Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: kommende Hønse ejer :0) gyldne Dresdner??  (Læst 6291 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lars Barfoed.

• Passiv bruger
kommende Hønse ejer :0) gyldne Dresdner??
« Dato: 03 Juni , 2012, 16:25 »
Vi har tænkt os at købe 5 store gyldne dresdner til vores hønsegård, men! når jeg kigger her på nettet er der næsten ingen i dk der arbejder i den race man skal syd for grænsen før der sker noget. Er den race et dårligt valg som begynder? Vi har været i den lokale koloni og har set dem der. Vi er totalt nybegynder så der er 1000 spørgsmål, men nu vil jeg li kigge og søge lidt på forum. På forhånd tak

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: kommende Hønse ejer :0) gyldne Dresdner??
« Svar #1 Dato: 03 Juni , 2012, 16:57 »
Dresdener er da en ganske udmærket race også velegnet til begyndere. Prøv at høre i Struer kolonien, om I kke kan købe nogle kyllinger af avleren. Det vil nok være den letteste måde at skaffe dem på.

Og velkommen til.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 03 Juni , 2012, 18:36 »
Velkommen på forum, Lars :D
Jeg vil da også foreslå, I spørger, der hvor I har set dem /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lars Barfoed.

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 07 Juni , 2012, 18:27 »
hey, jamen vi har snakket lidt med ham der har hønsene, og i ved det man selv har er jo nummer 1. Så det var for at få en uvildig tilbagemelding. Nåh ja og så lige det der med at de ikke skulle være særligt temperaments fulde. Min kone er nemlig dagpleje mutti så det skulle gerne være noget de osse kunne være en del af. Mht til selve gården og hønsehuset så ku jeg godt bruge lidt fif, er det voliere net der skal bruges eller det der minktråd, skal hele gården overdækkes?? Skal jeg melde mig i foreningen selvom det kun blir "Hygge høns" skal de forresten være årgangs mærket, og hvad med det der med at give æg til naboer?? må man det??  :) flere spørgsmål kommer sikkert undervejs :)

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #4 Dato: 07 Juni , 2012, 18:39 »
Jeg siger også velkommen til <I. Høns er en ret fantastisk hobby. Jeg har kun haft høns i 2 år, og er gået fra 10 kyllinger til... p.t. 32 høns fordelt på 4 racer, 5 kyllinger, 3 hønshuse og en kyllingekravlegård ::).

Jeg kender ikke racen dresdner, men hvis de er svære at skaffe så kan racer som fx orpington, kochin eller faverolles være rigtig gode til børn. Det er tunge og rolige racer.

Næ, man må desværre ikke forære æg væk i Danmark, med mindre man er tilmeldt statens officielle salmonellahandlingsplan, og kan bevise at ens høns stammer fra et industrirugeri.... Kig evt. på Facebook, hvis du er der, under "Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge".

Vedr. tråd til gården: Minktråd er super /o, men jeg har nu "kun" alm. volieretråd. En overdækning er dejlig - jeg har ikke selv en, men ville ønske jeg havde. Høns hader sne og regn, og opholder sig meget i huset om vinteren. Hvis gården var overdækket ville man slippe for mudderpølen og hønsene ville være glade. Kan man ikke overdække med plader, så vil jeg stadig anbefale at dække med net af hensyn til rovfugle og ræv. Jeg har købt et net 6 x 6 cm. i kraftig kvalitet hos en fiskegarnsfabrik.

Spørg endelig hvis du har flere spørgsmål ;).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #5 Dato: 07 Juni , 2012, 19:15 »
Hej Lars

Velkommen til.

Omkring tråd til hønsegården, så var jeg i Biltema og så der havde støbetråd til 399 kr for 25 meter, det er halv pris af voliere net, støbenettet har samme trådtykkelse som voliere tråd, så det kan sagten bruges også får man det til halv pris.

Tommy

Offline Lars Barfoed.

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 23 Juni , 2012, 18:26 »
så er hønsehuset undervejs, bunden i huset har volierenet nederst så sand og så fliser og så sand ovenpå igen til gokke og kylle. Så kan gravende uvedkommende gæster ikk lige sårn komme ind. Skal lige ha fundet ud af hvordan man tilføjer billeder  :) de 5 dresdner madammer lander ultimo uge 30 så der skal ske noget de næste weekender :0) Billeder følger ellers må jeg li be om hjælp hvis jeg ikke fatter hvordan man gør.   Kyyykeliiii kyy fra humlum :0)

Offline Lars Barfoed.

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 25 Juli , 2012, 16:22 »
holy moses det tar ski tid, nåh men en uges ferie i sommerhus er overstået og så er det hønse tid igen, siddepinde og redekasser og så er der klar til at de gyldne madammer kan flytte ind :0) måske fredag. jeg vil prøve med billeder senere idag :0)

Offline Lars Barfoed.

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 28 Februar , 2013, 15:41 »
"Update" nu er der cirka gået 6mdr og ægproduktionen er godt igang de 6 damer lægger 5 æg i snit som vejer imellem 56-60gr og har de vildeste orange blommer :0) vinteren med streng frost er overstået og produktionen af æg har overraskende nok ikke dykket nævneværdigt, det kommer lidt bag på os. Vi er glade for at have taget springet og nyder nu at se når de spankulere rundt i haven med næbbene i jorden. er der nogen fiduser til planter de især er vilde med? er der noget med nogen omega rige planter man kan fodre med? hvormange herinde er medlem af egentlige fjerkræ klubber??

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 02 Marts , 2013, 12:26 »
Det lyder da dejligt alt sammen.
Hvor mange her der er medlemmer af racefjerkræforeningen i en eller anden variant? Huh, det tør jeg ikke gætte på. Jeg er ikke. Men min mand er. Det er fordi, han gerne vil avle og udstille. Jeg vil ikke. Jeg har bare høns :D

Det lyder fornemt, at ægproduktionen slet ikke er dykket i vinter. Enten har I gjort det megagodt med lys og fodring eller også er det nogle meget produktive damer, I har fået. Dejligt er det da ihvertfald.

Jeg er ikke så stiv i det med, hvilke foderplanter, der er hvad i - men det er der helt sikkert andre der er. Umiddelbart tænker jeg hampe-frø. Men hvordan det lige er med at dyrke det selv... ;-)

Glæder mig til at se de billeder, du mumlede lidt om i et tidligere indlæg :D