Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: høne farve  (Læst 967 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
høne farve
« Dato: 06 Juni , 2012, 13:41 »
Hej.
Er der nogen som ved hvad denne farve hedder ?  Altså ikke silken, som jeg godt kan se er hvid  ;). Men den toppede hollænder , som den anden skulle være.   *f De skulle begge være dværg racer.   <E
« Senest Redigeret: 06 Juni , 2012, 13:50 Fra Berit Linea »
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
Sv: høne farve
« Svar #1 Dato: 06 Juni , 2012, 15:06 »
Chamois tror jeg !
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #2 Dato: 06 Juni , 2012, 15:45 »
Gul hvidsømmet (chamois).

Men det er en Paduan og ikke en Toppet Hollænder.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #3 Dato: 06 Juni , 2012, 18:54 »
Nej se nu der. Det var min første race jeg havde i høns og oven i købet den farve. Så kommer minderne tilbage og der er nogle gode nogle.
Lige for tiden har min far dem i Guld sortsømmede og de er da også dejlige, men savner nu lidt de andre. Der er nu bare noget med ens første race.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 06 Juni , 2012, 20:52 »
Tak til jer !
En Paduan, Lene  ;D . Jamen så havde sælger da ikke helt styr på sine racer  <T . Men skidt pyt. Jeg tog kun de to for sjov. Det er ikke dem der skal laves kyllinger på eller noget  8)
Men jeg synes de er rigtig søde begge to. Og paduanen er virkelig rolig og kan uden videre tages op  *p
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
Medlem af Maranklub.dk

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
« Svar #5 Dato: 06 Juni , 2012, 21:00 »
De er utrolig dejlige og har deres egen charme. Især dem som ikke flyver rundt som fasaner. Den store top har nemlig den virkning at enten forbliver de rolige og tamme eller også er det ligesom at have vilde fasaner. Vi har så avlet fasantemperamantet ud af vores stamme og avlet toppen længere tilbage på hovedet så de kan se lidt mere hvilket også har haft sin virkning.
Den du viser på billedet måtte gerne have toppen længere tilbage på hovedet for et bedre udsyn. Klip nogle af de nederst fjer i parykken vil nok hjælpe på det.

Lige et billed af en kylling med kraniebuen og tilpas langt tilbage på hovedet for et godt udsyn. Denne er godt nok Guld sortsømmet, men sød alligevel.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 06 Juni , 2012, 22:29 »
Den er da virkelig nuttet, Frank.  ;D. Jeg vil prøve at klippe lidt page pandehår  ;)
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

Medlem af Maranklub.dk