Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Gavnø 3. juni???  (Læst 2160 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Gavnø 3. juni???
« Dato: 24 Maj , 2012, 22:51 »
I følge Gavnøs hjemmeside (og på Facebook), så afholder Dansk Fjerkræ Forum høns-i-haven-dag i slotsparken søndag den 3. juni 2012.

Øh, har det noget på sig? Der står da ikke noget i Forums kalender?
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
Sv: Gavnø 3. juni???
« Svar #1 Dato: 24 Maj , 2012, 23:02 »
Det er rigtig, der står på Gavnø's hjemmeside at de holder høns i havendag arangeret af dansk fjerkræforum.

Det er et levn fra gamle dage.

De har dog en høns i havendag men arangeret af Sydsjælland og Næstved fjerkræklubber, og med et par forummedlemmer som tovholdere: Patricia og Eigild  (Bøstrup).

Baronessen på Gavnø havde fornemmet at de to forumdage vi holdte på Gavnø var populærer, og ville gerne fortsætte med det, og det ville klubberne naturligvis gerne, og jeg håber de får en rigtig god dag. Jeg er desværre forhindret, men er da på Sjælland.

« Senest Redigeret: 24 Maj , 2012, 23:09 Fra Peter Agger »
Hilsen
Peter

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #2 Dato: 24 Maj , 2012, 23:05 »
Jamen,det er jo bar dajligt at det er blevet en tradition for Gavnø at have en hønsedag.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Louise S.

• Passiv bruger
Gavnø 3. juni???
« Svar #3 Dato: 25 Maj , 2012, 00:06 »
Det er da super skønt at de fortsætter traditionen :-) jeg undrede mig bare over at jeg ikke lige havde hørt om det før, men jeg er jo heller ikke så meget på Forum som jeg har været ;-)

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren

Offline Johanne Schiødt

• Passiv bruger
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
« Svar #4 Dato: 25 Maj , 2012, 00:10 »
Jeg har heller ikke hørt om det
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 25 Maj , 2012, 06:41 »
Det er da super skønt at de fortsætter traditionen :-) jeg undrede mig bare over at jeg ikke lige havde hørt om det før, men jeg er jo heller ikke så meget på Forum som jeg har været ;-)
Jeg har heller ikke hørt om det
Det er som sagt heller ikke et arangement i Forumregi, men det er der jo mange hønsearangementer derikke er.
Det er da så bare dejligt at det er Dansk Fjerkræforum der har startet en forhåbentlig ny tradition på Gavnø.
Hvis Patricia, eller Bøstrup kommer ind på tråden her kan de måske fortælle lidt om hvad der bliver at se.
Hilsen
Peter

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #7 Dato: 25 Maj , 2012, 10:22 »
Jeg er ikke så meget inde i planlægningen. Så jeg kan desværre ikke svare så meget.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Louise S.

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 05 Juni , 2012, 09:33 »
Tja, så har arrangementet været afholdt uden så meget som et lille pip på fjerkræforum. Jeg må indrømme at jeg synes det er MEGET mystisk, men jeg håber da at alle har haft en skøn dag....

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #9 Dato: 05 Juni , 2012, 15:52 »
Ja det har da været godt skjult for det er da også forbigået min næse, og den er ellers stukket i mange ting.

Hønsedag uden pr på Forum, det virker nærmest som om arrangementet er blevet undgået ???
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Jørgen Hansen

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 05 Juni , 2012, 17:35 »
Så vidt jeg kan se er der da herover en hel tråd som henviser til arrangementet. ???

Mvh   Jørgen

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #11 Dato: 05 Juni , 2012, 19:36 »
Så vidt jeg kan se er der da herover en hel tråd som henviser til arrangementet. ???

Mvh   Jørgen

Det har du jo ret i Jørgen, men tråden om Gavnø plejer at være mindst 10 sider lang, og indeholde madplaner og tilmeldinger og starte allerede i januar, så denne er bestemt blevet overset, og har nok ikke helt haft samme indhold.
Og der plejer straks at være lagt mange billeder ud efter festen.... såååååååååååååååååååååååååå
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #12 Dato: 05 Juni , 2012, 20:46 »
Jamen der er ingen fra forum der sådan set har været involveret i dette arrangement. Det er alletiders at det kører videre, men det er Næstved  og Sydsjælland fjerkræklub der har medvirket.

Forumdag bliver i år på Fyns land, i August og der skal nok komme 10+ sider osv.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Jørgen Hansen

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 05 Juni , 2012, 20:51 »
Jo Ina, men som det antydes er Gavnø jo også den eneste fællesnævner. Det er ikke Peter og forum som arrangerer. At der så tilfældigvis er et andet arr. der skal man jo lige skille ad.  Det du tænker på er øøøh--- vist til august, på fyn???

Mvh   Jørgen

Ja ja ja. Finn er altid hurtigst.  :)
« Senest Redigeret: 05 Juni , 2012, 20:54 Fra Jørgen Hansen »

Offline Tommy Andersen

• silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
« Svar #14 Dato: 05 Juni , 2012, 21:44 »

Fjerkræ forum var vist ikke velkommen   ( kun et rygte)

Tommy