Hej Tanja,
se lige ovenstående igen - jeg sad lige opdaterede, da du svarede.
Og ja, så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, er det meget svært/besværligt at kurere.
Så din beslutning er fuldt forståelig - især når det så tydeligt plager ham.
Og - tænker jeg stadig - jeg tror der er noget grundlæggende galt med ham, når nu han også har haft den historie med kammen...

Eneste grund til at min Hansen stadig er her, er at han lige skulle sikre tronfølgen

Jeg har ellers altid to haner - for at have en reserve i denne slags situationer.
Men netop som jeg havde slagtet alle overskydende unghaner i efteråret, fandt jeg Henry III liggende død i haven. Han havde bare lagt sig - og åndet ud. Ingen bid, ingen dødskramper.
Gid alle mine fjerdyr ville ende deres dage så fredeligt - uden sygdom eller ræv (nå ja, på nær dem der ryger til slagteren..)
Så nu har jeg kun Hansen tilbage - flot hane, stolt hane, og virkelig godmodig. Selv Prinsessens tillid har han vundet

og nu har jeg så efterhånden fået de små kyllinger jeg skal bruge, så Hansen kan få fred... nu er det så bare mig der skal tage mig sammen

Og det er jo svært - ikke kun fordi han er en god hane, men også fordi jeg faktisk kan se en bedring på hans ene fod! Såret er skrumpet, hævelsen faldet. Så måske virker min behandling? ... som så tilgengæld trækker store veksler på min tid og energi

Det er ikke nemt at holde af sine dyr, suk...
Men jeg håber, at Frede møder Hansen i hønsehimlen, så de sammen kan tage ud og cruise efter damer

til dig, Tanja