« Svar #45 Dato: 04 Juni , 2012, 22:04 »
Er du SIKKER på at det er en skade? For nogle år siden havde vi duer hegnet totalt ind med alm. hønsenet i kraftig kvalitet. Fliser i bunden. Der forsvandt en due hver nat i 10 nætter. Eneste spor var et par fjer fjer og lidt blod der, hvor "dyret" havde trukket den stakkels due UD GENNEM NETTET
. Min mand lukkede de sidste to duer ud med besked om at redde deres eget liv og lade være med at komme tilbage. Senere hørte vi fra en "duemand" i nærheden at det er rottetaktik at slå en fugl ihjel og så slæbe den gennem hvad-som-helst, evt. ved at bide den lidt i stykker først. Vi troede at vi havde fået mink eller mår eller noget andet interessant. Kommunens rottemand har siden bekræftet at rotter sagtens kan hive selv halvstore høns gennem noget, man ikke ville tro muligt. De tygger det mørt først
.
Ja jeg er ret sikker, jeg har set den sidde inde i den lukkede hønsegård og vi har ingen tegn på rotter, desuden lå der et æg med 2 fine huller i inde i redekassen

Logget
2.3 Legbarfarvede Orpington, 1.7 Guld/sortsømmet Sebright, 1.3 sølv/sortsømmet Sebright 1.4 Maran, 0.7 Dværg wayandotter, 0.2 Araucana, 0.1 Gammel Dansk Hønsehund, 0,1 Jack Russel, 1.1 huskat, 2.0 Varmblod, 0.1 Welsh sec. D