Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: En frygtelig aften  (Læst 5051 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline ole nordsj.

• Passiv bruger
En frygtelig aften
« Dato: 08 Juni , 2012, 00:12 »
 :'( Kom hjem her til 11 tiden i aften. Kørte hjemmefra i morges. Så ja lang arbejdsdag :) Til gengæld har jeg glædet mig til at komme hjem til et lille hav af kyllinger i min maskine da det er 21 dagen. kommer så hjem til et tomt hus da min kæreste har lukkevagt i aften. Det der er sket er bare at da hun har forladt huset har hun skulle slukke for et stik der sidder ved siden af rugemaskinen. Hun har derved ramt stikket til maskinen og jeg kommer hjem til en maskine med helt kolde æg og en fugtighed omkring 90. Ved godt det ikke er hendes skyld og at det på ingen måde er med vilje. Men for helvede kære fjerkrævenner min fornemmelse i kroppen kunne ikke være mere tom end den er lige nu. Efter en uge hvor jeg har knoklet en hvis legemsdel ud af bukserne er det bare så skide ærgerligt hvis dem der er klækket ikke klarer den men ligeså meget dem der har brudt skallen :'( maskine er selvfølgelig slået til men ved bare slet ikke hvad jeg skal sige til kæresten :'( :'( :'(

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: En frygtelig aften
« Svar #1 Dato: 08 Juni , 2012, 00:18 »
 *t *t
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #2 Dato: 08 Juni , 2012, 00:29 »
uhhhh.... Stakkels dig.  *t
Jeg gjorde noget lig det samme i foråret. Kender den fornemmelse af at være årsag til kyllingernes død.
Den er grim !!
Du må op på hesten igen.

Offline ole nordsj.

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 08 Juni , 2012, 00:50 »
Tak for opbakningen herindefra :-\ indtil videre er der jo heldigvis ingen døde men er bare så bekymret også for de kyllingerne der var kommet ud men ingen varme havde til og blive tørre :'(

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 08 Juni , 2012, 07:11 »
Orv, den gør ondt. Både på dig, kæresten og kyllingerne. Håber det hele ender godt alligevel.  *t *l
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #5 Dato: 08 Juni , 2012, 07:26 »
Det er da bestemt både trist og ærgerligt. Kyllingerne/fostrene har jo nok ikke opdaget noget. Så det er mest synd for dig og kæresten. Men øv da - der er kun ét at gøre: sikre kontakten til næste gang så det ikke sker igen. Vi har en enkelt gang haft strømsvigt i nogle time midtvejs i en rugning. Vi var ikke hjemme, så vi kender ikke varigheden. Der kom kun to kyllinger ud af 50 æg. Surt....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Vipse

• Passiv bruger
  • Min mands kone
    • Sindbjerglund.dk
« Svar #6 Dato: 08 Juni , 2012, 08:08 »
Åh nej da  :'(
Din kæreste er med garanti helt ulykkelig over at være kommet til at slukke for maskinen. :'(  *t
Jeg håber, at nogle af de små klarer skærene alligevel  *k
3 heste og en pony
Rottweileren Lillepige og staldkatten Gucci
2 blandingshøner og en hane.....indtil ræven henter dem også 😡

Offline madsen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 08 Juni , 2012, 08:33 »
Øv, den er svært at komme over, efter den lange ventetid.  *b
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 08 Juni , 2012, 16:33 »
Ork, det har jeg prøvet flere gange og det har ikke påvirket klækningen af betydning. Det har bare taget et døgns tid ekstra.
Sidste gang jeg prøvede det er som følger, det var iøvrigt for en uges tid siden:
Kl. ca. 21 om aftenen så jeg at der var prikket hul på 8 andeæg, ud af 10 stk.
Jeg lægger dem alle 10 over i klækkeren som selfølgelig var startet op og klar til at "klække".
Det hele var jo i fineste orden, ihvertfald oppe i mit hovede, så jeg går ind igen. Næste morgen omkring kl. 10 vil jeg ud at se hvor mange ællinger det er blevet til og her opdager jeg så at jeg slet ikke har har lagt lå på maskinen. Det er også i dette låg at varmekilden sidder så æggene har ikke fået varme overhovedet i 13 timer. Rummet maskinen står i er mellem 15 og 20 grader varmt.
På med låget igen og om aftenen er der klækket en enkelt ælling. Dagen efter er der 8 stk. Endnu én kommer til og ællingen i det sidste æg er tilsynladende død.
Altså 9 ællinger ud af 10 æg selvom de er blevet gennemkolde af 13 timer uden ekstra varme.

Men fortæl da gerne hvordan det går/gik.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #9 Dato: 08 Juni , 2012, 17:15 »
De fleste af os er nok god for en fejl 40, og mine har da også været slukket for et helt døgn, og klækket foran brændeovnen, under et fugtigt viskestykke, pga. strømafbrydelse.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #10 Dato: 08 Juni , 2012, 20:05 »
Øv, men som de andre skriver, er det slet ikke sikkert, at det går så galt *k
Jeg vil anbefale et af de der dæksler, man kan sætte på stikkontakten, så man ikke kan slukke ved et uheld.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk