Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Frostkyllinger smager bedst  (Læst 1638 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Frostkyllinger smager bedst
« Dato: 20 Maj , 2012, 20:17 »
Her er testen fra Søndagsavisen. Jeg tænker på, hvordan to kokke kan komme frem til et sådan resultat. En pumpet kylling må vel vinde når den først pocheres i en halv time og derefter skamgrilles en halv time bagefter. Det burde de vel vide.

http://digital.sondagsavisen.dk/publication/b417b03c#/b417b03c/4
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Henrik Helms Madsen

• Passiv bruger
  • HHM
    • Lidt nye haner
Sv: Frostkyllinger smager bedst
« Svar #1 Dato: 20 Maj , 2012, 20:55 »
Men de er jo pumpede allesammen så resultatet er vel ok og ingen overraskelse for mig. Kun indpakningen er forskellig og prisen
1.3 Brune landhøns
1.5 Sorte landhøns

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #2 Dato: 20 Maj , 2012, 21:41 »
Men de er jo pumpede allesammen så resultatet er vel ok og ingen overraskelse for mig. Kun indpakningen er forskellig og prisen
Er øko-kyllinger også pumpede? Uanset hvad synes jeg det er skrækkeligt hvis man synes at en papkylling smager bedst.
Venlig hilsen Tanja

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #3 Dato: 20 Maj , 2012, 21:44 »
Et eller andet må de vel gøre siden alle kyllinger kan veje lige nøjagtigt det samme.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #4 Dato: 20 Maj , 2012, 21:50 »
Det skal du ikke undre dig over Tanja, min Rene' er vokset op med en grillbar/smørrebrødsforretning, og han har spist mange kyllinger der har snurret rundt på et spyd så kunderne kunne lade sig friste, og han synes også at papkyllinger smager bedst, og gider ikke gerne slagte mine store haner
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #5 Dato: 20 Maj , 2012, 21:56 »
Men det er da trist, at det er sådan. Men ok, sådan er det vel så :-\. Mine niecer nægter at smage på fx salat med hvedekerner, avocado, baconsvøbte porrer, chili con carne og mange, mange, mange andre ting. Til gengæld vil de give deres højre arm for en Chicken MacNugget menu med fritter og cola /d. Mine niecer er hhv. 14 og 16 år.

P.S. Jeg synes vores maranhanekyllinger ligger langt over niveau i smag i forhold til en saltvandspumpet kyllingefilet ;).
« Senest Redigeret: 20 Maj , 2012, 21:58 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #6 Dato: 20 Maj , 2012, 22:42 »
Men det er da trist, at det er sådan. Men ok, sådan er det vel så :-\. Mine niecer nægter at smage på fx salat med hvedekerner, avocado, baconsvøbte porrer, chili con carne og mange, mange, mange andre ting. Til gengæld vil de give deres højre arm for en Chicken MacNugget menu med fritter og cola /d. Mine niecer er hhv. 14 og 16 år.

P.S. Jeg synes vores maranhanekyllinger ligger langt over niveau i smag i forhold til en saltvandspumpet kyllingefilet ;).
Det med dine niecer er der ikke noget mærkeligt i. Min søn på 7 nægter og spise eller smage på noget som helst. Han er det mest kræsne jeg har været udsat for
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #7 Dato: 20 Maj , 2012, 23:03 »
Jeg mener konklusionen på testen er forkert. Eller rettere - ud fra den udførte test kan man ikke konkludere det som artiklen lægger op til.

Kylling fra Rose vinder den test der er foretaget. Og Kylling fra Rose var i testen en frostkylling. Så langt så godt.

Men om Kylling fra Rose er bedst som frostkylling eller som fersk kylling har de jo ikke undersøgt. Og derfor giver undersøgelsen og udtalelserne meget ringe mening. Hvis overhovedet nogen.

De sammenligner æbler og pærer.

Men der blev da en artikel ud af det, om ikke andet.
Mvh
Erik Andersen

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
« Svar #8 Dato: 21 Maj , 2012, 07:04 »
Men kunne journalisten så i det mindste ikke have lavet en faktaboks, med beskrivelse af levevilkårene for de forskellige kyllinger? Artiklen fremmer i hvert fald ikke dyrevelfærden, tvært i mod opfordrer den til at købe papkyllinger med syreætsninger og brækkede lemmer.

Jeg synes stadig at det er en meget kedelig tendens, at alting er "klamt" hvis det ikke kommer ud af en papæske eller en dåse. Har for nyligt hørt om en der decideret har sagt, at han synes det er klamt at spise æg uden stempel på, og at han aldrig kunne drømme om at spise sådan et æg. En voksen mand i øvrigt. Vor herre til hest /d.
Venlig hilsen Tanja

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #9 Dato: 21 Maj , 2012, 08:26 »

Har for nyligt hørt om en der decideret har sagt, at han synes det er klamt at spise æg uden stempel på, og at han aldrig kunne drømme om at spise sådan et æg. En voksen mand i øvrigt. Vor herre til hest /d.

Han skulle da netop bare vide hvordan det mad (dyr) vi køber i butikkerne ER lavet/opdrættet og hvor gammelt det egentligt er.

Især færdig retter med kylling og hakket kød. Æggene er for den sags skyld heller ikke nylagte.
« Senest Redigeret: 21 Maj , 2012, 08:28 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #10 Dato: 21 Maj , 2012, 10:32 »
ja tanja vorherre til hest. hesten har 8 ben, og spiser havre neg.

Offline Brandi

• Bruger
« Svar #11 Dato: 21 Maj , 2012, 18:42 »
De kan kun være bestilt og købt af COOP!!!! Klamt!!
0,4 Orpingtonhybrider
0,1 Rhode Island Red

Offline Pjaltenborg

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 21 Maj , 2012, 20:27 »
Enige i at undersøgelsen er mangelfuld.

Vores hjemmeavlede dyr fryser vi jo også gerne ned ....eller lader modne i køleskab ....fordi det gør kødet mere mørt. Så derfor er frossen kylling bedst.

det der bør undersøges er som andre siger levevilkår og smagsvurdering af samme stk fjerkræ henholdsvis som ferskt nyslagtet og nedfrossen. Ergo må man anvende den samme kylling...dele den i 2 og tilberede hver halvdel på den ene og den anden måde.
Med venlig hilsen Søs

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #13 Dato: 21 Maj , 2012, 21:51 »
det der bør undersøges er som andre siger levevilkår og smagsvurdering af samme stk fjerkræ henholdsvis som ferskt nyslagtet og nedfrossen. Ergo må man anvende den samme kylling...dele den i 2 og tilberede hver halvdel på den ene og den anden måde.

Enig. Skal der være noget som helst belæg for at konkludere noget bare nogenlunde seriøst er det den eneste måde at gøre det på.
Mvh
Erik Andersen

Offline Lene Lestat

• Bruger
    • www.lestat.dk
« Svar #14 Dato: 22 Maj , 2012, 14:40 »
BT havde i mandags (21.maj) en test med kyllinger, som fortæller at dyre kyllinger smager bedst.

Testvinder var : Frijsenborg - Herregårdskylling til 72,95.

Dårligste var: Hel kylling (Danpo Farre) til 41,63
Mvh Lene
Seriøst opdræt af: