Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: er kommet i tvivl om racen?  (Læst 5523 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline MarieQuist

• Passiv bruger
er kommet i tvivl om racen?
« Dato: 28 Maj , 2012, 21:49 »
Hejsa.

Jeg er kommet i tvivl om racen, så håber i kan hjælpe mig..

Har godt nok fået af vide at det skulle være brune italienere.

Marie
0,10 hybridhøns, 1,0 brun italiener, 0,1 gårdkat 1,0 hund

Offline Bettina

• Bruger
Sv: er kommet i tvivl om racen?
« Svar #1 Dato: 28 Maj , 2012, 21:52 »
Det er ikke brune italienere, men hybridhøns kaldet isa braun og røde amrikanere. Industrihøns.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #2 Dato: 28 Maj , 2012, 21:55 »
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline MarieQuist

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 28 Maj , 2012, 22:14 »
Tja, det kan jeg da godt se.. hmm nå men nu har jeg lige fået anskaffet mig en hane i brune italiener.. øv øv ved næse kan man tage blive.

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 28 Maj , 2012, 23:00 »
Det er fordi rigtig mange kalder dem brune italienere i stedet for Det"røde amerikanere"! Det lyder ens og folk tror, de er de samme.. Nøjagtig det samme er sket for min genbo..hun har dog ikke købt en hane til dem og er egentlig bare glad for dem nu :-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #5 Dato: 29 Maj , 2012, 04:22 »
mit bud ville osse  være røde amerikanere. Men jeg undrer mig bare lidt over fodringene?? Det er da ikke normalt for industrihøns ???  Hvem har monteret dem monstro?
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #6 Dato: 29 Maj , 2012, 13:32 »
Hybrid høns er det helt sikkert.

Og med faste fodringe (hvis det er det og ikke bare nogle mærkeringe), puha sikke noget, det er ikke godt at de dermed bliver "ægte". Og at folk bliver taget i r....

Hvem pokker gør dog sådan noget svineri ??

@ Marie
Står der noget på ringene ?? eller er de bare blå ?
« Senest Redigeret: 29 Maj , 2012, 13:44 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Rudy

• Bruger
« Svar #7 Dato: 29 Maj , 2012, 16:49 »
Og man skulle tro at i disse tider, skulle det ikke være muligt at sælge noget under forkert betegnelse (altså når forskellen er så stor), for Google er inden for alles rækkevidde.
Og klik klik så er det 100-vis af billeder af f.eks. Brune Italienere og sælger er afsløret som fupmager /d hvis Industri-hybrider forsøges solgt om andet end det de er.

Offline MarieQuist

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 30 Maj , 2012, 19:16 »
Tak for hjælpen alle sammen, omkring ringene på deres fødder, er noget jeg selv har sat på for at holde styr på dem.

Marie

Offline Freyah

• Passiv bruger
  • Hønemor, Havenørd og Nørklehoved.. Og stolt af det
    • En hyggelig side for havenørder og nørklehoveder
« Svar #9 Dato: 29 Juni , 2012, 15:29 »
Hej Marie.
Uden at være professor i høns, så ligner dine de 6 Isa Warren jeg har. Industrihøns eller ej, så nyder jeg at se de meget rolige høner hygge sig i min have, og nyder de lækre lysebrune æg. Selvfølgelig ØV, hvis du har fået at vide, at de var noget andet.
Mvh Susanne

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #10 Dato: 29 Juni , 2012, 15:59 »
Jamen, det er jo lige det. Høns er høns og skal man bare have æg og ikke går op i avl, udseende osv. så er det også ligemeget hvad det er for høns.

Det kedelige er dog bare når man får købt noget, som ikke viser at være det man har købt det for at være.  /d
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #11 Dato: 29 Juni , 2012, 16:10 »
Og man skulle tro at i disse tider, skulle det ikke være muligt at sælge noget under forkert betegnelse (altså når forskellen er så stor), for Google er inden for alles rækkevidde.
Og klik klik så er det 100-vis af billeder af f.eks. Brune Italienere og sælger er afsløret som fupmager /d hvis Industri-hybrider forsøges solgt om andet end det de er.

Man skulle tro at den slags "opdrættere" fra tid til anden ville løbe ind i "et par flade".Det ville han hvis han havde snydt mig.
Hilsen Leif
Kanariefugle.