Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Voldsom familieforøgelse!!!  (Læst 1331 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Voldsom familieforøgelse!!!
« Svar #15 Dato: 23 Maj , 2012, 00:11 »
Hvis ikke den tæsker de andre katte i området, så strinter den op ad terrassedøre og blomsterkrukker, havemøbler og krydderurter

Bare et lille indspark herfra. Neutraliserede katte strinter stadig, men måske lugten er knapt så kraftig.
Mvh
Erik Andersen

Offline connie1

• Bruger
« Svar #16 Dato: 23 Maj , 2012, 10:30 »
   Vores 4 hankatte er alle kastereret, og vi har dog ikke haft nogle problemer med at de går og pi..er .....rundt omkring.

Vi bor i et villakvarter, og der er flere som har katte og hunde. Og selvfølgelig kan de komme op og slås, men det er jo helt normalt , når de vil forsvare deres have/ hus.

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #17 Dato: 23 Maj , 2012, 15:00 »
@Connie1. Jeg var helt bekymret for om du var blevet fornærmet - glad for at du også er en ansvarlig katteejer /o. For første gang i mine 45 år som katte-ejer har jeg nu en kastreret hankat, der strinter tilbage når BølleBob markerer op ad terrassedørene udvendigt. Men nej, det lugter jo ikke af hankat. Men ellers har ikke engang mine siameserhanner strintet efter kastrationen og de er ellers storstrintere som fertile, kan jeg fortælle :o. En veninde har haft en siameser der strintede i løbetiden men holdt op når hun enten blev parret ::) eller gik ud af løbetid.
Nu er det jo ikke kun strinteriet, der er et problem. Skrammer og bylder tager livet af mange katte fordi de gemmer sig når de er syge. Ofte når ejeren ikke til dyrlæge i tide (hvis der ER en ejer) og vi finder alt for ofte et kattelig i det levende hegn :(. Det værste er alle de herreløse killinger, som man ikke engang kan fange og få aflivet. De går helt i panik i en fælde. Øv, ville ønske at folk tog det lidt mere alvorligt.
« Senest Redigeret: 23 Maj , 2012, 20:13 Fra Ankerine »
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline connie1

• Bruger
« Svar #18 Dato: 24 Maj , 2012, 11:56 »
Ankerline....

Næ der skal skam meget til jeg bliver fornærmet.

Men her trives vi bedst med hankattene.

Den ældste er 9 år ( Figaro) Sune på 4 år var egenlig en halv vildkat som boede sammen med sin mor i en lade. Vi tog dem begge, men de kunne ikke enes her i huset. Moren fik vi sendt til sjælland hos en kollegas mor, hvor hun stor trives.
Nu er Sune mors mis, og er bare så god.
Felix er 2 år. (Og afhentet fordi vores Louis mis blev kørt ned). Mikkel er snart 1 år. Han elsker at lege med Felix , som er hans bedste ven.

Alle er kærlige og har ALDRIG revet eller bidt nogle af os, heller ikke vores piger.

Alle 4 enes pænt her i huset, og ja selvfølgelig kommer de hjem med skrammer og rifter. Men så er det godt der findes dyrlæger......