Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: æglægning  (Læst 5482 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hopper

• Passiv bruger
  • Høns i haven - lykkepiller uden bivirkninger!
æglægning
« Dato: 23 Maj , 2012, 21:27 »
Jeg har nu haft mine 3 dværgsilkehøns i ca 10 dage. De skulle alle være fra 2011. Den ene er jeg sikker på, da den har en gul ring med sort skrift. De andre er ikke mærkede.
Den med ring på har lige siden dag 2 på min matrikel lagt æg. et æg hver anden dag, nærmest på klokkeslet.
De andre har besøgt reden, men har ikke lagt æg endnu. Kan de lade vente på sig endnu? Er det stress, grundet 3 nye hønniker?
De går ialt 6 dværghøns (Ingen hane) på meget plads. 4 kvm pr dyr. Samt daglige ture i haven. Foder, hønsekorn og grønt ad libitum. Masser af beskæftigelse i form af løv, græs og støvbade i gård og voliere.
En bekendt siger, at de formentlig mangler deres hane, der var hvor de gik før.
Kan de være for fede, eller er de ældre end den anden?
 ??? :D

Offline Stella Reece

• Passiv bruger
Sv: æglægning
« Svar #1 Dato: 23 Maj , 2012, 22:30 »
Jeg tror, at der kan gå op til 3 uger efter en flytning. I al fald kan du roligt udfolde tålmodigheden endnu. De skal nok falde til.

Offline hopper

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 24 Maj , 2012, 07:56 »
OK. Jeg slår koldt vand i blodet ;D
Mange tak.
 :D

Offline cmilton

• Passiv bruger
  • Be Happy :D
« Svar #3 Dato: 24 Maj , 2012, 07:59 »
Du kan også prøve at lade et æg eller 2 ligge, så de ser at de ligger i reden... Det kan også nogen gange hjælpe :P (bare husk at mærke dem, så du ikke får "gamle" æg i køleskabet :P)
1.4 Araucana
1.2.2 Serama

Offline hopper

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 24 Maj , 2012, 08:26 »
Jeg prøvede med almindelige købeæg, men de blev smidt ud af redekasserne!  ::) De var åbentbark ikke gode nok.
Havde tænkt på at købe nogle gibsæg eller lignende, men kan ikke rigtig finde ud af, hvor de kan købes henne?  ???

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #5 Dato: 24 Maj , 2012, 08:41 »
Jeg bruger golfbolde, de virker fint.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline hopper

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 24 Maj , 2012, 08:48 »
sejt! Det må jeg prøve. Så behøver jeg ikke at bekymre mig om at de skulle gå i stykker.
Men gad vide om en af damerne smider sig på dem?

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #7 Dato: 24 Maj , 2012, 10:46 »
bliver sjovt 3 silker tar en runde på banen (golf) med hver sin bold /o /o :o

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 24 Maj , 2012, 10:55 »
Har du tjekket om de har gemt dem ude i haven ?

Måske savner de deres hane ....nogle haner er meget ihærdige med at vise sine damer hvor æggene skal lægges.
Med venlig hilsen Søs

Offline Silkemor

• Bruger
« Svar #9 Dato: 24 Maj , 2012, 13:01 »
Da jeg fik mine dværgsilker gik de ligesom i stå efter at de havde lagt de "lagret" æg. Efter ca et par uger var de faldet helt til og lægger nu næsten 1 æg hver om dagen. Så tror det bare er flyttestress.
Smil Anne-Louise

Nu med 1,4 brahma, 1,0 kanin, 1,1 huskatte, 1,0 dejlig mand, 0,1 endnu dejligere datter

Offline hopper

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 25 Maj , 2012, 09:45 »
Sjovt som den hønsefeber tager til. Nu sidder jeg alså og overvejer om jeg skal skaffe en hane til dem ::) SUK! Havde ellers sagt til mig selv inden jeg fik mine hønsepiger at der kun skulle være 3, at der ikke skulle være hane og at jeg ikke vil have kyllinger.
Nu er der 6 dværge i min have og overvejer en 7 som hane! Pamol virker nok ikke hønsefebernedsættende.

Der er ingen æg i haven. Har kigget.
Det er kun 1 høne af 3 der lægger æg. De andre har ikke lagt et eneste i 11 dg. Undre mig.
Har også overvejet om de har utøj. Så nu får de hele turen med nix og spray og hele møllen. Både dyr og hus og gård!
Ellers må jeg anskaffe mig en hane, hvis det ikke virker. ::) :P ;D

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 26 Maj , 2012, 23:41 »
Tålmodighed tålmodighed ...de skal nok komme i gang ..... racehøns kan være bøvlede æglæggere .. så der flyttestress ...så lægger de sig skruk ..... så fælder de !!!!! Listen er laaang . Men få dig da en hane ...flokken bliver meget mere harmonisk og der eeer så hyggeligt. Jeg forelsker mig gerne i hanerne og så må der bygges en gård mere og findes damer til ham *gg*
Kyllinger bliver der jo ingen af hvis du nyder æggene i madlavningen ...........

Og vims nu ikke rundt med skurebørste og sprayflaske i det vilde ...giv dem ro til at falde til ...så kommer de der æg lige pludselig.
Med venlig hilsen Søs

Offline hopper

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 27 Maj , 2012, 12:19 »
Hurra! I dag har jeg samlet 3 æg! De er i gang. Jubii. Jeg kunne ikke være gladere hvis det var guldklumper!!!!
Herligt med høns.
 ;D *p