Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp til valg af race  (Læst 7605 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Silkemor

• Bruger
Sv: Hjælp til valg af race
« Svar #15 Dato: 30 Maj , 2012, 22:03 »
Det lyder helt fantastisk. Så er spørgsmålet bare om det skal være brahma eller maran?  ??? ;D
Smil Anne-Louise

Nu med 1,4 brahma, 1,0 kanin, 1,1 huskatte, 1,0 dejlig mand, 0,1 endnu dejligere datter

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #16 Dato: 30 Maj , 2012, 23:03 »
Le Bresse eller New Hampshire, hvis du stadig er efter race rene 'køddyr'.
Mvh
Erik Andersen

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #17 Dato: 31 Maj , 2012, 06:34 »
tror brahma er dem der er nemmest at få fingre i

Offline bursø32

• Passiv bruger
  • høns er skønne
« Svar #18 Dato: 31 Maj , 2012, 10:07 »
Jeg må sige at de 5 lyse sussex kyllinger og 4 brune orpington kyllinger vi har købt, er utrolig nemme. De skulle være gode æglægger begge to, orpingtonen er kødfuld og fremfor alt, er de så rolige. Det er skønt at åbne døren indtil kyllingerne uden at de farer i hovedet på én /o (de er knapt 7 uger gamle nu) Jeg faldt meget for de lyse sussex - store hvide høns med en fin sort krave :angel:
P.S det er vildt svært at beslutte sig for hvilken race man skal vælge!!! Jeg var lang tid om det og da beslutningen var taget, måtte jeg pænt vente til de rigtige kyllinger kom på markedet... jeg er utrolig utålmodig, men det betalte sig denne gang.
1. forlovede
3 skønne børn
2,6 Sussex
1hund
1,5 kattene (inklusiv 4 killinger)
2.2 japaner og løvehoved kanin
1 akvarie
medlem af www.sydhavsøernesfjerkræklub.dk

Offline Silkemor

• Bruger
« Svar #19 Dato: 31 Maj , 2012, 11:21 »
Tror mest jeg er til brahma. Så må håbe at jeg kan få fat i nogen kyller om ca 1 uge når de andre forhåbentlig klækker.  ;)
Har ikke rigtig tid til at vente når de skal sniges ind til rugemor uden hun fatter mistanke  ;D

Pilegaarden: Le bresse? Kan ikke finde nogle oplysninger om denne race i leksikonet.  ???
Smil Anne-Louise

Nu med 1,4 brahma, 1,0 kanin, 1,1 huskatte, 1,0 dejlig mand, 0,1 endnu dejligere datter

Offline bursø32

• Passiv bruger
  • høns er skønne
« Svar #20 Dato: 31 Maj , 2012, 11:42 »
Det er også nogle dejlige høns :) Held og lykke - syntes at det er super flot at du bare udruger dine egne kyllinger. Jeg har ikke rigtig mod på det endnu, men mon ikke det kommer ;) 
1. forlovede
3 skønne børn
2,6 Sussex
1hund
1,5 kattene (inklusiv 4 killinger)
2.2 japaner og løvehoved kanin
1 akvarie
medlem af www.sydhavsøernesfjerkræklub.dk

Offline Silkemor

• Bruger
« Svar #21 Dato: 31 Maj , 2012, 11:48 »
Er også skide angstprovokerende. :o Har kun haft høns i 3 mdr. Men er total ramt af hønsefeberen der hersker og hele landet. ;D Men hun var ret insisterende. Så hun har fået lov at lægge på 2.  ;D Næsten lidt spild af hendes tid. Derfor skal hun have lidt ekstra kyller. Så krydser bare fingre for at de to bliver til noget.  ;)
Smil Anne-Louise