Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Silkehøne med kæmpe "manke"  (Læst 5305 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline wicki

• Passiv bruger
Silkehøne med kæmpe "manke"
« Dato: 25 Maj , 2012, 11:45 »
Hej alle i kloge "hønseholdere"  :)

Jeg er for ca. en uge siden blevet den heldige hønemor til 1/3 dværg silker.
Og de begynder så småt at falde til i deres nye hjem, der er dog lige den ene lille høne...
Hun virker en smule for sig selv, og tænker lidt om hendes udsyn kan være skylden dertil ?
Hun har enormt meget fjer eller hvad man kalder det på dem  :) på toppen, og kan faktisk ikke se hendes øjne, så tænker jo at hun har lidt svært ved at se ud derfra også..
De to andre høner har noget mindre på toppen, og tøffer fint rundt og hakker i jorden..
Er der nogle herinde der kan svare mig på om jeg kan hjælpe hende med alt det fjer, et hårspænde går jo nok ikke så godt i en hønsegård  :D
Pft.
Mvh Wicki
Mvh Wicki

0.1 Gråstribet Dv. Maran
0.1 sort kobber maran
0.1 gul sort colombia sussex/austrolops blanding
0.4 isa'er
0.2 maraucaner
0.0.5 engelske araucanaer
0.1 Fransk bulldog
0.1 Dv Hoppe
1.0 Skøn kæreste
2.0 Dejlig søn

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Silkehøne med kæmpe "manke"
« Svar #1 Dato: 25 Maj , 2012, 14:58 »
Frem med saksen og studs den lidt, så den kan se igen. Og lad vær med at avle med den.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 25 Maj , 2012, 22:36 »
Velkommen på forum, Wicki :D
Jeg foreslår lige som Lene saksen.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
« Svar #3 Dato: 25 Maj , 2012, 23:01 »
Jeg har lige klippet vores Dr. Pjuskebusk, som er en blanding af en silke og en dværg kochin. Den havde lige sat sig til at sove, så blev lige lidt forskrækket, men sov så videre på mit skød, mens min mand lige studsede manken  ;)
Da jeg købte den (mors dags gave til mig selv :laugh:) fik den lige en omgang af de søde sælgere med en alm. hår og skæg trimmer - det så fermt ud, men husbonden her vil ikke dele ;D

Synes jeg har kunnet se på den lille tots adfærd de seneste dage, at den havde fået lidt svært ved at orientere sig - SÅ DET ER BARE IGANG MED EN SIDE-CUT ❤

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #4 Dato: 26 Maj , 2012, 00:03 »
Jeg er for ca. en uge siden blevet den heldige hønemor til 1/3 dværg silker.
Og de begynder så småt at falde til i deres nye hjem, der er dog lige den ene lille høne...
Hun virker en smule for sig selv, og tænker lidt om hendes udsyn kan være skylden dertil ?
Hun har enormt meget fjer eller hvad man kalder det på dem  :) på toppen, og kan faktisk ikke se hendes øjne, så tænker jo at hun har lidt svært ved at se ud derfra også..
De to andre høner har noget mindre på toppen, og tøffer fint rundt og hakker i jorden..
Er der nogle herinde der kan svare mig på om jeg kan hjælpe hende med alt det fjer, et hårspænde går jo nok ikke så godt i en hønsegård  :D

Billeder er altid en stor hjælp. ;)

Jeg har haft en del silker over de sidste 5 år men da aldrig oplevet at en høne ikke har kunnet se for parykken.

Mvh
Erik Andersen

Offline wicki

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 27 Maj , 2012, 09:20 »
Hej igen..

Og tak for hjælpen, vidste ikke om man ødelagde noget ved at klippe i deres fjer på toppen..
Men har stysset hende rundt ved øjet, og det ser ud til at have hjulpet - hun ser ihvertfald mere aktiv ud nu  :)

Så igen, tak for hjælpen
Mvh Wicki

0.1 Gråstribet Dv. Maran
0.1 sort kobber maran
0.1 gul sort colombia sussex/austrolops blanding
0.4 isa'er
0.2 maraucaner
0.0.5 engelske araucanaer
0.1 Fransk bulldog
0.1 Dv Hoppe
1.0 Skøn kæreste
2.0 Dejlig søn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 27 Maj , 2012, 11:32 »
:D /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Charlotte22

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 30 Maj , 2012, 20:38 »
Citér
Jeg har haft en del silker over de sidste 5 år men da aldrig oplevet at en høne ikke har kunnet se for parykken.

Pilegaarden@
Det findes faktisk.
Jeg har 9 Silkehøns som er meget forskellige på "toppen".
Den ene må forbi frisøren engang i mellem fordi hun har så stor top at den går helt ned og dækker fulstændig for øjnene.
Når det dækker for øjnene holder hun sig også for sig selv og står tit bare stille og laver ingenting, men når hun så er blevet klippet er hun en helt anden høne, så går hun rundt som og sammen med de andre. :)
I min hønsegård er der Sussex høns i mange farver :-)
Venlig hilsen
Charlotte