Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Sønnesønnens hønseferie  (Læst 747 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline todda

• Bruger
Sønnesønnens hønseferie
« Dato: 26 Maj , 2012, 17:57 »
Barnabarnet er kommet på besøg med 3 jævnaldrende kammerater på 11 år.De hygger sig meget.Vores godt 40 kyllinger på knap en uge.bliver passet og fodret efter alle kunstens regler.de bliver så også taget op,og så sidder knægtene med hver sine 2 kyllinger i næverne og synger vuggeviser for dem ganske sagte og i kor.Drengene siger kyllingerne kan lide det og falder i søvn af det.meget hyggeligt,men det er vist godt,de rejser igen i morgen aften.Kyllingerne står i stort marsvinebur på spisebordet,når de ikke er i hænder. :D :D
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Sønnesønnens hønseferie
« Svar #1 Dato: 26 Maj , 2012, 19:09 »
Det er sikkert en fantastisk oplevelse som knægtene vil huske i mange år og som også vil præge deres indstilling til alle levede væsener, de kommer i kontakt med /o.
Jeg husker selv mine ferier hos den jyske del af familien, hvor man behandlede dyrene med respekt og bl.a. sagde "Tak for æg" når man forlod hønsehuset med æggekurven fuld. Og nej, det gør jeg ikke nu - men jeg tænker det ofte :)  og tænker tilbage på tiden hvor fødevareproduktion var et samarbejde menneske/natur mere end udnyttelse af naturen.
Det med at synge for kyllingerne: jeg hører ofte vores "vinterkyllinger" stemme i med en høj men afdæmpet , vibrerende lyd når de går til ro. Så ligger de og "synger" sammen. De står med en varmelampe i gæsteværelset og har altså ingen mor til at synge. Vi kan høre dem fra vores soveværelse og de første gange styrtede jeg ind for at se, hvad der var i vejen - ingenting!
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 26 Maj , 2012, 20:58 »
Er da sikker på at drengene hygger sig  :D og får uforglemmelige minder med retur . Og de er jo så store at de forstår at være gode ved dyrene og respektere at nok er nok  ;)
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline todda

• Bruger
« Svar #3 Dato: 27 Maj , 2012, 11:28 »
Sjovt med drenge i den alder.Et øjeblik spiller de krigsspil på komputeren for fuld udblæsning,næste er de bløde mænd,der synger vuggeviser,enda vuggeviser om engle.
Måske har de syntes ,at noget med vinger var passende til kyllinger. ;) :D ;D
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 27 Maj , 2012, 12:16 »
Tak fordi du deler, Todda /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 27 Maj , 2012, 13:55 »
Ingen tvivl om at de vil huske deres få dage med kyllinge-vuggeviser bedre end de mange dage computerspil. Dejligt at du kan give dem den oplevelse  /o

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #6 Dato: 27 Maj , 2012, 17:09 »
Tak for beretningen Todda, dejligt at dine børnebørn er vilde med kyllingerne  /o.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Sys Vad

• Passiv bruger
    • www.vovseriet.dk
« Svar #7 Dato: 28 Maj , 2012, 09:39 »
Smukt at du lægger mærke til drengenes forskellige sider......ja de har helt sikkert haft en dejlig oplevelse. Jeg blir rørt hver gang jeg ser store børn udleve omsorg for små hjælpeløshed væsner.....det siger meget om det der er indeni dem :-)))))