Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ih altså - så lykkedes det...  (Læst 1779 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Dorte Hee

• Passiv bruger
Ih altså - så lykkedes det...
« Dato: 16 November , 2008, 20:01 »
Endelig efter lang tids "plagen" og bearbejdning  :D fik jeg manden min til at sætte lys op i hønsehuset  <.
En tur i Harald Nyborg i går og pludselig lå der timere til 39 kr! så han forbarmede sig, så i dag er der kommet timer og lampe op.  ;D
Så jeg er rigtig spændt på i morgen tidlig, OM der er lys når jeg kigger til dem kl. lidt over 6. Lykkedes det at den virker og tænder lyset ved 5 tiden kan det jo være hanen galer op og hønsene lægger masser af æg  ;D  ::)
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
Sv: Ih altså - så lykkedes det...
« Svar #1 Dato: 16 November , 2008, 22:34 »
Mine har haft lys i ca en måned nu...og stadig ingen æg. :(
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 16 November , 2008, 22:35 »
Det virker da underligt :(.. mine var begyndt at gå tilbage med æg, så fik de lys og efter 10-15 dage lagde de nogenlunde det samme igen :)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #3 Dato: 16 November , 2008, 22:52 »
Ikke for at hovere, men mine har intet kunstigt lys, og de lægger da 2-4 æg om dagen, fint nok med kun 4 høner på denne årstid, tænker jeg. Men de er jo rigtig meget ud, og får derfor al den daglys, som november kan byde på, og selvfølgelig en masse grønt som de finder, jeg tror også det holder produktionen i gang.
Men tillykke med lys i huset, det kan da være det hjælper  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Dorte Hee

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 17 November , 2008, 17:23 »
Sørme om der ikke var lys i hønsehuset i morges  ;D og en flok lidt forvirrede fjerkræ  :D Helt mørkt udenfor og så fuld "dagslys" indenfor, nå men alt var vist tilgivet da skålen med havregrød kom frem  ::) der skal heldigvis ikke meget til  ;D
Men ingen æg endnu... :)
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 17 November , 2008, 17:26 »
Det lyder da helt perfekt Dorte :D. Så er det bare at vente og se, nogle uger så skulle der gerne begynde at ske noget :P
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Dorte Hee

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 19 November , 2008, 21:49 »
Altså hvor er det hyggeligt, at komme op til hønsene om morgenen og så er der lys i det lille vindue  :D De går rundt, er vågne og "tænker"  ::) gad vide hvorfor vi ikke kan komme ud -nå men pyt nu kommer skålen med A38  ;D
Tænk at en lille lampe og en timer kan gøre morgenen så meget bedre  :D
Nu mangler vi bare æggene  ;)
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington

Offline Lisa

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 19 November , 2008, 22:12 »
Hyggeligt :). Glæder mig til at høre hvornår der sker noget på æggesiden. Jeg skal selv have lys inden for det næste par uger.
Er der nogen der har erfaring med om det er bedst at simulere en tiltagende dagslængde eller blot at give den samme ekstra mængde tid pr. dag?
Mange hilsner
Lisa
0.4 gul-sortsømmede orpingtoner og 2 Isa-Brown

MartinJ

• Gæst
« Svar #8 Dato: 20 November , 2008, 05:56 »
det er ok at give ekstra tid pr dag.
Men skal der gøres noget ekstra ud af det, kan man simulere morgengry og aftenmørkning. Det kan gøres enkelt ved at have to lamper. En lampe med et meget svagt lys, og en med en kraftigere. To ure. DEt ene ur tænder det svage lys, det andet ur tænder det krafftige lys et kvarter senere - og omnvendt aften. DErmed får dyrene lidt tid at vågne på, det vil vær en god ide.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #9 Dato: 20 November , 2008, 06:30 »
Elementært kære Watson, det har jeg da aldrig tænkt på  :D godt du nævnede det. Indtil videre klarer vi os med det naturlige lys, og kan stadig holde os selv med æg + lidt ekstra. Men måske skal der lidt ekstra til?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #10 Dato: 20 November , 2008, 08:11 »
Jeg bruge en energi pære med sensor, pæren starter langsomt op, og tænder når der er for mørkt, ja og så en timer, det vil sige pæren tænder om morgen så slukker den selv når det bliver lyst, når det så begynder at blive mørkt tænder den igen, og slukker til den tid jeg har sat timeren, jeg synes det fungere godt.  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte