Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Rugehøne m. kyllinger  (Læst 2909 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ann M

• Passiv bruger
Rugehøne m. kyllinger
« Dato: 28 Maj , 2012, 08:44 »
Hej Alle. Jeg vil så gerne høre om I har nogen erfaring med at en hønemor med kyllinger kan adobtere maskinudrugede kyllinger? Jeg har 10 4-dage gamle kyllinger i varmekassen og en hønemor med 7 kyllinger, der går i kyllingehuset. Kan jeg liste de 10 kyllinger evt. nogle ad gangen over til hønemor eller er det for mange for hende? Vil hun hakke dem? Og hvornår skal jeg evt. gøre det? Hønemors kyllinger er 3 dage gamle. Håber I kan hjælpe
Med venlig hilsen Ann
Den lykkelige ejer af:
1.0 mand
3.2 voksne børn
0.1 hund Amstaff
1.5 Lys Sussex
0.5 laksefarvede Faverolles
0.1 kyller (Sussex)
1.2 japanske vagtler

karina dj

• Gæst
Sv: Rugehøne m. kyllinger
« Svar #1 Dato: 28 Maj , 2012, 09:19 »
Hvis hønemor har kyllinger der er 3 dage gamle...hmmm... jeg ville gi det et forsøg, men det skulle være om natten  ;)

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #2 Dato: 28 Maj , 2012, 09:22 »
du kan godt gøre forsøget, og det kan sagtens lykkes. Prøv i aften når de er gået til ro og liste dem under hende. Du putter en kylling under den ene vinge og venter lidt og ser hvad der sker. Går det godt putter du en mere under en vinge osv osv.Hvis du gør det stille og roligt en ad gangen er der en god chance for det lykkes, men du skal lige holde øje med hvad der sker. I morgen tidlig holder du lidt øje med om de følger hende allesammen eller om der er nogen der bliver fravalgt
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 28 Maj , 2012, 09:23 »
Jeg havde en hønemor med 2 kyllinger. Da de var 4 dage gamle klækkede æggene i rugemaskinen, og de kyllinger derfra lagde jeg under hønemor da de var 1 døgn . ;) Jeg gjorde det om aftenen, så hun ville ligge pænt hele natten og bare holde dem varme. Det gik super fint, og nu traver de rundt på hele matriklen - skønt syn   *p
Jeg ville da prøve hvis jeg var dig. Et par stykker ad gangen og se hvad hun siger til dem.... Jeg ved ikke hvornår maskin udrugede kyllinger er for gamle til at kunne fungere under skruk. Der må vi have andre på banen  ::)
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline Ann M

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 28 Maj , 2012, 09:34 »
Tak for de gode svar. Vil prøve med 3 eller 4 i aften. Vil hun ikke vågne, når de pipper. De maskinudrugede pipper enormt, det gør hendes ikke?
Med venlig hilsen Ann
Den lykkelige ejer af:
1.0 mand
3.2 voksne børn
0.1 hund Amstaff
1.5 Lys Sussex
0.5 laksefarvede Faverolles
0.1 kyller (Sussex)
1.2 japanske vagtler

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #5 Dato: 28 Maj , 2012, 10:57 »
De tier stille ligeså snart de er i skjul hos mor  /o
du kan give dem til hønen mellem vinge og krop, så hakker hun ikke efter dig, eller dem, som hvis du stikker dem ind foran hende
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn