Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ruger lige indkøbene ud........  (Læst 13005 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline trinemia

• Passiv bruger
Ruger lige indkøbene ud........
« Dato: 04 Juni , 2012, 16:28 »
Var ude at handle idag- bla. på Stengården, økologisk gårdbutik med egne æg. Købte æg, og på vej ud fra gården kaster jeg lige et blik ind i gigahønsegården, hvor der går et par tusind Isa Brown (tror jeg) og nogle blandeden haner. Det slår mig at min far ikke har hentet den rugemaskine jeg lånte..........og at mine "indkøb" kunne være befrugtede. Det er simpelthen for fristende- og nu er maskinen startet.......Jeg ved godt at det ikke er en race som sådan der kommer ud af det, men måske bare en god æglægger med en sjov historie. ::)
Mvh Trine

0.1 dværg wayndotte
0.1 grünleger/maran
0.1 isa warren
0.1 hybridbonus
0.1 engelsk araucana
0.3 børn
1 stk. ægtemand som næsten har vænnet sig til hønsene ;o)
0.2 katte

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Ruger lige indkøbene ud........
« Svar #1 Dato: 04 Juni , 2012, 16:41 »
Prøv for en sikkerheds skyld at spørge sælger, om rugeæg koster mere end spiseæg, og husk at hybriderne oftest taber deres formidable evner i næste generation.  /o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 04 Juni , 2012, 16:42 »
Du kan da sikkert få kyllinger ud af dem, men eftersom Isa'er er F1-hybrider, kan du ikke vide noget om, hvordan kyllingerne bliver. Måske bliver de gode æglæggere, måske gør de ikke?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #3 Dato: 04 Juni , 2012, 16:48 »
Var ude at handle idag- bla. på Stengården, økologisk gårdbutik med egne æg. Købte æg, og på vej ud fra gården kaster jeg lige et blik ind i gigahønsegården, hvor der går et par tusind Isa Brown (tror jeg) og nogle blandeden haner. Det slår mig at min far ikke har hentet den rugemaskine jeg lånte..........og at mine "indkøb" kunne være befrugtede. Det er simpelthen for fristende- og nu er maskinen startet.......Jeg ved godt at det ikke er en race som sådan der kommer ud af det, men måske bare en god æglægger med en sjov historie. ::)

Jeg ville også prøve lykken...............
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline trinemia

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 04 Juni , 2012, 17:03 »
@ Ina: Det havde ikke strejfet mig at jeg evt. snød sælger- jeg spørger næste gang jeg handler om vi mon har et mellemværende.
@ Marianne: Jeg er med på at det er et genetisk lotteri- vi tager hvad der kommer, og lærer lidt mere.
Mvh Trine

0.1 dværg wayndotte
0.1 grünleger/maran
0.1 isa warren
0.1 hybridbonus
0.1 engelsk araucana
0.3 børn
0.2 katte

Høns i haven

• Gæst
« Svar #5 Dato: 04 Juni , 2012, 18:03 »
Du kan da aldrig have snydt sælger når du har betalt det sælger har forlangt for dem ?. Du kan højst have snydt dig selv, hvis de nu ikke er befrugtet.

Offline trinemia

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 04 Juni , 2012, 18:27 »
Jeg er ikke helt spids på hvordan det anskues i hønseverdenen: Æggene er jo købt som spiseæg (hvilket halvdelen også ender med), men jeg bruger den anden halvdel som rugeæg. Selve handlingen er ikke ment som at snyde sælger, det var bare en tanke som voksede på vej hjem i bilen- men jeg kan da godt se at jeg anvender æggene anerledes end oprindeligt tiltænkt.
Mvh Trine

0.1 dværg wayndotte
0.1 grünleger/maran
0.1 isa warren
0.1 hybridbonus
0.1 engelsk araucana
0.3 børn
0.2 katte

