Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: De er ikke interesserede i startfoder  (Læst 1769 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline frydensberg

• Passiv bruger
    • frydensberg-billing
De er ikke interesserede i startfoder
« Dato: 22 Maj , 2012, 21:01 »
Hej
Jeg har en skruk gående med 13 kyllinger, de er en uge gamle idag og der ud til at trives godt. De har alle fået fjer på vingerne, klatre op på hønen og pipper lystigt :-)
Men de gider ikke rigtigt spise startfoderet. Skruken ignorere det og vil hellere spise voksenfoder (byg og piller) og de nyder også den daglige sjat undulat blanding, men startfoderet bliver bare skrabet væk. Er det ok? Skal jeg sørge for at give noget andet istedet? eller evt. kun startfoder, så de bliver nød til at spise det?
Er der nogen der har nogen gode råd?
Mange hilsner
Lena Frydensberg-Holm
Nybegynder udi hønseri
En Dejlig husbond
2 Dejlige drenge børn
0,1 british shorthair kat, Karma
1,0 Vapset sort labrador hvalp, Kaos
5,5 dværgvædder kaniner, gulrød og satin
1,1 hermelin Rex kaniner
0,3 sort kobber maraner
0,2 lys sussex stor
3,6 store wyandot kyllinger

Offline jes.l.h

• Global Moderator
Sv: De er ikke interesserede i startfoder
« Svar #1 Dato: 22 Maj , 2012, 21:07 »
jeg giver kun startfoder ved vores skruk med kyllinger, og så en lille slat undulatmad som kræs 2-3 gange om dagen.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline madsen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 22 Maj , 2012, 21:28 »
Jeg blander havregryn - startfoder - undulatfrø, efterhånden mere og mere startfoder, og derefter får de hele piller med startfoder.  /o
Høns kan gøres kræsne, men hvem er skyld i det  <J
Hilsen Lene.
Brahma, Silker.
 I stor race.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 23 Maj , 2012, 07:07 »
Jeg er gået helt væk fra starterfoderet, fordi skrukken afviser det blankt. Jeg har prøvet at hælde det i et kyllingetrug og lægge en sten over, for at skrukken ikke skal vælte det, men det har hun haft held med alligevel ind til nu. Sidste år smed jeg 14 kg starterfoder ud (der gik mug i det til sidst). I dag giver jeg kværnede hønsepiller (kværnet i en kaffekværn), undulatfrø og hirsefrø, og kyllingerne bliver store og fine selv om de ikke får starterfoder. Efter en uges tid får de dagligt noget kyllingeguf et par gange dagligt bestående af kogt æg, lid kød, noget grønt fx skvalderkål, knust hvidløg og undulatfrø.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 23 Maj , 2012, 07:26 »
Mine skruks har siden dag 1 anvist hvede  og æggepiller som føde til de små.. Det har de altså spist.. De har godt nok pigget ganske lidt i start foderet, men det meste endte som bunddække :-( Her hos mig spiser de, hvad mutter viser dem, og det er helt ok. Dog har jeg oplevet de 8 ugers kyllinger blive mere interesseret i stsrtfoderet :-)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling