Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Ikke nogen bambi i år.  (Læst 149 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Louise W.D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 522
Ikke nogen bambi i år.
« Dato: 22 Maj , 2012, 10:05 »
Sidste år havde vi fornøjelse af at have en hjort og dens kid gående nede i baghaven. Jeg blev derfor så glad da jeg så at hun var kommet igen i år og vi måske ville få glæde af at kunne se en lille bambi igen. Men nej, jeg fandt det lille spæde kid liggende død i det høje græs.  :'( :'( :'(

Er der nogen der ved hvor længe vil moderen blive ved dens unge? og bør vi fjerne den (begrave) den?

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Ikke nogen bambi i år.
« Svar #1 Dato: 22 Maj , 2012, 10:07 »
hvis du ikk gør noget kommer ræven og napper den

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Ikke nogen bambi i år.
« Svar #2 Dato: 22 Maj , 2012, 10:16 »
Trist - men sådan går det jo deværre af og til. Det NATURLIGE ville jo være at moderen forstår at kiddet er dødt - og går fra det. Lige så naturligt at fugle, rovdyr, gnavere samt orme og insekter "omdanner" kiddet til "nyt liv". Hvis I ikke kan holde det ud, kan I da begrave det - så klarer biller og regnorm det....
Men uden at "menneskeliggøre" det, så kan dyr altså også føle sorg og savn (og hvorfor skulle vi egentligt være den eneste art med patent på det?). Her har vi set det flere gange hos vores katte når deres bedste venner, hundene, må afsted, Tristhed, sukken, sidden i hundekurven og på hundetæppet og leden under skabe og bag møbler (måske knapt så kvikt da et drejede sig om Broholmere på omkring 70 kilo ::)). Uh, det er ikke rart.
Vi har også prøvet at begrave en trafikdræbt herreløs kat i vores markskel. I TO MÅNEDER sad hendes bror på graven hver eftermiddag - også i regnvejr. Underligt :(. Så altså: jeg ville nok lade kiddet ligge.....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Louise W.D

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 522
Sv: Ikke nogen bambi i år.
« Svar #3 Dato: 22 Maj , 2012, 10:29 »
Ja, naturens gang er hård. Jeg lader det ligge og håber på at næste år bliver bambi år igen :-)