Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: jumbo vagtler  (Læst 5045 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline lottet

• Passiv bruger
jumbo vagtler
« Dato: 19 Maj , 2012, 23:22 »
jeg har lige købt et par hvide jumbo vagtler, som går ude i mit drivhus, men jeg har lige nogen spørgsmål som jeg håber i vil hjælpe mig med.. hvad skal de have at spise.. skal jeg ligge grene eller en kasse ind til dem.. hvordan ved man om de æg hun ligger er nogen hun vil ruge på eller ej og hvor tit fjerner man dem

Offline mariegaard

• Passiv bruger
Sv: jumbo vagtler
« Svar #1 Dato: 20 Maj , 2012, 08:06 »
hej. de skal have et skjul at gemme sig i, og jumbo vagtler er ikke selv i stand til at ruge deres æg ud, så en høne eller rugemaskine skal der til.
Mvh. Peter (og Marianne)

1.3 guld/sort båndet Brahma
1.3 sølv/sort båndet Brahma
1.3 gul/sort colombia Brahma
1.3 sort/kobber Maran
1.3 sort kæmpe Jersey
1.5 lys sussex
1.5 gul/colombia sussex
1.3 trefarvet sussex
1.4 Hvid moskus and
 Duer
 Katte
 Hunde

www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk
www.raceduen.dk

Offline napsigal

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 20 Maj , 2012, 09:25 »
jeg 3 jumbo par til at ruge lige nu i et voliere på 185  m2
så det kan godt lade sig gøre :)de bruger et skjul af fyr grene til at ruge under.

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #3 Dato: 20 Maj , 2012, 15:19 »
jeg har lige købt et par hvide jumbo vagtler, som går ude i mit drivhus, men jeg har lige nogen spørgsmål som jeg håber i vil hjælpe mig med.. hvad skal de have at spise.. skal jeg ligge grene eller en kasse ind til dem.. hvordan ved man om de æg hun ligger er nogen hun vil ruge på eller ej og hvor tit fjerner man dem

Der er tråd her du måske kan bruge.
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=11669.0
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 20 Maj , 2012, 22:22 »
Hejsa :) Dine vagtler kan sagtens ruge af sig selv under de rigtige forhold. De vil gerne have det lidt urskovsagtig, grønne græstuer, tørre græstuer, jordbærplanter og andre småbuske at gemme sig under evt grangrene flere steder som skjul, gerne tæt nogle steder. Men prøv atsøge på trådene herinde, der er rigtig mange gode tråde om vagtler efterhånden :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Leif45

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 04 Juni , 2012, 23:26 »
jumbo vagtler ruger normalt ikke men de lægger æg ca. hver 18 time når de er faldet til. Foder til fasaner er hvad jeg fodrer ned :)