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 04 Juni , 2012, 18:41 »
Arh, det kan da ikke være snyd.  ;) De er jo så heller ikke opbevaret og behandlet som rugeæg, vel. Jeg kan ikke se noget galt i at gøre forsøget. Personligt gad jeg ikke bruge krudt på det, men sådan er vi jo så forskellige  ::)
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Cartouche

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 04 Juni , 2012, 22:13 »
Du har købt og betalt æggene. Ikke noget snyd der, så smid den dårlige samvittighed væk, den er der ingen grund til  :)
Sælger bestemmer jo heller ikke om du skal lave æggekage, blødkogte æg eller æggesnaps ud af dine æg, vel?
Held og lykke, det bliver da sjovt at se resultatet (eller høre om det total nederlag.....LOL). Man skal altid lade sig udfordre og give sig selv oplevelser, så bare klø på. I værste fald mister du jo bare en gang æg..... /o

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #9 Dato: 04 Juni , 2012, 22:49 »
Prøv for en sikkerheds skyld at spørge sælger, om rugeæg koster mere end spiseæg, og husk at hybriderne oftest taber deres formidable evner i næste generation.  /o

Jeg tror da at Ina mente, at hvis du spørger sælger og han har en pris / sælger rugeæg....så er der sikkert gevinst i dem du har købt.
Jeg tror ikke hun mente at du på nogen måde havde snydt sælger....men mere en garanti for befrugtning i de købte

Jeg fiksede lige dit citat.
Marianne - admin
« Senest Redigeret: 04 Juni , 2012, 23:24 Fra Marianne Vedel »
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline trinemia

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 11 Juni , 2012, 16:34 »
Så er de 8 æg lyst - og der er i hvert fald liv i 7 !!!! Jeg har ikke plads til mere end 2-3, så nu er spm. Om nogle vil have 4 isa brown blandinger når de klækker? :-)
Mvh Trine

0.1 dværg wayndotte
0.1 grünleger/maran
0.1 isa warren
0.1 hybridbonus
0.1 engelsk araucana
0.3 børn
0.2 katte

Offline Cartouche

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 11 Juni , 2012, 17:29 »
Hej igen,
Jamen det er da fantastisk at købe æg, få rugeæg og så endda næsten Fuldt Hus! Og mon ikke du får afsat overskudskyllerne til et andet hyggeligt hønsehold. Held og lykke fortsat med projekt "Udrug Dagens Indkøb"....LOL.
MVH Annette

Offline crj100

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 11 Juni , 2012, 21:46 »
Så er de 8 æg lyst - og der er i hvert fald liv i 7 !!!! Jeg har ikke plads til mere end 2-3, så nu er spm. Om nogle vil have 4 isa brown blandinger når de klækker? :-)
Hvor i landet klækker de?
Med venlig hilsen,
Søren
P.t. "fører" Mikkel Ræv 15-0. Har 1. gang mistet 11 Lys Sussex og 2. gang 4 Laksefarvede Faverolles.
Nuværende bestand: 0.2 Laksefarvet faverolles (1 ren og 1 lidt blandet), 0.2 Lys Sussex (med lidt blandingsblod), 0.1 Gul Sussex, 0.0.3 skønne kyllinger fra en Guldrandet wyandot hane og xx af ovennævnte. Hertil nyankommet 0.0.2 Maran og 0.0.4 Aracuna (hvoraf en med kun én vinge!)

Offline trinemia

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 11 Juni , 2012, 22:58 »
I Birkerød, 20 km fra Kbh, skal nok få opdateret profilen :-)
Mvh Trine

0.1 dværg wayndotte
0.1 grünleger/maran
0.1 isa warren
0.1 hybridbonus
0.1 engelsk araucana
0.3 børn
0.2 katte

Offline trinemia

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 29 Juni , 2012, 23:08 »
Vi endte med 2 kyllinger- den ene sødere end den anden :-)
Mvh Trine

0.1 dværg wayndotte
0.1 grünleger/maran
0.1 isa warren
0.1 hybridbonus
0.1 engelsk araucana
0.3 børn
0.2 katte