 1,1 guldfasan. 10,5, dv. kochin. 1,1 glansfasan. 2,2 hvid land gæs. 17 heste og 1 dejlig beagle