Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad skal jeg vælge  (Læst 1012 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Michael Flinker

• Passiv bruger
Hvad skal jeg vælge
« Dato: 08 Juni , 2012, 08:55 »
Jeg har endelig fået min dværgwyandot til at lægge sig hårdt på reden, så nu skal jeg vælge hvilke æg den skal have lov at udruge. Jeg har ikke alt for meget plads i huset, og helst vil jeg have høns som ikke vil flyve over hegnet. Jeg har tidligere haft dværgkochin, dværg wyandotter, isa brown, dværg sussex, og har syntes bedst om kochins og isaernes temperament. Kochin er så rolig og isaerne er meget tamme. Jeg kan se at der er flere racer at afprøve, hvad tænker i kunne være sjovt, og har i æggene...;)
Hilsen Michael Flinker
0.1 Wyandotter dværg
0.3 Isa Brown

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
Sv: Hvad skal jeg vælge
« Svar #1 Dato: 08 Juni , 2012, 14:33 »
Jeg kan varmt anbefale dværgmaran, men har ingen rugeæg.  /o racen er utrolig omgængelig og rolig . Ikke specielt flyvende og lægger smukke æg  ;D
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Dorte K

• Passiv bruger
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Hvad skal jeg vælge
« Svar #2 Dato: 08 Juni , 2012, 17:09 »
Jeg kunne godt samle dværg Maran æg til dig!? Skriv en PM hvis du er interesseret. Jeg sender ikke, men bor tæt på Århus, og arb i Randers.
PS det er de gråstribede jeg har!
Mvh Dorte
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk

Offline alex1981

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 08 Juni , 2012, 20:57 »
hvad så med Am. Rock de er lidt støre men meget roligt og flyve ikke rigtig. jeg har ((rugeæg liggende hvis det skal være.

Offline Michael Flinker

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 09 Juni , 2012, 07:17 »
Har selv tænkt på dværgmaran, fordi de lægger flotte æg, og beskrives som rolige høns. Pt er jeg ikke helt sikker på min skruk så jeg skal lige få hende helt overbevist før hun får en bakke æg. Har også tænkt på silker sammen med dværgmaran hvis det kan gå. Kan godt lide at hønsene ser forskellige ud.
Hilsen Michael Flinker
0.1 Wyandotter dværg
0.3 Isa Brown

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 09 Juni , 2012, 07:30 »
Jeg kan anbefale dværgmaran, det er nok nogle af de mest rolige og tillidsfulde høns man kan have, jeg tror de vil gå fint i spænd med din dværgwyandotte. /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 09 Juni , 2012, 08:41 »
Du kan sagtens have silker sammen med dværg maran. <P <P. Jeg har dværg maran, en silke, en peduan, 2 dværg wyandotter. Og 2 dværg italienere. Og jeg elsker min brogede flok  *p . Det er nemlig rigtig sjovt at kigge på de forskellige, og børnene har nemmere ved at give dem navne, når de ikke er ens. Bonus er forskellige æg i æggebakken  /o
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk