Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Pas på Facebook  (Læst 1440 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
Pas på Facebook
« Dato: 22 November , 2008, 14:56 »
Jeg skriver da min mailadresse 2 gange har sendt mails (reklamer) til alle på min adresseliste, dette er sket efter jeg har oprettet en profil på facebook, og ved hjælp fra min adressebog skulle finde profiler jeg kendte. DETTE KAN IKKE ANBEFALES... :( Alle adresser er nu slettet, af skade bliver man klog. :-\
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Hanne Lottrup

• Passiv bruger
Sv: Pas på Facebook
« Svar #1 Dato: 22 November , 2008, 16:40 »
Tk for tippet Patricia!!

Af samme grund har jeg valgt min arbejdsmail, for der er der en god og meget sikker firewall.

En mulighed for at undgå sådan noget er også at have en reservemail ved feks hotmail, eller ofir - den kan man let slette hvis der begynder at komme spam - og så kun bruge sin egen mail til 'sikre' kontakter.

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #2 Dato: 22 November , 2008, 19:24 »
Hej

Jeg har oprette en gmail for ikke at få en masse til at se hvem jeg har i min mail boks.

Tommy

Offline Dorte Hee

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 22 November , 2008, 19:42 »
Hej
Hvad er en gmail?? er det en du har oprettet på facebook? og kan andre på facebook se ens mail??
jeg er lidt forvirret her  ::)
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 22 November , 2008, 19:52 »
GMail er googlemail. En gratismail ligesom hotmail.

Om andre kan se din e-mailadresse afhænger af dine personlige indstillinger.

Det der kan være problemet på Facebook, er når man søger efter venner via sit private adressekartotek. Så opsnappes adresserne og kan derefter bruges til at sende spam.
Jeg har ikke selv benyttet mig af den form for vennesøgning, så har ikke selv prøvet det.

Men pas på med at få læst alt inden man klikker ok. Mange applikationer (alt det med julekort, bowlingbuddies osv.), beder om lov til at snuse rundt i dine oplysninger og da mange jo siger ja til det (måske uden at læse det), jamen så er det et selvforskyldt problem.
Hilsen Susanne

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #5 Dato: 22 November , 2008, 23:19 »
HEj

Jeg har hørt fra flere at de har fået mailboks skannet og siden misbrugt til at sende en masse ting, så der for fik jeg mig en G mail, den er meget nem at oprette, det kan ske fra Google forside.

Tommy